АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал

Про чорну транспортну діру в Рівному, Або хто сидить на відкатах і «рибних маршрутах»

Про чорну транспортну діру в Рівному, Або хто сидить на відкатах і «рибних маршрутах»
Про чорну транспортну діру в Рівному, Або хто сидить на відкатах і «рибних маршрутах»

У Рівному і на громадських слуханнях обговорюються тільки деякі аспекти і економічна складова запровадження Е-квитка (чи знатимемо справжній прибуток перевізників, чи здорожчають перевезення, з кого братимуть ці 6% – оператору) та модняві тренди (чи буде в «просто так» куплених тролейбусах wifi, чи можна буде на айфоні по gps визначить де маршрутка) – але це зовсім недалекоглядно, і розглядається тільки в площині, чи потрібний відсталому і корумпованому місту точний обрахунок витрат перевізників за 6%- від зібраних коштів і куплені нам нові тролейбуси від іноземних інвесторів.

Е-квиток, при правильному застосуванні, має величезні можливості якісно змінити саму систему перевезення пасажирів, вивести її на цивілізований рівень. Світовий досвід говорить, що якісний громадський транспорт може бути або при умові, що всі перевезення контролюються одним перевізником (бажано комунальним),  або якщо їх більше, то за допомогою електронного квитка. По-іншому не буває.

Тож якщо ми хочемо кращого громадського транспорту, ми повинні не придумувати причини, чому не зараз (це зараз вже 23 роки триває), а з поміж варіантів, як це працює усюди ( Європи, Азія, обидві Америки, півАфрики, Казахстан, Білорусь) вибрати той, що найбільш ефективно працюватиме і підходить саме нашому місту і нашим рівням доходів (ця система працює вже десятки років у колись бідних і відсталих Колумбії, Бразилії).

І це мають ініціювати не приватні інвестори, а міська влада, яка повинна бути зацікавлена в якісному громадському транспорті, а не «чорній дірі», що є зараз, і від якої страждають як звичайні мешканці, так і водії тих же маршруток і навіть деякі перевізники, але тільки не ті, хто сидить на відкатах і «рибних маршрутах». Корупційні гроші мають іти на розвиток транспорту, а не на будівництво котеджів «обраним».

Транспорт 2

Якщо подивитися на досвід Львова, який пішов значно вперед від Рівного, де навіть самі перевізники розуміють необхідність запровадження Е-квитка, оскільки ворогом, що з’їдає прибутки перевізників, є відсталий громадський транспорт, через який з кожним роком ним користується все менше і менше людей. Відповідно зменшується оборот коштів – знижується прибуток.

Тож зручний швидкий громадський транспорт – це альтернатива автомобілю, і при стимулюванні містом до пересування саме громадським транспортом перевізники тільки виграють. Виграє і місто, бо Рівне – це бідне радянське місто, яке не має ресурсів вмістити ту кількість транспорту, що вже є, не говорячи про збільшення, яке призведе до постійних заторів, погіршення екології і іншого.

В Європі, до якої ми прагнемо,  85-90% населення пересувається саме громадським транспортом і велосипедами – бо це зручно усім, по-іншому буде усім незручно.

Система з Е-квитком може працювати умовно у двох варіантах:

1. Зі 100% зібраних коштів маршруткою 6%- йде компанії, що обслуговує електронний обіг коштів, решта 94%-перевізнику – це перехідний етап, допоки врегулюють законодавство, налагодять роботу системи. Цей варіант обговорюється в Рівному, він є по суті макетом Е-квитка.

2. Це перехід до збору усіх коштів у всіх маршрутках і тролейбусах на один рахунок, відрахування з них 6% і решта коштів розподіляється в залежності від того, скільки кілометрів проїхала одна одиниця громадського транспорту.

Що це дасть:

- водії маршруток не конкурують між собою за пасажирів, обганяючи один одного, їхня мета усім разом провезти чим більшу кількість пасажирів, тобто, надати найкращі послуги;

- не стає “рибних” маршрутів, тобто, всі маршрути однаково прибуткові– зникає корупційна складова (а це мільйони щороку, що мають іти в розвиток);

- у ранкові, обідні, вечірні «години пік» економічно вигідно стає випускати великогабаритні автобуси замість маршруток, де люди їдуть, як тюлька в консерві. Людям зручно – більше людей їде, більший прибуток;

- водії не стоять у 2 ряди впусту, збираючи пасажирів на зупинках, створюючи затор – збільшується швидкість пересування, а час – це гроші;

-  зникає антилюдська система хамління пільговикам і приниження їх проханнями підвезти – люди менш злими будуть;

- на ранкові, пізньовечірні та інші рейси, на  які зараз часто не виїжджають маршрутки, – виїжджатимуть, оскільки знову ж прибуток не від кількості пасажирів за рейс, а від сумарного обігу людей;

- фінансові інвестиції в майбутнє – офіційний обіг коштів і можливість отримання кредитів у подальшому;

- основою прокладання маршруту є не найбільша прибутковість (проїзд через найбільші зупинки), а більша охопленість території, тобто, зручність, доступність мешканців міста;

- економія коштів мешканцями, які зараз чи в подальшому робитимуть пересадки, безкоштовна пересадка з різних маршрутів чи видів транспорту маршрутка/тролейбус.

Ось посилання на львівський сайт, де обговорено і розписано, як може працювати Е-квиток, є навіть африканські приклади, щоб совкові чиновники не казали, що це нереально.

Як реформували громадський транспорт в бідних Лагосі (Нігерії), Курітіби (Бразилія) і реальність

Як реформували громадський транспорт в бідних Лагосі (Нігерії), Курітіби (Бразилія) і реальність

Четверта ВЛАДА


Теги статьи: ТранспортРивне

Дата и время 13 ноября 2014 г., 18:52     Просмотры Просмотров: 2414
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи:

Украина представила новый автобус "Тюльпан"
«Лісова справа і фейсбук Авакова»: депутати Рівнеоблради не в курсі, що їх упіймали на хабарі
У Омеляна пояснили, чому перевізники блокували рух на трасі "Київ-Одеса"

В Киевской области устроили облаву на перегруженные фуры
В Украине начали штрафовать на тысячи евро за сверхтяжелые грузы на дорогах
Как в Харькове на убыточном транспорте миллионы зарабатывают

Центром Рівного пройшли люди зі смолоскипами
Проїзд на Київщині подорожчав на 40%. Перевізників змусять обґрунтувати ціну
Мустафа предложил снизить максимальную скорость для авто в городах Украины

Проезд в маршрутках могут поднять до 10 гривен: "Водители – хамы, в салонах – грибок. За что платить больше?"
В Ривне разрекламированный дуобус порвал линии электропередач, после чего водитель скрылся
Україна вшестеро наростила купівлю російських автобусів: Вітчизняні виробники рахують збитки

Комментарии:

comments powered by Disqus
24 апреля 2017 г.
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто по вашему мнению лучший президент за историю независимой Украины?









Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте