АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал

Мародери на марші: мільйони для варягів

Мародери на марші: мільйони для варягів
Мародери на марші: мільйони для варягів

Поки одні (експерти, громадські активісти, чесні правоохоронці та політики) вдосконалюють законодавство й процедури, аби унеможливити крадіжки з державного та місцевих бюджетів, інші (ті, хто дорвався до годівниці й не бажає бути від неї відлученим) вишукують шпарини в нормативній базі, щоб обернути їх собі на користь.

На щастя, з’являються й ефективні інструменти контролю за діяльністю нечистих на руку чиновників та їхніх недобросовісних комерційних партнерів, такі як https://youcontrol.com.ua/https://prozorro.gov.ua та інші.

Отже, полтавський досвід.

«ТЕМА» № 1 – ДОРОГИ

За мерства Олександра Мамая тривалий час дороги в обласному центрі практично не ремонтували. Цим місто тоді й «славилося». Відмовки були традиційними – нестача коштів.

Олександр Мамай | фото poltava.life

Олександр Мамай | фото poltava.life

 

Децентралізація наповнила необхідним ресурсом міський бюджет, тож? довелося градоначальнику та його підлеглим зайнятися виконанням своїх безпосередніх обов’язків.

Перші кроки виглядали безпорадно. Зливи, танення снігу, прориви каналізації, більш-менш інтенсивний рух транспорту зводили нанівець неякісну роботу й повертали ситуацію до попереднього, якщо не гіршого стану.

Однак «апетит» прийшов.

Ремонт доріг виявився надзвичайно перспективним способом «закатування» грошей в асфальт. Із паралельним отриманням чиновниками місцевого самоврядування «відкатів».

І пішло-поїхало.

Останній рік Полтаву невпинно асфальтують.

Спитаєте, що в цьому поганого?

Громадськість не влаштовує якість ремонту та «схеми», за якими він здійснюється. До того ж,  від замовлень усунуто місцеві комунальні служби. Ба більше, останні приречені стати «донорами» для прикликаних варягів, а потім померти.

«БУДГАРАНТ» ЯКОСТІ НЕ ГАРАНТУЄ

Левову частку тендерів на ремонт доріг виграла харківська фірма «Будгарант-7», чиї послуги у власному місті попитом не користуються.

Гості, певно, сприйняті полтавським керівництвом за пророків, котрим, як відомо, немає пошани у вітчизні своїй, здобули майже монопольне право на відновлення вулиць міста.

Усього станом на 2 грудня ними виграно 27 тендерів на капремонт шляхового покриття (вартістю понад 204,5 мільйони гривень), а також конкурс на послуги з поточного ремонту доріг і тротуарів (ще 140 з лишком мільйонів).

Усього від Управління житлово-комунального господарства (УЖКГ) Виконавчого комітету Полтавської міської ради «Будгарант-7» отримав замовлень на 344 мільйони 497 тисяч 838 гривень.

При цьому, всі нинішні «бюджетні» прибутки, як і торішні понад 14 мільйонів, дісталися харків’янам виключно у  Полтаві.

Доходи ПП «Будгарант-7» | інфографіка від YouControl

Доходи ПП «Будгарант-7» | інфографіка від YouControl

 

Багатомільйонні обсяги робіт разюче контрастують із розміром статутного капіталу приватного підприємства, зареєстрованого на одну людину. За даними https://youcontrol.com.ua/, він становить аж… 100 гривень!

Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань

Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань

 

Поміж іншого, заїжджі шляховики виграли тендер на капітальний ремонт 950 метрів вулиці Котляревського, розташованої у центрі міста. Вартість робіт – 9,3 мільйонів гривень.

Улітку почалися роботи. Будгарантівці примудрилися заасфальтувати не тільки дорожнє полотно, але й дерева.

Заасфальтовані дерева | фото ІВ «Полтавщина»

Заасфальтовані дерева | фото ІВ «Полтавщина»

 

Після скандалу в ЗМІ чиновники УЖКГ визнали такий ремонт неякісним і зобов’язали підприємство переробити цю ділянку.

*   *   *

Упродовж липня «Будгарант-7» вів роботи на Першотравневому проспекті. Попри те, що сонячних днів улітку вистачало, ремонтники працювали й під дощем.

Поспішали так, що забули про систему водовідведення. У результаті, дорога після чергової зливи майже на добу зробилася непроїзною для більшості легкових автомобілів.

Проблема з водовідведенням на відремонтованій ділянці дороги | фото ІВ «Полтавщина»

Проблема з водовідведенням на відремонтованій ділянці дороги | фото ІВ «Полтавщина»

 

На проблему звернули увагу не керівники комунальної сфери, а журналісти. Навчені гірким досвідом минулих років вони попереджали, що взимку вода, яка залишатиметься на асфальті, потраплятиме у тріщини дорожнього покриття, замерзатиме й розриватиме його. Тому ями на вулицях із поганим водовідведенням з’являтимуться набагато швидше.

Облаштовувати пандуси на Першотравневому будгарантівці теж не стали. Замість них майже 3 місяці зяяли непроїзні ями. Тож ремонт не тільки не полегшив життя людям із інвалідністю, але й створив реальну загрозу каліцтва для багатьох пішоходів, адже уздовж проспекту розташовані два коледжі, інститут, два університети, храм, два музеї, лікарня, бари та кафе, велике відділення одного з банків, популярний у містян парк відпочинку, з атракціонами і концертною залою.

Недороблені пандуси біля перехрестя вулиці Міщенка та Першотравневого проспекту восени | фото ІВ «Полтавщина»

Недороблені пандуси біля перехрестя вулиці Міщенка та Першотравневого проспекту восени | фото ІВ «Полтавщина»

 

Недороблений пандус біля ПолтНТУ | фото ІВ «Полтавщина»

Недороблений пандус біля ПолтНТУ | фото ІВ «Полтавщина»

 

Недоліки було усунуто, знову ж таки, після наполегливих нагадувань у пресі. Однак якість асфальтового покриття пандусів наводить на висновок, що зроблене воно недбало – аби відчепилися, тож, протримається недовго.

Новий пандус на Першотравневому проспекті у Полтаві | фото ІВ «Полтавщина»

Новий пандус на Першотравневому проспекті у Полтаві | фото ІВ «Полтавщина»

 

*   *   *

Мешканців вулиці Сакко після будгарантівського ремонту проїжджої частини спіткала інша біда. Замінені підрядником кришки люків на каналізаційних колодязях не витримують навантаження – їх розчавлюють машини. Відтак, виникає загроза безпеці руху. Тим більше, що вулиця є вузькою і звивистою.

Таке «капітальне» відновлення дороги обійшлося міській скарбниці у 13,1 мільйонів гривень. Причому, «передбачливі» шляховики почали роботи за 10 днів до оголошення переможця тендеру та укладання договору.

Вони щось знали наперед?

Статистика ушкоджень люків доволі сумна. З 12-ти замінених чавунних кришок за короткий час розвалилися вже дві. Це становить 16,7 відсотків браку.

Позначений гілками люк на вул. Сакко | фото ІВ «Полтавщина»

Позначений гілками люк на вул. Сакко | фото ІВ «Полтавщина»

 

Місцеві жителі тим часом встромлюють у колодязі гілки, аби хоч якось позначити провалля посеред нового асфальту і захистити автомобілі від потрапляння колесами до них.

28 липня (за два дні до початку обов’язкового використання ProZorro) Управління ЖКГ Полтавського міськвиконкому оголосило конкурс на капремонт частини вул. Яківчанської.

Конкурентом «Будгаранту-7» виступила лише одна фірма – «Управління механізації будівництва № 23», яка зажадала за свою роботу на 58 тисяч більше.

Переможцем тендеру закономірно стало харківське ПП, яке перед тим виконувало поточний ремонт цієї ж вулиці.

Довжина полотна, що підлягала ретельному лагодженню, становила 650 м. Вартість робіт – 8,2 мільйони гривень.

Прикметно, що умови договору, укладеного 7 жовтня,  не змушували виконавця квапитися. Завершення робіт не було «прив’язане» до певної дати.

Термін дії договору – до 31 грудня 2016 року або до повного виконання сторонами своїх зобов’язань.

І знову журналісти били на сполох. Дарина Синицька (ІВ «Полтавщина»), ніби досвідчений експерт, звертала увагу міських чиновних комунальників:

«Робітники вкрили асфальтом майже увесь водостік на початку ділянки (біля будинку № 11), залишивши лише три отвори. Це може призвести до швидкого забруднення водостоку, через що вода не стікатиме, а залишатиметься на поверхні дороги, пошкоджуючи її. До того ж, водостоки зазвичай укладають на одному рівні із дорожнім полотном, а ці розташовані нижче, що, по суті, створює яму, у яку може потрапити колесо автомобіля. Також не зрозуміло, як будуть проводити чищення такого водостоку».

Водостік біля будинку на вул. Яківчанській, 11 | фото ІВ «Полтавщина»

Водостік біля будинку на вул. Яківчанській, 11 | фото ІВ «Полтавщина»

 

«Асфальт поклали зверху відкритого колодязя, розташованого навпроти водостоку. Частина цього асфальту буквально «нависає» над колодязем та «прогинається» біля нього. Дуже вірогідно, що від дощу, морозу тощо він почне розпадатися, бо не має опори. Це може призвести до руйнування прилеглої частини дороги. До того ж, сам колодязь ніхто не почистив».

Асфальтування біля відкритого колодязя | фото ІВ «Полтавщина»

Асфальтування біля відкритого колодязя | фото ІВ «Полтавщина»

 

«На кількох вже відремонтованих ділянках відсутні бортові камені. Частина з них просто лежить осторонь. Ті ж, що були встановлені наново, поки нічим не закріплені і їх можуть легко вкрасти».

Капітальний ремонт вулиці Яківчанської | фото ІВ «Полтавщина»

Капітальний ремонт вулиці Яківчанської | фото ІВ «Полтавщина»

 

«Будгарант-7» неухильно робив своє. Холодні листопадові зливи його не зупиняли. Міські комунальні служби теж.

Дарма представники ЗМІ доводили, що відбувається грубе порушення технології. Навіть ДБН (Державні будівельні норми) В.2.3-4-2015 цитували:

20.8.7 Основа, на яку укладається асфальтобетонна суміш, повинна бути чистою та сухою.

20.8.5 Покриття та основи дорожнього одягу з асфальтобетонних сумішей треба влаштовувати в суху погоду. Укладання холодних та гарячих асфальтобетонних сумішей необхідно проводити весною або влітку за температури повітря не нижче ніж плюс 5°С, восени – не нижче ніж плюс 10°С.

Журналісти з посиланням на спеціальні нормативи роз’яснювали дорожникам (!) і міському начальству (!), які вимоги неодмінно мають дотримуватися за менших температур, аж до «прогрівання нижнього шару гарячим піском, висівками або розігрівачами інфрачервоного випромінювання». Нічого того, звісно ж, не робилося.

Натомість, винахідливі ремонтники пояснювали, що асфальт під дощем вони не вкладали, а лише … накатували. А профільний заступник полтавського градоначальника Олексій Чепурко їм начебто і вірив, і не вірив.

Дослівно:

«Вчера, на момент фотофиксации ремонта, грузовик уже стоял без асфальта, значит, он его выгрузил в тот же день. Поэтому пока не ясна разница между укладкой и укаткой асфальта, так как свежий асфальт на Яковчанской, видимо, сначала выгрузили, положили и укатали его. При этом дождь вчера шёл в течение всего дня».

Заради годиться чиновник попередив підрядника, що той усуватиме брак власним коштом, і висловив сподівання, що всі ремонти доріг у поточному році будуть завершені за 3–4 «сухі» дні.

Схоже, Чепурко виявився безпідставним оптимістом або некомпетентним керівником.

Наприкінці осені, з пониженням температури повітря, в Полтаві відновилася популярна в минулі роки народна забава – спіймай ремонтників на асфальтуванні снігу. А ті й не проти. І щоб усім цікавіше було – працюють поночі.

Асфальтування в сніг | фото із соціальної мережі ВКонтакті

Асфальтування в сніг | фото із соціальної мережі ВКонтакті

 

До речі, «опущений» водостік на вулиці Яківчанській після критики в пресі працівники фірми-підрядника просто … заасфальтували.

Неякісний ремонт, порушення технології не бентежать керівників міста. На початку грудня «Будгарант-7» отримав замовлення на додаткові роботи з капітального ремонту частини вулиці Героїв АТО (колишня Красіна).

Управління житлово-комунального господарства Полтавського міськвиконкому виділило безвідповідальному підприємству ще понад 1,2 мільйони гривень. «Освоїти» кошти належить до 31 грудня 2016 року.

Цікаво, що тендер на капремонт цієї ділянки вулиці був оголошений ще в січні. Про свій виграш «Будгарант-7» дізнався в березні. Контракт, укладений 7 квітня, зобов’язував ПП відновити дорожнє покриття за 7 із лишком мільйонів гривень – і теж до кінця поточного року.

Вочевидь, харків’яни не виконали свої обіцянки, дані під час проведення конкурсу. Попри це, міська влада щедро підкинула їм грошенят, однак тепер без оголошення конкурсу – сума закупівлі потрапляє в категорію «допорогових» і дозволяє оминути систему електронних торгів ProZorro.

«БУДГАРАНТ» ГАРАНТУЄ «ВІДКАТИ»?

Безліч огріхів у ремонті полтавських доріг харківським підрядником зумовлює сумніви – чи має той відповідні ресурси і досвід?

Спеціалізація ПП «Будгарант-7» включає: діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, неспеціалізовану оптову торгівлю; надання ландшафтних послуг; діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

Основним видом діяльності задеклароване будівництво житлових і нежитлових будівель.

Однак за Класифікацією видів економічної діяльності (КВЕД) роботи пов’язані з будівництвом автострад, вулиць, доріг, інших транспортних і пішохідних доріжок, а також з укладанням поверхонь вулиць, доріг, автострад, мостів або тунелів (включно з асфальтуванням доріг), віднесене до зовсім іншої категорії.

Насторожує й інформація про кількість працівників приватного підприємства. Найвищою вона була у 2009 році – 16 співробітників. Потім почала знижуватися. У 2014-му, напередодні неймовірного фінансового злету, весь персонал підприємства налічував 1 особу. Ймовірно, то був директор.

Персонал ПП «Будгарант-7» | інфографіка від YouControl

Персонал ПП «Будгарант-7» | інфографіка від YouControl

 

Схоже, від кадрового голоду «Будгарант-7» потерпає й донині.

Компетентність у дорожніх роботах полтавських журналістів, певно, ввела в оману будгарантівського керівника. Наприкінці жовтня 2016 року він вирішив найняти собі кошторисника – без досвіду роботи, на зарплатню у 5 тисяч гривень, із можливістю нечастих відряджень із Харкова до Полтави. Бо документи йому надсилатимуть поштою, а «захищати кошториси» доведеться вряди-годи.

Та невдовзі зв’язатись із «Будгарантом-7» стало взагалі неможливо. І телефон фірми, вказаний у реєстрі Мінюсту, і усі інші, які можливо було знайти у відкритому доступі, виявилися недійсними. Перестала відповідати й Марина Анатоліївна, відповідальна за пошук кошторисника.

Як ми пересвідчилися, харківське приватне підприємство, принаджене керівництвом Полтави, якісно ремонтувати дороги не вміє. Своїх зобов’язань не дотримується.

Водночас за підприємством тягнеться шлейф обвинувачень співучасті у «схемах».

Так, у 2010 році «Будгарант-7» здійснював ремонт покрівлі будівлі Центру професійно-технічної освіти № 2 у м. Харкові. Результат – перевірка Контрольно-ревізійного відділу виявила завищення вартості та обсягів виконаних робіт, а отже, й необґрунтовані витрати бюджетних коштів.

Договір підряду, укладений у 2012 році ПП «Будгарант-7» зі службовими особами ТОВ АФ «Конотопська», що на Сумщині, обернувся для останніх обвинуваченнями в ухиленні від сплати податку на додану вартість та проведенням обшуків. «Будгарант-7» на території цього господарства теж реконструкцією доріг займався.

Витяг з Єдиного державного реєстру судових рішень

Витяг з Єдиного державного реєстру судових рішень

 

Нарешті, безпосередньо у Полтаві наприкінці літа – восени 2016 року слідчі судді Київського районного суду дали дозволи на тимчасовий доступ до речей і документів співробітникам обласного управління фінансових розслідувань Державної фіскальної служби України.

Кримінальне провадження стосується фіктивного підприємництва, що завдало збитків державі у великих розмірах, та пособництва в умисному ухиленні від сплати податків, вчиненого в особливо великих розмірах, за попередньою змовою групою осіб.

Ознайомитися з частиною ухвал слідчих суддів можна тут, а також тут, і тут.

ПП «Будгарант-7» входило в коло клієнтів конвертаційних центрів, що діяли на території Полтавської області та інших регіонів України. Організатори «конвертів» з 2014 року переганяли кошти й документи між реальними і фіктивними (транзитними) підприємствами, щоб переводити безготівкові кошти у прихований від оподаткування «нал».

Серед підприємств з ознаками фіктивності й «транзитності» фігурувала низка ТОВ: «Строй Комплекс Груп», «Фавор Бізнес Груп», «Ентерс» та інші. Запам’ятаймо ці назви – до наступної публікації.

Гадаю, цілковито зрозумілою стає відповідь на запитання – що приваблює у «Будгаранті-7» полтавських міських очільників під орудою сумнозвісного мера Мамая.

Схоже, саме критерій недоброчесності виявився вирішальним при виборі партнерів для масштабного «закатування» мільйонів під вутлий шар неякісного дорожнього покриття.

Ігор Гавриленко, для “Ні корупції!”


Теги статьи: ПолтавщинаБудгарант-7Мамай АлександрМахинацииФинансовые аферыРасстрата денегКоррупцияРемонт дорогДороги

Дата и время 12 декабря 2016 г., 13:15     Просмотры Просмотров: 817
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи:

Полицейский в Донецкой области погорел на взятке в 27 000 гривен
Путин готовит Чернобыль №2 или зачем ФСБ пропихает Дяминова в Энергоатом?
«Земельный вопрос»: 16 лет болтовни

Журналіст: так виглядає маєток начальниці управління кадрів "Укравтодору" - Оксани Яценко. Вона має офіційну зарплату в 7 тисяч гривень
От Виталия Кличко требуют отстранить Майзеля от руководства транспортным департаментом КГГА
Омелян и Шкиль: тайная коррупция реформатора и регионала

Вячеслав Мишалов и его аферы: ОПГ Мишаловых ударными темпами «осваивает» Днепр
Мишалова подвело тендерное неравенство
Провали «Укравтодору»: погані дороги — водіям, розкішні маєтки — відповідальним чиновникам

Ловушка для президента и выход из нее
На взятке попался главный ревизор ГФС
Убийца Вороненкова «отмывал» деньги через фирмы в Одессе и Днепре

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто по вашему мнению лучший президент за историю независимой Украины?









Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте