Рейдерство, коррупция в Украине, борьба с коррупцией • Национальный антикоррупционный портал «АНТИКОР»

Прайс-лист часів Януковича на хабарі у портах

Прайс-лист часів Януковича на хабарі у портах
Прайс-лист часів Януковича на хабарі у портах

Про тіньові схеми на митниці «Інсайдеру» розповів Олександр Захаров, заступник гендиректора асоціації міжнародних експедиторів України (АМЕУ) координатор громадського комітету «Ні корупції на транспорті».

Митниця, карантин рослин, ветеринарна служба, екологічна служба, СЕС, численні податкові та навіть періодично СБУ – всі бажають взяти участь «в процесі». Все або займаються пошуком «бліх» в документах, або просто тупо називають ставку за безперешкодний проїзд через державний морський порт. 10-50-100-1000 доларів за контейнер або за тонну вантажу – звичайні ставки за «обслуговування» в державних припортових службах.
Все досить просто. Митниця, карантин, екологи діють наступним чином. Приплив контейнер з вантажем з Китаю для подальшої відправки його до Харкова чи в Москву. Митник знає, що державного автотранспорту вже немає, і буде поданий в порт для відправки контейнера приватний тягач з причепом (природно, зареєстрований в митниці додатково).

Більшість таких тягачів взяті в кредит або в лізинг, а власнику заплатять тільки тоді, коли він поїде. Знає це і митник. І тепер митника головним завданням митника стає будь-яким способом затримати тягач з вантажем в порту.

Навіщо? А тому, що кожен метр в порту платний, простій контейнера також обчислюється під 100 доларів на добу, лізинг тягача іноді під 200 євро на добу. І починається: «А давайте зважимо тягач і контейнер. А давайте подивимося, що всередині, а мені не подобаються ваші документи».

І державний митник відправляє тягач на приватні платні ваги, на досмотрову рампу, де черга на кілька днів вперед, вимагає привезти з Китаю нові документи .

Як вчинить власник тягача або експедитор, який рахує кожну годину своєї роботи? Вже й ставки за корупційні дії митника відомі. Причому , що всі прекрасно знають, що ніякої контрабанди і близько немає. Ті ж 10-50-100-1000 доларів за контейнер або за тонну вантажу, і все на розсуд чиновника, все в його волі. Ситуація патова.

Підеш заявляти на дії митниці, твій тягач або вантаж залишиться в порту на багато місяців і збитків принесе десятки тисяч доларів. Підеш скаржитися, тобі взагалі працювати далі не дадуть.

Включиться «важка артилерія» і великі митні бонзи все зроблять, щоб скаржник ніколи не міг нормально працювати. З прокуратури відповідь на твою скаргу приходить через 1,5 місяці, і в 100 % випадків «порушень не виявлено, немає необхідності для вжиття заходів прокурорського реагування».

Суди тривають у транспортній темі по 5 років і «витягують» навіть з великого експедитора стільки грошей, нервів, що судитися з держорганом марно. За цей час втратиш і клієнтів, і колектив.

Найгірше, що у зв’язці з митницею опинилися і державні порти, які категорично не хочуть змінювати технологію оформлення вантажів, самі щоразу придумують все нові і нові способи поставити додаткові шлагбауми всередині і «стригти купони» скоро вже з морського повітря. Всі наші спроби скаржитися залишаються без відповіді або без реакції.

Обов’язкова люстрація всіх працівників митниці, Держкарантину , екологічної служби… Всі нинішні працівники цих організацій не можуть вже працювати без корупції.
Потрібна зміна технології оформлення з тим, щоб виключити контакт чиновника і приватного експедитора. Зараз доходить до смішного. Навіть у «єдиному вікні « оформлення на пальцях інспектор показує цифри, а експедитор змушений погодитися, щоб вантаж не стояв.

Розрахунок буде вже не на робочому місці , а десь у місті з іншою людиною.

Але! Якщо ти не розрахувався за попередній період, далі будеш стояти тижнями. І найбільше покарання для такого експедитора буде те, що у нього не захочуть брати гроші «за прискорення». Тобто тягачі, вагони, контейнери встануть на місяці і компанія, де працює такий експедитор, в кращому випадку, просто звільнить цього «горе- працівника», а в гіршому – втратить клієнта. Тому що клієнт не захоче нести страхітливі збитки від того, що експедитори не змогли «домовитися» з митницею, карантином, екологами, навіть прикордонниками або СБУ.

Описане – та реальність, в якій корупція небачено розцвіла, поглинає мільйони доларів з кишень українців і перетворює їх у золоті унітази і шикарне життя державних «контролерів». І просвіту немає! Де служби внутрішньої безпеки митниці? Де контроль за діями митниці від СБУ? Ніде!

Наші гроші


Теги статьи: Порт

Дата и время 06 марта 2014 г., 00:00     Просмотры Просмотров: 2103
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus

Важные новости

Прожорливое брюшко Прожорливое брюшко 08.12.2016
Глава комитета инвалидов в день на яхте тратит на еду больше, чем 60 пенсионеров дома за месяц Подробнее
Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко 08.12.2016
Помощь в получении украинского гражданства российскому олигарху Вадиму Новинскому оказал в свое время Петр Порошенко. Подробнее
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Если бы выборы в Раду проходили сегодня, кого бы вы поддержали?












Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте