Рейдерство, коррупция в Украине, борьба с коррупцией • Национальный антикоррупционный портал «АНТИКОР»

Де шукати "тіньові" мільйони "Київтранспарксервісу"

Де шукати "тіньові" мільйони "Київтранспарксервісу"
Де шукати "тіньові" мільйони "Київтранспарксервісу"

 

   

 

Минулого тижня кілька десятків власників приватних парковок повстали проти спроб рейдерства автостоянок в інтересах забудовників. Столична прокуратура ж своєю чергою заявляє, що підприємці грубо порушують умови договорів, укладених  з "Київтранспарксервісом" щодо експлуатації паркувальних майданчиків. А проведена перевірка виявила, що бюджет міста недоотримує 17 мільйонів податків щомісяця.

Що відбувається на парковках та навколо них, розслідував Любомир Ференс.

Дивні тарифи   

Минулого тижня кілька десятків підприємців – власників приватних парковок виступили проти численних спроб рейдерства автостоянок в інтересах забудовників.

За словами пікетувальників, захоплення відбуваються під патронатом посадових осіб КП "Київтранспарксервіс". Парковки у підприємців нібито "віджимає" позаштатний чиновник – заступник начальника договірного відділу комунального підприємства Віктор Водолазький. І робить це, за словами протестантів, для задоволення бізнес-апетитів не кого-небудь, а сина самого генпрокурора Артема Пшонки.

У столичній прокуратурі ж заявляють, що підприємці грубо порушують умови договорів, укладених  з "Київтранспарксервісом" щодо експлуатації паркувальних майданчиків. А проведена перевірка виявила, що бюджет міста недоотримує 17 мільйонів податків щомісяця.

"Суб’єктами господарювання з комунальним підприємством укладаються договори на паркувальні майданчики, на кількість машиномісць, набагато меншу, ніж та, яка фактично використовується", – каже начальник управління прокуратури Києва Назар Константинов.

Офіційно єдиним оператором паркування в Києві з 2007 року є комунальне підприємство "Київтранспарксервіс". Тобто збирати гроші з водіїв, які залишають свої автівки під відповідними знаками на узбіччях та тротуарах чи на так званих "нічних" паркувальних майданчиках, має право тільки це КП. Схоже на те, що багаторічна війна за автомайданчики розгорілася знову через мільйонні доходи від паркувального бізнесу.

5, 7 та 10 гривень коштує сьогодні паркування в різних районах Києва. Очевидно, мало хто з водіїв задумувався, чому саме стільки. Чому не 2, 4, чи 20 гривень? Чому при однаковій собівартості паркування в різних районах міста ціна все ж таки різна? Адже очевидно, що вартість дорожньої розмітки, праця паркувальника та витрати на виготовлення паркувальних талонів однакові що на Хрещатику, що на Борщагівці.

"Це загальносвітовий принцип формування тарифів, – розповідає заступник директора КП "Київтранспарксервіс" Денис Салабаєнко, – коли в центральній частині спеціально робиться тариф вищим, щоб обмежити час паркування, аби люди швидше звільняли паркувальні місця, таким чином підвищується обіговість парковочних місць".

Отже, основним завданням комунального підприємства є заробляння грошей до міського бюджету. Тому там, де більша кількість машин і де можна зібрати більше коштів, тарифи вищі. Діяльність "Київтранспарксервісу" не фінансується з бюджету. А всі гроші, отримані від надання послуг з платного паркування, спрямовуються на сплату податків та платежів до державного та місцевого бюджетів, відповідне обладнання паркувальних майданчиків, виробничі та адміністративні витрати підприємства.

Вал за планом

За словами Дениса Салабаєнка, за минулий рік дохід "Київтранспарксервісу" склав 65 млн, від парковочної діяльності – близько 63 млн 43 млн підприємство сплатило податків і перерахувань, решта пішла на зарплатню працівникам підприємства, на розвиток, створення нових парковочних майданчиків тощо.

Надходження коштів напряму пов’язано з кількістю паркомісць. За офіційними даними, "Київтранспарксервіс" здійснює виробничу діяльність на понад 22-х тисячах машиномісць, закріплених за підприємством Київрадою. Окрім того, у службі паркування працює 212 контролерів та 111 інспекторів.

Але якщо водій автівки не хоче платити за парковку, то і змусити його ніхто не зможе. Хамство і погрози на цій роботі постійні.

"У нас є можливість тільки словесного впливу на неплатників, – зазначає Денис Салабаєнко. – Але Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект, в якому передбачено адміністративну відповідальність тих осіб, які відмовлятимуться від оплати за парковку".

Як збирають гроші за паркування, журналісти "Знаку оклику!" дізнавались, влаштувавшись на роботу у КП "Київтранспарксервіс". Відправили збирати гроші з водіїв у Гідропарк. Місце це не надто "рибне" порівняно з центральними зонами – Хрещатиком чи вокзалом. Однак пообіцяли 1100 гривень зарплатні на місяць та ще сто гривень неофіційного заробітку щодня, якщо виконуватиму план.

– Якщо мене візьмуть у штат, то тисяча буде і ще кожен день по сто гривень?

– Ну так, залежно від того, скільки будеш здавати ще. План же ж ще є.

– А скільки план має бути?

– Кожна ділянка за різним планом.

– Ну, в середньому скільки маю витягувати?

– Ну, тут нерівномірний план. Десь план 200, десь – 100, десь 500…

У середньому паркувальник працює по 12 годинь на день. Однак, коли велика кількість машин, то працювати доводиться понаднормово. А це означає, що і "лівих" грошенят простому паркувальникові підкинуть.

"Учора я одержав 74 грн за 12 годин, – розповідає один із паркувальників. Минулої суботи – за 18 годин 300 грн. Цієї суботи – 160-180. Чим більше грошей тобі понадають, тим більше тобі виплатять".

Під покровом ночі

Контролювати кількість зароблених грошей мали б за допомогою касового апарата, який видає фіскальні чеки. Однак ось цей апарат не включений. Як з’ясувалося, його використовують лише час від часу. А вже дуже надокучливим клієнтам, які вимагають хоч якесь підтвердження оплати за паркування, дають талони.

– На кожну машину давати талончик?

– Ні, ні, не на кожну.

– Раз на годину і все?

– Ну, раз на дві години, якщо хтось питає про талончик.

– А так не давати, ні?

– Ні.

Пропрацювавши день на парковці, журналіст "Знаку оклику!" заробив близько ста п’ятдесяти гривень. З них йому видали п’ятдесят гривень так званих денних. За словами простих паркувальників, "чорні" гроші нібито здають зі всього Києва щодня в головний офіс комунального підприємства. 

Керівництво "Київтранспарксервісу" взагалі заперечило існування так званої "чорної" каси. А випадки неофіційного збору грошей за паркування, яке документально не фіксують чеками, назвало неприпустимими. За словами Дениса Салабаєнка, якщо паркувальник не видає фіскального чека, який є підтвердженням оплати, він одержує "як мінімум догану, як максимум – звільнення".

Чи існують подібні схеми на інших паркувальних майданчиках Києва, залишається лише здогадуватись. Однак чи стояли б прості паркувальники понад 12 годин на день під палючим сонцем та проливним дощем лише за мізерних тисячу гривень без додаткового заробітку?

– Офіційна зарплата є низькою, а лівого кешу багато збирається, да?

– Типу лєві гроші? Ну, так для цього все і робиться, тому і зарплата низька.

– Щоб люди збирали грошей чим побільше?

– Та не галасуй, ну чьо ж ти галасуєш?  

Цього літа Державна інспекція з контролю за цінами разом із київською прокуратурою провела перевірку обґрунтованості ціни паркування ось у таких паркоматах. Година парковки коштує 10 гривень. Таку плату інспекція виявила занизькою.

Денні парковки – це не єдиний прибуток "Київтранспарксервісу". З 2011 року приватні підприємці так званих "нічних" парковок уклали договори з комунальним підприємством і сумлінно відраховують щомісяця в його касу.

"100 машиномісць – це приблизно 33 тисячі гривень, – ділиться розрахунками приватний підприємець Андрій Воробйов. – З цих 33 тисяч майже 20 тисяч ми сплачуємо на комунальне підприємство "Київтранспарксервіс".

Близько 1 млн грн на місяць сплачує Дарницький район на КП "Київтранспарксервіс" саме з таких "нічних" майданчиків.

За нехитрими підрахунками, з одного Дарницького району, і то лише з "нічних" майданчиків, "Київтранспарксервіс" отримує щороку близько дванадцяти мільйонів гривень. А столиця – це 10 районів. Чи не виглядає річний прибуток, озвучений "Київтранспарксервісом" як 65 мільйонів, трохи заниженим? Директор Центру політичних студій та аналітики Віктор Таран, який працював головою бюджетної комісії Дарницького району столиці, стверджує, що в тіні залишається "левова" частка доходу КП і осідає невідомо де: "Близько 140-150 мільйонів гривень крутиться в цій сфері. Те, що "Київтранспарксервіс" показує доходи всього навсього трохи більше 60 мільйонів, вказує на те, що десь у два з половиною рази ми бачимо ненадходження до міського бюджету".  

Отже, за грубими підрахунками, в тіні перебувають майже 85 мільйонів гривень КП "Київтранспарксервіс". За ці гроші в столиці щороку можна було б будувати 2 нових садочки на 120 дітей кожен чи школу на 800 учнів або нову поліклініку.
 
ТВі

Теги статьи: ТВіКиївтранспарксервіс

Дата и время 03 сентября 2013 г., 00:00     Просмотры Просмотров: 3643
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus

Важные новости

Прожорливое брюшко Прожорливое брюшко 08.12.2016
Глава комитета инвалидов в день на яхте тратит на еду больше, чем 60 пенсионеров дома за месяц Подробнее
Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко 08.12.2016
Помощь в получении украинского гражданства российскому олигарху Вадиму Новинскому оказал в свое время Петр Порошенко. Подробнее
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Если бы выборы в Раду проходили сегодня, кого бы вы поддержали?












Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте