Окрім відвертого саботажу з ремонтом залізничних колій, ігноруванням проблем з рухомим складом та неприпустимою якістю вантажних та пасажирських перевезень, на «Укрзалізниці» працює й ще одна схема викачки немалих коштів з українських підприємств-виробників і закупівлі завідома неякісної продукції.

У 2016 році керівникам АТ «Укрзалізниця» прийшло на думку створити високоякісну гумову прокладку для скріплення КБ. Структурний підрозділ «Дніпропетровське науково-конструкторське технологічне бюро колійного господарства” в терміновому порядку розробив технічні умови (ТУ У 30.2-40075815-026:2016 «Прокладки гумові для залізничної колії»).

Після того, як нові технічні умови пройшли всі необхідні погодження та реєстрацію в підприємстві «Держстандартметрології», АТ «Укрзалізниця» запропонувала потенційним виробникам прокладок гумових купити нові ТУ та пройти кваліфікаційні випробування, що підтверджуються актом та протоколом, які вимагають при закупівлі прокладок в системі Prozorro.

Як мінімум два виробники (що нам відомо): ТОВ «Інтер-ГТВ» та ТОВ НВП «Корпорація КРТ» купили ці примірники технічних умов в АТ «Укрзалізниця».

Зокрема, ТОВ НВП «Корпорація КРТ» заплатило залізниці 125 тис грн за примірник ТУ. Ще витратилось на додаткове обладнання, виготовлення прес-форм і т.д. Загалом для налагодження виробництва прокладок гумових за ТУ «Укрзалізниці» виробник затратив більше 4 млн. грн. (!).

Через пів року АТ «Укрзалізниця» таки оголошує тендер на закупівлю прокладок гумових за цими ТУ, однак закупівля не відбувається (!), оскільки економісти АТ «Укрзалізниця» дійшли висновку, що їм не вигідно купувати прокладки за своїми технічними умовами! Гроші, інвестовані виробниками в освоєння виробництва прокладок за їхніми технічними умовами ніхто, звісно, не поверне.

На заміну «нових» технічних умов, керівництво УЗ вирішило використати Державний стандарт України ДСТУ 2805-94, оскільки, на думку очільників «Укрзалізниці», прокладки, виготовлені за ДСТУ, будуть дешевшими. АЛЕ: Технічні вимоги вищезазначеного держстандарту дозволяють виробникам маніпулювати фізико-механічними показниками прокладок. Результати такого експерименту не заставили себе довго чекати.

В одному із тендерів на закупівлю прокладок за ДСТУ перемогло ТОВ ЗТП «МАГ» і його прокладки починають експлуатуватися на залізничних шляхах України. Але не пройшло і пів року, як ці прокладки почали виходити з ладу і Ухвалою Голосіївського районного суду міста Києва № 82910988, від 10.04.2019  було заарештовано 1 821 000 шт прокладок. При мінімальній ціні однієї прокладки 7 грн їх вартість становить 12 747 000 грн (!). Таким чином заплативши майже 13 млн. грн. АТ «Укрзалізниця» залишилася без прокладок і без грошей. Можливо для пана Кравцова це дрібниці, але, за підрахунками експертів, такої кількості прокладок достатньо для заміни на близько 500 км колії.

Врешті АТ «Укрзалізниця» приймає рішення придбати армовану гумову прокладку, яка через особливості технології виготовлення, є суттєво дорожчою звичайної гумової прокладки, але має кращі експлуатаційні характеристики. (Армована гумова прокладка – це прокладка виготовлена з гуми, в якій є волокна корду (нитки). І знову щось пішло не так, тендери відбулися, переможці є, прокладки можуть бути поставлені замовнику, в даному випадку це філії АТ «Укрзалізниця», але голова правління Кравцов Є. гальмує постачання.

Незадовго до усіх цих подій структурним підрозділом «Дніпропетровське науково-конструкторське технологічне бюро колійного господарства” на замовлення ТОВ «НВО «Сумський завод гумовотехнічних виробів» та ТОВ НВП «Корпорація КРТ» було розроблено окремі технічні умови, за якими два підприємства виготовили дослідні партії прокладок гумових армованих та на безоплатній основі надали АТ «Укрзалізниця» для проведення експлуатаційних випробувань, які вкладені на перегоні Колосівка – Березівка (виробництва ТОВ НВП «Корпорація КРТ») та на перегоні Раухівка – Сербка (виробництва ТОВ «НВО «Сумський завод гумовотехнічних виробів»), регіональної філії «Одеська залізниця».

У 2017 році за участі представників АТ «Укрзалізниця» відбулись комісійні обстеження обох ділянок колії та прийнято рішення про запровадження цих прокладок до постійної експлуатації.

По теперішній час ці прокладки експлуатуються в колії на регіональній філії «Одеська залізниця», виконуючи свої функції без зносу та без пошкоджень, забезпечуючи безпеку руху поїздів та безпеку життя та здоров’я пасажирів. Але, на жаль, для теперішніх очільників УЗ, зокрема Кравцова Є. така продукція не потрібна.

Тож чим керується керівництво УЗ проводячи закупівлі та, що саме є для них пріоритетом у виборі характеристик продукції, на жаль, невідомо… Бо як свідчать факти – це точно не висока якість. Залишається незрозумілою і ситуація, коли при успішному проведені тендеру, Укрзалізниця не бажає отримувати товар… Та найголовніше – чи усвідомлює керівництво залізниці на чолі з Кравцовим наслідки своїх дій для залізничних перевезень і безпеки на колії, бо з кожним днем такого правління прострочені ремонти на коліях лише накопичуються.