Рейдерство, коррупция в Украине, борьба с коррупцией • Национальный антикоррупционный портал «АНТИКОР»

В Одесской области чиновники отказываются проводить конкурсные торги

В Одесской области чиновники отказываются проводить конкурсные торги
В Одесской области чиновники отказываются проводить конкурсные торги

Одним из самых распространенных способов закупки за государственные средства были и остаются открытые конкурсные торги, где каждый может принять участие и предложить свои услуги (товары) при соблюдении всех критериев заказчика.
Однако, недобросовестные заказчики и предприятия-поставщики  довольно часто в интересах друг дуга подстраивают ситуации для закупки у «нужных людей» и организовывают закупки о одного участника. При этом в качестве обоснования применения закупки у одного участника не всегда утруждаются написать предусмотренные законом основания.К примеру, отмечается длительная процедура конкурсных торгов, либо необходимость ликвидации последствий чрезвычайны ситуаций учебным заведением.
Подобная ситуация сложилась с закупками угля коммунальными и государственными учреждениями Балтского и Кодымского районов Одесской области. Единственным предпочтительным поставщиком угля стало Частное предприятие фирма «Техно Рик Центр» под руководством Чернышевой Ирины. Фирма не первый год пользуется популярностью среди названных районов и в большинстве случаев заказчики применяют неконкурентную процедуру закупку угля у одного участника именно только почему-то у ЧПФ «Техно Рик Центр».
Так, в 2012-2013 годах Балтское педагогическое училище закупало уголь именно у названного предприятия по закупке у 1 участника. Единственным обоснованием стала необходимость срочного освоения выделенных средств и ликвидация последствий от будущих морозов. Аналогичная ситуация в Кодымской центральной районной больнице.
Отделы культуры и образования Кодымской райгосадминистрации хоть и проводили конкурсные торги, но тем не менее всегда акцептировали предложение только ЧПФ «Техно Рик Центр».
Кодымский горсовет также определил его победителем при закупки 94 тонн угля, не смотря на то, что ценовое предложение других участников было ниже. Описанные действия могут свидетельствовать только о выборе рыка сбыта со стороны поставщика и предварительных договоренностях с заказчиками. Общественная организация «Верховенство права» обратилась в компетентные органы с заявлением о проведении соответствующих проверок и привлечении виновных лиц к ответственности.

Генеральному прокурору України Пшонці Віктору Павловичу 01011, м. Київ, вул. Різницька, 13/15

Голові Держфінінспекції України Андрєєву Петро Петровичу 04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 4

Голові Одеської обласної державної адміністрації Скорику Миколі Леонідовичу 65032, м. Одеса, пр. Шевченка, 4

Прокурору Одеської області Трунову Вячеславу Дмитровичу 65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, 3

Начальнику Держфінінспекції в Одеській області Страшному Сергію Анатолійовичу 65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83

Начальнику ГУМВС України в Одеській області Рєзникову Сергію Дмитровичу 65014, м. Одеса, вул. Єврейська, 12

ЗАЯВА про порушення законодавства у сфері державних закупівель

По інформації, яка розміщена на офіційному інформаційному бюлетні «Вісник державних закупівель» громадській організації «Верховенство права» стало відомо про імовірне систематичне порушення чинного законодавства у сфері захисту економічної конкуренції та державних закупівель державними та комунальними установами Балтського та Кодимського району Одеської області під час закупівлі вугілля кам’яного протягом 2012-2013 років. Так, з опублікованих документів на «ВДЗ» вбачається, що Вищий навчальний комунальний заклад «Балтське педагогічне училище» Одеської області у листопаді 2012, лютому, грудні 2013 року уклало договори на поставку вугілля із Приватним підприємством фірмою «Техно Рік Центр» (код ЄДРПОУ 32397096) на загальну суму 1,5 млн. грн. із коштів місцевого бюджету. При цьому, закупівля у 2013 році відбулась за неконкурентною процедурою закупівлі у одного учасника. Законом України «Про здійснення державних закупівель» у ст. 39 наведений чіткий перелік підстав можливості як виняток застосування процедури закупівлі у 1 учасника для забезпечення максимальної економічної конкуренції серед претендентів на поставку та раціональної економії бюджетних коштів. Натомість, ВНКЗ «Балтське педагогічне училище» в обґрунтуванні застосування неконкурентної виняткової процедури у грудні 2013 року зазначив, що досить тривалий термін проведення конкурсних торгів не дозволить освоїти виділені кошти на придбання вугілля до кінця року, посилаючись при цьому на п. 3 ч. 2 ст. 39 Закону, а саме на нагальну потребу у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов’язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Враховуючи позитивну репутацію, вагомий досвід поставки аналогічних товарів, з урахуванням поставки вугілля кам’яного на адресу ВНКЗ "Балтське педагогічне училище" Одеської області в цьому і минулому році та належного і вчасного виконання зобов’язань за укладеними договорами в повному обсязі, було прийнято рішення провести переговори з приватним підприємством фірмою "Техно Рік Центр". Жодних питомих доводів в обґрунтування передбаченої Законом нагальної потреби, Замовник не навів. На початку 2013 року, у лютому, ВНКЗ «Балтське педагогічне училище» Одеської області також віддав перевагу ППФ «Техно Рік Центр» та закупівлі у 1 учасника, знову з посиланням на нагальну потребу в ліквідації наслідків надзвичайної ситуації місцевого рівня. При цьому, Замовник зазначив про імовірне зниження температурного режиму взимку, що в майбутньому може призвести до порушення нормальної роботи установи. Однією з підстав також зазначено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи. Тоді як для закупівлі вугілля кам’яного в Україні існує постійно діючий ринок та значна кількість постачальників. Звертаємо увагу, що в Обґрунтуванні застосування закупівлі у 1 учасника зазначено, що станом на 01.01.2013 р. залишок вугілля складає всього 6 тонн, що також підтверджує необхідність негайного придбання товару. Разом з тим, наприкінці листопада 2012 року навчальний заклад придбав у того ж ППФ «Техно Рік Центр» 273 тонни вугілля. 24.12.2013 р. Комунальна установа «Кодимська центральна районна лікарня» замовила 720 тонн вугілля кам’яного ППФ «Техно Рік Центр» знову таки по неконкурентній процедурі закупівлі у 1 учасника. В порушення ст.ст. 10,32,39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник не опублікував звіту про результати проведення закупівлі протягом 3 днів з моменту його затвердження. Відділ культури Кодимської районної державної адміністрації Одеської області 28.05.2013 р. також замовив за результатами запиту цінових пропозицій 100 тонн вугілля ППФ «Техно Рік Центр» на суму 165000 грн. При цьому в порушення ст. 36 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» не опублікував Запит цінових пропозицій. В Протоколі розкриття цінових пропозицій не зазначено ціни, запропоновані учасниками. Відділ освіти Кодимської районної державної адміністрації Одеської області в січні 2013 року уклав угоду на поставу 3045 тонн вугілля з ППФ «Техно Рік Центр». В порушення ст. 10 Закону Замовник також не опублікував Звіт про результати закупівлі за державні кошти. Кодимська міська рада Одеської області у березні 2013 року уклала договір з ППФ «Техно Рік Центр» на постачання 94 тонн вугілля на суму в 121 824 грн. Тоді як ПАТ «ВО «Облпаливо» пропонувало 121 260 грн. Зі звіту про результати закупівлі та Протоколу розкриття пропозицій вбачається, що учасники також пропонували різні строки поставки та відстрочки платежу, окрім ціни. Замовник акцептував цінову пропозицію ППФ «Техно Рік Центр» не з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією виключно тому, що строк доставка вугілля дорівнював 1 дню, а відстрочка платежу – 300 днів, в той час коли інші претенденти пропонували 7 денну доставку та 30 денну відстрочку платежу. Разом з тим, за приписами ст. 28 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» критерієм оцінки для товарів, щодо яких є постійно діючий ринок та які не мають складний характер, є лише ціна. Всупереч нормам закону, в порушення правил економічної конкуренції та економії бюджетних коштів Замовник акцептував пропозицію учасника з не найменшою ціною, що призвело не тільки до порушення прав інших учасників закупівлі, а й до надмірних виплат з бюджету. Відповідно до преамбули ЗУ «Про здійснення державних закупівель» основною метою цього Закону є запобігання проявам корупції у цій сфері, забезпечення раціонального та ефективного використання державних коштів. Наведені обставини можуть свідчити про прояви корупційних діянь з боку посадових осіб тендерних комітетів замовника та зловживання владою або службовим становищем під час організації та здійснення державних закупівель. Такі незаконні дії можуть бути здійснені тільки при наявності узгодженості між учасниками та замовниками закупівлі. Згідно ст. 5 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» органи прокуратури України та спеціальні підрозділи Міністерства внутрішніх справ України здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції в межах повноважень, визначених конституцією України. Згідно ч. 1 ст. 43 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» за порушення вимог, установлених цим законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього закону, члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України.Слід зазначити, що за порушення законодавства про державні закупівлі встановлена адміністративна відповідальність. Стаття 29 ГПК України та стаття 5 ЗУ «Про прокуратуру» надає прокурору право у випадку наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних або інших державних інтересів звернутися до суду з позовом в інтересах держави. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції», п.п. 4, 6 Положення про державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 № 499/2011, ст. 5 ЗУ «Про прокуратуру»,

ПРОСИМО:

1. Провести перевірку щодо додержання державними та комунальними установами Балтського та Кодимського району Одеської області Закону України «Про здійснення державних закупівель» під час проведення тендерних процедур із закупівлі вугілля кам’яного протягом 2012-2013 років та у випадку наявності порушень притягнути винних осіб до відповідальності, а саме: Вищий навчальний комунальний заклад «Балтське педагогічне училище» Одеської області; Комунальну установу «Кодимська центральна районна лікарня»; Відділ культури Кодимської районної державної адміністрації Одеської області; Відділ освіти Кодимської районної державної адміністрації Одеської області; Кодимську міську раду Одеської області. 2. Додатково ГУМВС України в Одеської області: Внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати досудове розслідування за фактами зловживань посадовими особами службовим становищем при закупівлі вугілля за неконкурентною процедурою закупівля в одного учасника у ППФ «Техно Рік Центр» та притягнути винних осіб до кримінальної відповідальності. 3. Додатково Прокуратуру Одеської області: Звернутися з позовною заявою до суду в інтересах держави про розірвання або визнання недійсними договорів про придбання вугілля кам’яного протягом 2012-2013 років укладеного між ППФ «Техно Рік Центр» та ВНКЗ «Балтське педагогічне училище» Одеської області; КУ «Кодимська центральна районна лікарня», Відділом культури Кодимської районної державної адміністрації Одеської області, Відділом освіти Кодимської районної державної адміністрації Одеської області, Кодимською міською радою Одеської області.

Додатки: на ____ арк.

Голова правління                   В.І. Семенов

Верховенство права


Теги статьи: Техно рик центр

Дата и время 15 января 2014 г., 00:00     Просмотры Просмотров: 2991
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus

Важные новости

Украине не хватает 50 млрд грн на перерасчет пенсий в 2017 году Украине не хватает 50 млрд грн на перерасчет пенсий в 2017 году 02.12.2016
На перерасчет пенсий в 2017 году Украине необходимо 50 миллиардов гривен. Подробнее
Сумские фискалы стали заложниками монополизации рынка тканей Бедриковским Сумские фискалы стали заложниками монополизации рынка тканей Бедриковским 26.11.2016
События последних дней, происходящие в ГФС Сумской области, носят явные признаки четко спланированного возмездия за пров… Подробнее
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Если бы выборы в Раду проходили сегодня, кого бы вы поддержали?












Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте