Рейдерство, коррупция в Украине, борьба с коррупцией • Национальный антикоррупционный портал «АНТИКОР»

Кому належать львівські ЗМІ

Кому належать львівські ЗМІ
Кому належать львівські ЗМІ

 

Незважаючи на спроби концентрації ЗМІ в одних руках, львівський медіа-ландшафт залишається на диво різноманітним.

“Наші гроші. Львів” започатковує серію публікацій, покликану розкрити структуру власності найбільш помітних сегментів львівського бізнесу.

Почнемо з медіа – як найближчої нам теми, хоч назвати львівські ЗМІ повноцінним бізнесом, за деякими винятками, важко. Втім, це не зменшує кількості бажаючих інвестувати у медіа, адже у вправних руках ЗМІ можуть бути серйозною зброєю у корпоративних і політичних конфліктах. Прикладів цього, особливо за останні кілька років, у Львові не бракує.

Медіа-холдинг братів Дубневичів

Львівська газета, радіо FM Галичина, телекомпанія Гал-ТБ, сайт Galnet.org

Брати Дубневичі отримали контроль над “Львівською газетою” у 2010 році, перекупивши видання у збанкрутілого власника ТОВ “Інтермаркет” Романа Шлапака. 100% власником видавця газети – ТОВ “Львівська газета. Вісник міста” – став Володимир Співак, близький до братів Дубневичів.

Сьогодні ж офіційним засновником “Львівської газети” є ТОВ “Енергія консалтинг”, де Співаку належить лише 0,3%. Решта належить кіпрській компанії “РВС Глобал інвест ЛТД”. Директором і головним редактором ЛГ є Ігор Гулик.

“Енергія консалтинг” є також засновником ТОВ “Телерадіокомпанія “Галичина” (популярна радіостанція “FM Галичина”, директор Олександра Гнатик) та ТОВ “Гал-ТБ” (телевізійний продакшен, директор Олександр Ваврищук).

У 2013 році медіа-холдинг Дубневичів поповнився інтернет-сайтом Galnet.org, редактором якого є Володимир Хрущак.

Медіа-холдинг Петра Димінського

Телеканал ZIK, інформаційне агентство ZIK

Створений у 2003 році сайт ZIK.ua потрапив під контроль почесного президента ФК “Карпати” Петра Димінського у 2008 році.

Попередніми власниками ТОВ “Західна інформаційна корпорація”, яка володіє правами на ZIK.ua були Михайло Данилів (33,4%) Сергій Новаківський (33,3%) та Ярослав Солотва (33,3%), директор приватного медучилища “Медик”. Усі троє вважалися близькими до СДПУ (о) і колишнього начальника ДПІ у м. Львові Мирослава Хом’яка.

Спочатку офіційним власником ТОВ “Західна інформаційна корпорація” став гендиректор ФК “Карпати” Ігор Дедишин, потім керівник профспілкової організації ТОВ “Клуб професійного футболу “Карпати” Вадим Ладницький. Футбольні менеджери в структурі власності мінялись ще кілька разів, поки у грудні 2012 році 100% власником ТОВ стала “Інвестмент Файненшіал Менеджмент” (Віргінські острови). Разом з появою офшорної компанії змінився і директор – замість Романа Любицького ТОВ “Західна інформаційна корпорація” очолив Дмитро Добродомов, який раніше обіймав посаду генпродюсера телеканалу ZIK.

У 2011 році ТОВ “Західна інформаційна корпорація” офіційно набула 99% у ТОВ “Телерадіокомпанія “Міст ТБ”, яка з 2008 року провадить діяльність під брендом “Телеканал ZIK”. Ще 1% “Міст ТБ” належить іншій офшорній компанії “Менділ Лімітед” (Віргінські о-ви). “Менділ” також належить 50% ТОВ “Клуб професійного футболу “Карпати”.

Проте контроль над ТРК “Міст ТБ” Петро Димінський отримав ще у 2008 році, коли власником “Міст ТБ” стало ТОВ “Телерадіокомпанія “УТ-3″, власниками якої на той час були киянин Роман Невзгляд, американець Хансен Норман Пол та франківський бізнесмен Володимир Олійник, якого вбили у 2010 році в результаті «війни» за Івано-Франківський продуктовий ринок. Він був давнім партнером Димінського – ще у 2006 році купив для нього ТОВ “Редакція газети “За вільну Україну” задля пільгового використання будинку в центрі Львова. Тепер тут розташовані адміністративні служби та магазин атрибутики ФК “Карпати”, а також редакція сайту ZIK.ua.

Медіахолдинг Димінського агресивно розвивається, зокрема, у телевізійному сегменті – за непідтвердженою офіційно інформацією, Петро Димінський висловив готовність вкласти $2 млн у розвиток телевиробництва у Києві. У холдингу також уже кілька років намагаються отримати FМ-частоту, однак наразі безуспішно.

Медіа-холдинг Мирослава Хом’яка

ТРК “Львівська хвиля”, Гал-інфо

Засновником радіостанції “Львівська хвиля” з червня 2011 року є ТОВ “Тернопільська інвестиційна компанія” зі статутним капіталом 3 млн грн, яка належить тернополянину Ярославу Кривошиї (99,2%) та львів’янці Галині Данилів (0,8%).

Згідно з інформацією ЄДРПОУ, “Тернопільська інвестиційна компанія” займається торгівлею нерухомістю, продуктами харчування та напоями.

Інтерес тернопільського торгівця до львівського медіаринку пояснюється просто – Ярослав Кривошия є тестем Мирослава Хом’яка, директора департаменту екології та природних ресурсів Львівської ОДА. У першій половині 2000-х Мирослав Хом’як очолював львівських податківців, був членом СДПУ (о) і вважався близьким до братів Медведчуків.

У березні 2013 року у портфелі Хом’яка з’явився новий медіа-актив – сайт “Гал-інфо”, який раніше належав Володимиру Кожану, власнику і гендиректору ТОВ “Краківський ринок”. З травня 2013 сайт належить ТОВ “Агенція інформації та аналітики “Гал-Інфо”, директор Віктор Шаповал.

Прикметно, що Мирослав Хом’як був першим інвестором створеного у грудні 2002 року ТОВ “Західна інформаційна корпорація”, видавця найпопулярнішого львівського сайту ZIK.ua, однак у 2009 році ТОВ придбав його колишній однопартієць по СДПУ(о) Петро Димінський.

Медіа-холдинг Андрія Садового

Радіо Люкс, Zaxid.net, Телеканал 24, Радіо 24, Football 24

Медіа-холдинг міського голови Львова Андрія Садового ТРК “Люкс” юридично належить його дружині Катерині Кіт-Садовій та давньому бізнес-партнеру Романові Андрейку. На сьогодні у його склад входять радіостанції Lux FM (Львів), Lux FM (Київ), Радіо 24, сайти Zaxid.net, Football24.ua та рекламне агентство “Люкс”. ТРК “Люкс” має 3 ліцензії на ефірне телебачення з використанням 4 телеканалів, територіальна категорія мовлення – регіональне.

Засновником і власником усіх медіа Садового є ПрАТ “Телерадіокомпанія Люкс” (ТРК Люкс). Згідно з даними офіційного веб-сайту Нацради з питань телебачення та радіомовлення, власниками ПрАТ є Роман Андрейко (20,2%) та Катерина Кіт-Садова (79,8%).

У червні 2012 року Катерина Кіт-Садова продала 3% акцій ПрАТ ТРК Люкс за 3 млн грн. Ім’я покупця не офіційно не повідомлялось, однак на прес-конференції Андрій Садовий сказав, що ці 3% купив інший акціонер ПАТ ТРК Люкс – Роман Андрейко, який наростив свою долю до 23,2%.

Засновником ТОВ “Захід.Нет” (Zaxid.net) є ПрАТ ТРК Люкс (80%) і Роман Андрейко (20%). 100% власником решти медіа-активів є ПрАТ ТРК Люкс.

ПрАТ ТРК Люкс також має 15% у ТОВ “Студія звукозапису “Люксен”. Двома іншими співвласниками “Люксену” є співачка Руслана Лижичко (70%) і її чоловік продюсер Олександр Ксенофонтов (15%). “Люксен” є засновником компанії “Інтер-Захід”, що займається розміщенням регіональної реклами практично на всіх загальноукраїнських телеканалах та низці радіостанцій.

Група “Експрес Медіа”

Експрес, Post Поступ, Порадник господаря, Моя сповідь, Добрий лікар, Вісник пенсіонера, Блискавка, Порадник жіночий, Рецепти Господині, Газета Поділля, Теле Експрес, Cool Expres, сайт Expres.ua

Незмінним власником групи “Експрес Медіа” є Ігор Починок, хоча структура власності тут надзвичайно заплутана.

Флагманська газета медіа-холдингу “Експрес” видається з 1992 року, однак сьогодні її видають та розповсюджують підприємства, заснування або зміна назви яких, згідно з ЄДРПОУ, датується 2012 роком.

Зараз засновником газети “Експрес” офіційно є “Експрес Мультимедіа Груп”, зареєстрована у березні 2012 року. Видавець газети – ТОВ “Фонд “Свобода слова”, яке, у свою чергу, є 100% власником і засновником “Експрес Мультимедіа Груп”.

ТОВ “Фонд “Свобода слова” лише у 2012 році отримало сучасну назву, хоча було зареєстроване у 1999 році і протягом 13 років називалось ТОВ Газета “Експрес”.

Сьогодні “Фонд “Свобода слова” – це підприємство з уставним фондом 7400 грн. Ігору Починку належить 90%, решта – Миколі Коману, який є давнім бізнес-партнером Починка.

У групу “Експрес Медіа” входять ще чотири підприємства – ТОВ “Газета Експрес” (не плутати з ТОВ Газета “Експрес”), ТОВ “Експрес Медіа Поліграф”, ТОВ “Експрес Груп” і ТОВ “Експрес Медіа Друк”.

ТОВ “Газета Експрес” засноване у 2000 році у Львові під назвою “Рекламна агенція “Експрес”. У 2012 році компанія змінила назву і юридичну адресу на село Рясне-Руське в межах СЕЗ “Яворів”. ТОВ “Газета Експрес”, 100% власником якого є Ігор Починок, є засновником ТОВ “Експрес Медіа Поліграф”, створеного у листопаді 2012 року.

ТОВ “Експрес Груп” засновано в січні 2012 року. Статутний фонд 310 тис. грн, власники – Ігор Починок (90%) і Микола Коман (10%)

ТОВ “Експрес Медіа Друк” зі статутним фондом у 10 тис. грн зареєстроване у листопаді 2012 року; власники – Ігор Починок (90%) і Микола Коман (10%).

“Високий замок”

Високий замок, Добрий господар, Добре здоров’я, Добра кухня, Життя і жінка, сайт WZ.lviv.ua

У 2011 році ЗАТ “Видавничий дім “Високий замок” перетворилось на ПрАТ “Видавничий дім “Високий замок”. Власниками є троє фізичних осіб, інформація про яких є закритою.

Головою правління ПрАТ є Наталія Балюк, головний редактор “Високого замку” з 2006 року. Балюк є дружиною народного депутата Степана Курпіля, який керував “Високим замком” з 1991 року.

У 1998 році 50% ЗАТ “Видавничий дім “Високий замок” придбала норвезька медіа-компанія “Оркла Медіа А. С.”, однак наприкінці 2000-х норвежці вийшли з бізнесу.

Зараз контрольний пакет акцій (68,5%) ПрАТ “Видавничий дім “Високий замок” належить фізичній особі. Інші двоє акціонерів мають частку у 30% і 1,5%.

ПрАТ також є співзасновником ТОВ “Преса”, компанії, що займається розповсюдженням газет та журналів і володіє мережею газетних кіосків. Власниками ТОВ “Преса” є Наталія Балюк (39%), Сергій Салехов (17%), Володимир Троян (7%) і ПрАТ “Видавничий дім “Високий замок” (37%).

“Львівська пошта”

Одне з найдавніших сучасних медіа Львова, яке було засновано в 1995 році на базі існуючої тоді газети “Пост-Поступ”. Саме ТзОВ “Пост-Поступ”, було одним із засновників нового підприємства ТзОВ “Професійна ліга”, яке почало видавати газету “Суботня пошта”.

З 2007 року газета, яка змінила свою назву на “Львівська пошта”, належить директору видання, екс-депутату Львівської міськради Анатолію Забарилу (10%) і ТОВ “Синот Україна”. Власниками цього підприємства є громадянин Чехії Іво Валента та українці Руслан Печенко і Юрій Дземінський. Вони більш відомі у Львові завдяки іншому своїй компанії – “Ройал ЛТД”, якій колись належали найбільші заклади ігрових автоматів у Львові, а сьогодні – ресторан “Прага”. Брат Руслана Печенка Орест є чинним депутатом Львівської міської ради від НРУ.

НТА

Заснований у 1998 році телеканал НТА сьогодні можна назвати львівським лише умовно. Він змінив назву на “2 канал” і офіційно переїхав до Києва – у Львові залишилась лише продакшен-студія.

Від початку НТА вважався підконтрольним Львівській залізниці, потім – НАК «Нафтогаз Україна». Офіційним засновником ПП “НТА – Незалежне телевізійне агентство” є Роман Мацик. Йому також належить ПП “Трістар Авто”, яке у Львові продає автомобілі Volvo та Range Rover. Мацик також був співвласником мережі будівельних супермаркетів “Ерго”, яка на сьогодні припинила діяльність.

Директор НТА Віталій Білень в інтерв’ю “Телекритиці” заперечував причетність до телеканалу і Львівської залізниці, і НАК “Нафтогаз”, пояснюючи ці чутки тим, що першим засновником НТА був Едуард Занюк, який працював в прес-службах цих організацій.

Втім, зв’язок з колишнім головою правління НАК “Нафтогаз” Олексієм Івченком існує досі. Роман Мацик має спільний бізнес з дружиною Олексія Івченка, Галиною – вони є співвласниками ТОВ “Товари для Львівщини”. Галина Івченко є членом спостережної ради “Єврогазбанку”, головою правління якого є Олексій Івченко. Зрештою, Мацик працював з Івченком ще у 1995 році, коли вони були партнерами у СП “Гал-Гранта”, яке виробляло оптико-механічні прилади.

Цікаво, що Роман Мацик мав спільний бізнес з дружинами і інших відомих людей. Він був співвласником одного з найбільших львівських перевізників ТОВ “Радар-Сервіс”, а його офіційними партнерами у цій компанії до листопада 2007 року були Марія Пинзеник (дружина екс-міністра фінансів Віктора Пинзеника) Леся Васюник (дружина екс-віце-прем’єр-міністра Івана Васюника) і Валентина П’ятак (дружина заступника голови Львівської облради Валерія П’ятака).

Радіо “Незалежність”

Радіо “Незалежність”– одна з перших недержавних радіостанцій в Україні, створена ще у 1991 році.

Основними власниками радіостанції були і залишаються представники львівської журналістської династії Чудиків. Першого засновника та керівника радіостанції Івана Чудика змінила на посаді директора його донька Соломія Чудик.

Сьогодні власниками Радіо “Незалежність” є Соломія та Марія Чудики, їм належить 96% статутного фонду. 4% є власністю Володимира Парубія, директора ГО “Інститут національної пам’яті”, екс-депутата Львівської облради і батька народного депутата Андрія Парубія.

“Новий погляд”

Тижневик “Новий погляд”, який виходив у Львові з 2006 року, у листопаді 2012 припинив у паперовому форматі, зосередившись на розвитку сайту Pohlyad.com.

Засновником підприємства “Редакція газети “Новий погляд” є ГО “Нові люди”, керівником якої є депутат Львівської міськради Володимир Гірняк.

У 2013 році співвласником “Нового погляду” і основним інвестором став народний депутат Олег Канівець, який отримав 50%. Решту 50% зберіг за собою Гірняк.

“Варіанти”

Засновником ТОВ “Варіанти Львів” (сайт Varianty.net) є журналіст і редактор Ірина Марушкіна.

Разом з політологом Ігорем Танчиним Ірина Марушкіна була засновником ТОВ “Престайм. Ком. Юа”, яке з 2002 року видавало сайт “Вголос”. У 2012 році Марушкіна і Танчин продали “Вголос” Зіновію Козицькому, гендиректору ТОВ “Укрнафтогазінвест”.

“Львівський портал”

Власником сайту Portal.lviv.ua є львівський журналіст Юрій Лобан. “Львівський портал” є складовою інтернет-порталу “Коментарі:”, з яким, за словами Лобана, співпрацює на “партнерських” засадах.

“Вголос”

У 2012 році офіційним власником сайту “Вголос” (Vgolos.com.ua) став Володимир Андрусів, хоча за інсайдерською інформацією реальним власником та інвестором є генеральний директор ТОВ “Укрнафтогазінвест” Зіновій Козицький.

Зі зміною власника директором сайту став Андрій Болкун, якого в березні 2013 року змінив Юрій Боруцький. Шеф-редактором став екс-директор ТОВ “Західна інформаційна корпорація” Роман Любицький.

“Збруч”

Офіційна інформація про власників сайту “Збруч” (Zbruc.eu), який видається у Львові з весни 2013 року, відсутня.

За даними “НГ.Львів”, інвестором видання є львівський бізнесмен Володимир Матковський, який контролює Радехівський цукровий завод. Головним редактором “Збруча” є політолог Орест Друль, екс-редатор газети “Поступ”.

ГРІМ

“Галицька регіональна інформаційна мережа” (Grim.in.ua) почала роботу у липні 2013 року. Власник та інвестор – Володимир Кожан, гендиректор ТОВ “Краківський ринок”.

Першим директором ГРІМ був Андрій Скоп, головним редактором – Богдан Бачинський. В серпні 2013 року менеджмент на сайті змінився – головним редактором і директором став Ігор Антощак.

Агентство “Медіастар” – згідно з інформацією на сайті, агентство продукує газету, інтернет-сайт, а також “надає повний спектр інформаційних послуг”. Належить Зоряні Іленко-Павлишин.

Журнал Ї – видає ГО “Незалежний культурологічний часопис “Ї”, керівником якої є політолог Тарас Возняк. Іншими двома засновниками ГО є відомий львівський художник Михайло Москаль та керівник прес-служби концерну “Галнафтогаз” Олесь Пограничний.

Журнал “Егоїст”. Співвласниками журналу є головний редактор Всеволод Поліщук та дизайнер Всеволод Деревацький. Їм належить по 15% ТОВ “Егоїст Паблішинг”, яке видає журнал. 70% “Егоїст Паблішинг” належить депутату Львівської міськради від партії УДАР Анатолію Крачковському. Директором ТОВ “Егоїст Паблішинг” є Остап Процик, колишній начальник управління інформаційної політики Львівської міськради.

Журнал “RIA-Львів”. Видавцем є рекламне агентство повного циклу “2К Медіа”, яке займається також проведенням концертів та Галицької ліги КВН. Співвласниками “2К Медіа” є Богдан Нестерович, Юрій Дмитрів та Віталій Новосад.

Журнал “Anturazh” — видавець ТОВ “Компанія Антураж”. Директор компанії Оксана Родак, колишня модель. Під час презентації журналу три роки тому заявила, що видає журнал за власні кошти. Офіційним власником ТОВ “Компанія Антураж” є львів’янка Наталія Коваль.

P.S. Видавцем сайту “Наші гроші. Львів” (Lviv.NashiGroshi.org), який виходить у Львові із січня 2013 року є ГО”Львівська група”, засновниками якої є Олександра Губицька, Наталя Онисько та Ірина Залецька.

Наталя Онисько Наші Гроші


Теги статьи: СмиЛьвов

Дата и время 29 августа 2013 г., 00:00     Просмотры Просмотров: 7861
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus

Важные новости

Прожорливое брюшко Прожорливое брюшко 08.12.2016
Глава комитета инвалидов в день на яхте тратит на еду больше, чем 60 пенсионеров дома за месяц Подробнее
Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко 08.12.2016
Помощь в получении украинского гражданства российскому олигарху Вадиму Новинскому оказал в свое время Петр Порошенко. Подробнее
10 декабря 2016 г.
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Если бы выборы в Раду проходили сегодня, кого бы вы поддержали?












Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте