Рейдерство, коррупция в Украине, борьба с коррупцией • Национальный антикоррупционный портал «АНТИКОР»

Що добре для мільярдера Юрушева - то смерть для УЗ

Що добре для мільярдера Юрушева - то смерть для УЗ
Що добре для мільярдера Юрушева - то смерть для УЗ

"Обозреватель" продовжує серію публікацій про корупційні діяння наближених до Яценюка чиновників "Укрзалізниці".

Для нинішнього директора "Укрзалізниці" Бориса Остапюка ця посада – третє повернення на керівні посади державного монополіста у галузі залізничних перевезень. До того, як очолити у квітні 2014 року "Укрзалізницю", Остапюк вже працював у Державній адміністрації залізничного транспорту, а також керував Донецькою залізницею. Обидва рази Остапюка із займаних посад звільняли у зв’язку з корупційною діяльністю. Були  навіть порушені кримінальні справи про спричинення багатомільйонних збитків для держави. Однак, попри ці кримінальні провадження, Остапюк, вочевидь, виявився настільки незамінним управлінцем-залізничником, що йому знову довіряють керувати "Укрзалізницею" - попри те, що на момент призначення Остапюк офіційно перебуває у розшуку. А наказ про призначення оприлюднюють лише після того, як порушені щодо діяльності Остапюка справи у терміновому порядку були закриті  - під приводом відсутності доказової бази.

Фото:  forumtp.net

Вже за тиждень після офіційного призначення, Остапюк отримує заступника – такого собі Максима Бланка. Про його роль у подіях, про які йдеться у сьогоднішній публікації, розкажемо пізніше.

Разом зі старими кадрами Остапюк повертає і старі порядки. Зокрема, відкати на вантажоперевезеннях, закупівлю за завищеними цінами та у "потрібних" підприємств.

Темою для окремого розслідування можуть стати вагони "Укрзалізниці".

Після Майдану та ж схема була застосована для рухомого складу. Як стверджують джерела "Обозревателя", за наказом керівництва УЗ на Донецькій залізниці порізано на металобрухт дефіцитний рухомий склад – насамперед, напіввагонів – понад 10 тисяч тонн, тобто, близько 2 тисяч одиниць. Такої кількості вагонів достатньо, щоб за один раз перевезти 120 тисяч тонн вугілля. І це в той час, коли вітчизняні електростанції відчувають гостру нестачу палива, а дефіцит електроенергії вже призвів до початку планових відключень у ряді населених пунктів.

"Укрзалізниця" в травні 2014 опублікувала у "Віснику держзакупівель" замовлення на ремонт рухомого складу. У структурі державного монополіста з залізничних перевезень є кілька власних вагоноремонтних заводів. Зокрема, Дарницький вагоноремонтний завод чи "Укрспецвагон". Обидва держпідприємства нині стоять без роботи, а їх працівники не отримують зарплат. Замовлення "Укрзалізниці" на здійснення ремонту вагонів саме цими підприємствами не тільки завантажило би їх потужності, дало роботу колективам та вберегло би ці заводи від можливого банкрутства, а й дозволило би зняти вічну проблему "відкатів" при здійсненні держзакупівель. Тим більше, що на залізниці досі діє внутрішній циркуляр та розпорядження Мінінфраструктури, які не просто рекомендують, а зобов’язують "Укрзалізницю" перш за все завантажувати замовленнями власні підприємства. Тим паче, що собівартість робіт на державних заводах на 30-40 відсотків менша, аніж на приватних підприємствах.

Однак для людей з фантазією та певною долею нахабства циркуляри та директиви – не вказівка. Угоду на ремонт вагонів "Укрзалізниці" ціною у 100 млн. грн. отримали не державні заводи, а приватне підприємство "Дніпровагонрембуд".

Цей тендер – вже не перший тріумф ПАТ "Дніпровагонрембуд". Ще до того, у  квітні-травні, це підприємство вже отримало ряд контрактів від "Укрзалізниці". Зокрема, виграло тендери по ремонту пасажирських вагонів – один на суму 250 млн.грн., другий – на 865 млн.грн. У липні ж ПАТ "Дніпровагонрембуд" уклало угоду на капремонт 23 пасажирських вагонів. Вартість питання – 195,94 млн.грн.

В чому ж "Дніпровагонрембуд" настільки кращий від державних підприємств, яким ці замовлення життєво необхідні? Навряд чи у ціні: державні підприємства ремонтують вагони дешевше. Насправді, основна "заслуга" "Дніпровагонрембуду" - те, що це підприємство контролює мільярдер Леонід Юрушев, якого називають головним фінансистом політпроектів "народного фронтовика" Арсенія Яценюка. А перший заступник гендиректора УЗ Максим Бланк раніше працював саме на "Дніпровагонрембуді" - займав там посаду фінансового директора. Тож проведені тендери лише зайвий раз підтверджують: практика віддавати держзамовлення "своїм" нікуди не щезла. А той факт, що це ставить на межу банкрутства державні вагоноремонтні заводи – дрібниця, не варта уваги. Тим більше, що початок умисного банкрутства державних вагоноремонтних підприємств ще в минулий прихід до "Укрзалізниці" розпочав Остапюк. Тоді, згідно з даними, отриманими "Обозревателем" з власних джерел, Остапюк зобов’язував підприємства "Укрзалізниці" продавати вагони за цінами, навіть нижчими від їх собівартості. Поки ДП "Укрспецвагон" реалізував продукцію собі на збиток – купувала наддешеві вагони підставна фірма, за якою стояв все той же Остапюк. Публікації у ЗМІ, зокрема, і на нашому сайті, а також звинувачення на адресу корумпованого керівництва УЗ привернули увагу президента Порошенка. Він доручив Кабміну розібратися з тим, що відбувається на залізниці. Тобто, попросив перевірити корупційні схеми на "Укрзалізниці" Арсенія Яценюка, близького приятеля чернівчанина Андрія Іванчука, який, подейкують, лобіював кандидатуру Остапюка на посаду. Яценюка, політичні амбіції якого фінансує мільярдер Юрушев.

Прем’єр проігнорувати прохання президента не міг. І доручив відповідальну місію по наведенню порядку землякові та брату свого однокласника Максимові Бурбаку, який займає посаду міністра інфраструктури. А той створює комісію, яка має визначити, хто і в яких обсягах обкрадав державу в УЗ. Очолив комісію заступник Бурбака, ще один чернівчанин Петро Пінкас. Тож тимчасово відсторонений від виконання обов’язків ген директора УЗ Остапюк може спати спокійно…

До речі, Борис Остапюк балотується до парламенту по Коломийському виборчому округу, а всі інші "гієни" - учасники цієї схеми йдуть до парламенту по списку "Народного фронту". Хочете зберегти корупцію та свавілля у владі – голосуйте за них. 

Обозреватель


Теги статьи: ОстапюкУкрзализныцяЮрушевЮрушев Леонид

Дата и время 29 сентября 2014 г., 12:54     Просмотры Просмотров: 3091
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus

Важные новости

Прожорливое брюшко Прожорливое брюшко 08.12.2016
Глава комитета инвалидов в день на яхте тратит на еду больше, чем 60 пенсионеров дома за месяц Подробнее
Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко 08.12.2016
Помощь в получении украинского гражданства российскому олигарху Вадиму Новинскому оказал в свое время Петр Порошенко. Подробнее
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Если бы выборы в Раду проходили сегодня, кого бы вы поддержали?












Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте