Рейдерство, коррупция в Украине, борьба с коррупцией • Национальный антикоррупционный портал «АНТИКОР»

Мільйони на «бидловозах»

Мільйони на «бидловозах»
Мільйони на «бидловозах»
Депутати міської ради нарахували астрономічні зловживання на АТП-1

Одразу дві кримінальні справи порушила прокуратура Львова за фактом зловживань службовим становищем посадовцями АПТ №1 — єдиного комунального перевізника в місті. Депутати Львівської міської ради кажуть: через фінансові зловживання міське підприємство щомісяця недораховує мільйони гривень. Міські обранці припускають: тіньовий обіг таких сум готівки вигідний і вищим чиновникам у ратуші, які, попри результати перевірки тимчасової контрольної комісії, не мають наміру нічого міняти. Натомість міський голова називає висновки частиною плану знищення підприємства та відмовляється звільняти директора.

— У медіа було багато інформації про закупівлю пального АТП-1, яка провокувала більше запитань, аніж давала відповідей. Узимку ми також пробували з’ясувати, що відбувається із закупівлею нових автобусів, але нам цього не вдалося. Тому вирішили створити тимчасову контрольну комісію Львівської міської ради, щоб дізнатися реальну ситуацію на підприємстві, — розповів «Газеті» голова тимчасової контрольної комісії Валерій Веремчук. — Комісія працювала трохи більш ніж місяць. Ознайомлюватися з документацією довелося на самому підприємстві, бо копії нам відмовлялися надати. Ба більше, доступу до частини документів із тих чи інших причин нам так і не дали. Не діяли жодні аргументи про те, що йдеться про підприємство, підконтрольне громаді й міській раді. 

Автобус за 10 гривень у день…

Однак навіть така сек­ретність не врятувала посадовців комунального підприємства від фактично розгромного звіту депутатів. Останні переконані: діяльність підприємства мають серйозно перевірити правоохоронці. 

Як стверджують депутати, щомісяця на комунальному підприємстві «крутяться» мільйони гривень не облікованих коштів. Ідеться про виручку, яку отримують орендовані автобуси. Так, за інформацією комісії, АПТ-1 має лише 60 власних автобусів і понад 130 — орендує. 

— Переконані, що договори оренди складено так, щоб приховати прибутки. Згідно з ними, вартість денної оренди автобуса становить 10 гривень, тобто це лише 300 грн. у місяць. Очевидно, це зроблено для того, щоб власник автобуса сплачував мінімальні податки. Відповідно, він абсолютно не зацікавлений здавати виручку підприємству, — каже Валерій Веремчук. 

Однак такі смішні ціни, за які власники автобусів здають транспорт, існують лише де-юре, тобто на папері. Натомість де-факто, як стверджують депутати, їхні заробітки абсолютно інші. Йдеться про ті кошти, що їх водії таких автобусів збирають у пасажирів, але які так і не потрапляють у касу АТП-1. За словами пана Веремчука, водій власного автобуса АТП-1 щодня здає в касу підприємства в середньому 1500-1800 грн. Натомість водій орендованого — лише 250-300 грн. (!). Підрахунок доволі простий. Удень з орендованого автобуса каса комунального підприємства не отримує в середньому 1200-1500 гривень. Якщо помножити це на кількість орендованих автобусів, яких, нагадаємо, є 130, то сума сягне 156-195 тис. грн., а, відповідно, у місяць це вже приблизно п’ять мільйонів гривень (!). Очевидно, не йдеться про те, що ці суми є чистим заробітком перевізників, які надають автобуси. Адже власник транспортного засобу сам покриває прямі витрати, такі як зарплата водія, вартість пального та запчастин. Однак депутати наголошують: поки гроші не пораховано, відкрито шлях до спекуляцій. 

— Півтори тисячі гривень у день з одного автобуса — це сума, яку реально ніхто не облікує. Немає жодних документів, які пояснювали б, чому перевізник здає саме таку виручку. Єдине, що прописано в договорі, — прямі витрати орендодавця. Однак це поняття ніяк не задокументовано. На словах нам пояснюють, що це — бензин, зарплата водія тощо. Але де підтвердження сум? Основний аргумент керівництва АТП-1: так працюють усі. Нас не влаштовують щоденні втрати підприємства з одного автобуса, бо так усі роблять. Має бути зовсім інша схема: перевізник повинен здавати всю денну виручку в касу підприємства. Й орендна плата має бути такою, щоб власник автобуса був зацікавлений здавати його в оренду. Тому ми вимагаємо переглянути договори оренди, а також документального підтвердження прямих витрат, — говорить голова тимчасової комісії.

Нові-старі автобуси

Разом з орендованими автобусами на депутатську критику нарвався і власний транспорт АТП-1. Щоправда, тепер ідеться не про виручку, яку приносять автобуси, а про їхній стан.  

— Комунальне підприємство дуже хвалиться закупівлею вживаних автобусів, — продовжує голова комісії. — Але ми були шоковані, коли проаналізували, що це за транспорт і скільки він приносить прибутку. Виявляється, 17 закуплених автобусів належать семи різним виробникам. Їх виготовлено у 1994-1998 роках. Виявилося, що дев’ять автобусів у травні не принесли підприємству ні копійки. Думаю, вони просто стоять поломані. Проблема в тому, що у Львові немає сервісу, належної ремонтної бази тощо. А отримати запчастини для ненових автобусів складно — і за часом, і за ціною. Зрештою, немає і фахівців, які могли б їх обслуговувати. 

Відповідно, депутати порушують питання про нецільове використання коштів, витрачених на закупівлю автобусів. А це ні мало ні багато — 3,3 млн. грн. 

Півмільйона на пальному

І якщо попередні депутатські закиди наразі залишаються лише гучними заявами, то інші результати перевірок уже мають правові наслідки. На основі депутатського звіту 22 липня прокуратура міста Львова порушила кримінальну справу за фактом зловживання службовим становищем посадовцями Львівського комунального автотранспортного підприємства №1.

— Вказане провадження розпочато за матеріалами засобів масової інформації та звіту тимчасової конт­рольної депутатської комісії, якими констатовано факт закупівлі пального згаданим АТП за завищеними цінами. Йдеться про понад 460 тис. грн. збитків, які внаслідок цього завдано державі. Нині в межах кримінального провадження перевіряють із залученням спеціалістів Держфінінспекції підставність та обґрунтованість висновків депутатської комісії, — повідомили «Газету» в прокуратурі міста Львова. 

За словами голови тимчасової комісії, 460 тисяч гривень — далеко не всі зловживання, які вдалося виявити. Адже протягом минулого року на АТП-1 діяла дивна схема: тендери вигравали фірми, які пропонували найнижчу вартість, але пальне все одно закуповували не в них, а в іншої компанії та за вищими цінами. 

— Торік комунальний перевізник тричі проводив тендер на закупівлю пального, — розповідає В. Веремчук. — 31 березня 2012 року в підприємства сплив термін договору з мережею заправок ОККО, який укладали ще на основі тендера 2010-го. 9 березня відбувся тендер, і найнижчу ціну запропонувало ТОВ «Форвей». Якщо воно пропонувало пальне за 39,2 млн. грн., то ОККО — за 41,5 млн. грн. Але далі відбуваються дивні речі. 

З 9 березня до 20 квітня договір із переможцем тендера так і не уклали. 

А 20 квітня «Форвей» написав листа, в якому стверджував, що з часу тендера роздрібна ціна пального зросла і пропозиція втратила економічний сенс. Тим самим він просить вважати пропозицію недійсною. Цікаво, що з кінця березня і до 20 квітня автобуси АТП-1 надалі заправлялися на ОККО. 

А 20 квітня, у день отримання листа, вони уклали офіційний договір. 

Не менше сюрпризів та незрозумілостей було і з двома наступними тендерами. Як ідеться у звіті, розкриття пропозицій другого тендера відбулося 21 травня. Найнижчу ціну запропонувала компанія «Топаз-ЛТД». 

— Попри те, що в тендері брали участь шість компаній, його результати скасували. Жодних пояснень чи документів про скасування тендера ми не отримали. Наступний тендер був 25 червня, і знову перемогла компанія «Топаз-ЛТД». 27 липня уклали договір із переможцем, але закупівлю і далі проводять не в нього, а в іншої компанії, знову ж таки, в ОККО. Нам пояснили, що переможець тендера нібито не виконав зобов’язань, а саме: не встановив на території підприємства блок-пункт АЗС. Але всі розуміють, що погодження АЗС не таке просте і за тиждень цього ніхто не зробить. Натомість, якщо порівняти вартість пального, що його АТП-1 закупило із серпня до грудня 2012 року, з ціною, яку пропонував переможець, перевитрати на пальне становили 460 тис. гривень. Думаю, правоохоронні органи це з’ясують, — зазначив голова тимчасової комісії. 

У пошуках винного

Насправді кримінальних справ щодо АТП-1 є не одна, а дві. Паралельно прокуратура міста Львова проводить розслідування ще одного кримінального провадження за фактом грубого порушення законодавства про працю керівництвом згаданого АТП. Результати перевірки, а також обидві кримінальні справи стали причиною вимог депутатів звільнити директора АТП-1 Михайла Сидоровича з посади, яку він обіймає, однак жодних наслідків вони не мали. Міський голова Львова Андрій Садовий переконаний: підприємство стало жертвою політиканства.

— Я звернувся до прокурора міста, щоб інформацію розглянули об’єктивно. Від трудового колективу скерували листа про політичний тиск, який чинять, про підбурювання з боку певних політиків. Комусь не подобається, що наше комунальне підприємство працює і здійснює перевезення за 2 грн. Хтось хотів би, щоб було по-іншому. По-іншому не буде. Фінансова інспекція області три місяці проводила перевірку на АТП №1. Керівник підприємства отримав акт, де чітко написано, що воно зекономило 533 тис. грн. на купівлі пального. Винуватим людину може оголосити суд, рішення якого набуло чинності, — переконаний Андрій Садовий. 

Натомість Михайло Сидорович далеко не перший керівник АТП-1, якого звинувачують у зловживаннях. 2011 року депутати висловлювали незадоволення роботою тогочасного очільника підприємства Ореста Гриньківа, якому приписували зловживання із закупівлею автобусів. Претензії міські обранці мали і до попередника Михайла Сидоровича Андрія Тимчини, який працював із вересня 2011-го до березня 2012 року. Понад рік тому він звільнився хоч і за власним бажанням, але після догани за погану роботу.

Львівська газета


Теги статьи: ЛьвовАТП 1

Дата и время 01 августа 2013 г., 00:00     Просмотры Просмотров: 2425
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus

Важные новости

Прожорливое брюшко Прожорливое брюшко 08.12.2016
Глава комитета инвалидов в день на яхте тратит на еду больше, чем 60 пенсионеров дома за месяц Подробнее
Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко 08.12.2016
Помощь в получении украинского гражданства российскому олигарху Вадиму Новинскому оказал в свое время Петр Порошенко. Подробнее
08 декабря 2016 г.
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Если бы выборы в Раду проходили сегодня, кого бы вы поддержали?












Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте