Рейдерство, коррупция в Украине, борьба с коррупцией • Национальный антикоррупционный портал «АНТИКОР»

АТО як привід для корупції

АТО як привід для корупції
АТО як привід для корупції

Невгомонні законодавці роблять чергову спробу використати війну на Донбасі для виведення держзакупівель у корупційний морок підзаконних актів. Тепер Кузьмук.

Як повідомили «Нашим Грошам» у «Центрі протидії корупції», з-під сукна витягнули законопроект №4789 щодо застосування переговорної процедури в особливий період або в умовах надзвичайного стану. Його розгляд у парламенті очікується уже наступного тижня. У випадку його прийняття та підписання президентом очікується розгул корупції, який можна порівняти хіба що з виведенням держпідприємств з-під дії закону про держзакупівлі часів Януковича.

Верховна Рада 6 травня вже робила спробу полегшити закупівлі для військових з одночасним відкриттям простору для корупції. Права рука Арсенія Яценюка нардеп Андрій Іванчук тоді подав законопроект, яким пропонувалось дозволити БУДЬ-КОМУ проводити закупівлі по неконкурентній та скороченій процедурі «В ОДНОГО УЧАСНИКА» під приводом «особливого періоду».

На словах людям пояснювали, що це потрібно, аби армія не копирсалась з довгими та марудними відкритими торгами і могла якнайшвидше купувати все необхідне для війни на Донбасі. Однак ці наміри ніяк не були відображені у законопроекті, який дозволяв під приводом війни проводити неконкурентні тендери взагалі будь-якому замовнику. Тобто це був прямий шлях до корупції.

Тоді від прийняття такої редакції закону врятував лише розголос про законопроект. Бо, нагадаємо, його прийняття відбувалось на закритому засіданні Верховної Ради. І лише опублікування інформації у новинних стрічках змусило нардепів задуматись над тим, що вони збираються робити. Прямо у ході розгляду було з голосу внесено суттєву поправку – неконкурентну та скорочену процедуру торгів дозволити, але тільки тим, хто справді має відношення до війни – Міноборони, МВС, СБУ, Нацгвардії, прикордонникам, зовнішній розвідці, Держслужбі спецзв’язку, Держслужбі надзвичайних ситуацій.

Читайте также: Под Донецком бои

У такій редакції зло миттєво стало добром. Бо під час війни є завеликою розкішшю витрачати більше двох місяців на військові тендери. Бронежилети потрібні тут і зараз.

Аж ось з незрозумілих причин на світ божий витягнуто законопроект №4789 кадрового генерала Олександра Кузьмука.

У ньому лише три новели – дві нормальні і одна повністю корупційна.

Прямо прописано тільки перші дві.

По-перше, це дозволити «переговорні процедури» (саме так за новою термінологією називаються закупівлі «в одного учасника») не лише у «особливий період», а й під час «надзвичайного стану». Ну це нормально.

По-друге, дозволити «переговорну процедуру» по процедурі, скороченій аж до одного дня. І це під час війни може бути прийнятним.

Але головна новела інша. Вона не прописана в законопроекті Кузьмука і саме в цьому її фішка.

І це по-третє. З закону про держзакупівлі пропонується повністю викреслити перелік замовників, яким дозволено проводити скорочені до одного дня неконкурентні закупівлі. Мова йде саме за той перелік, який з боями 6 травня депутати таки внесли в закон – Міноборони, МВС та інші силові структури.

Фактично це означає, що проводити скорочені до одного дня неконкурентні закупівлі буде дозволено БУДЬ-КОМУ без ЖОДНИХ ОБМЕЖЕНЬ.

Чи є потреба пояснювати, що означає дозвіл купувати будь-що за будь-якою ціною у будь-кого? Здається, що читачам «Наших Грошей» все зрозуміло. Але тільки не Кузьмуку і угрупуванню, яке намагається протягнути цей законопроект. Тому пошлемось на зрозумілі їм слова з висновку Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією: «У проекті акта виявлено корупціогенні фактори – проект акта не відповідає вимогам антикорупційного законодавства».

Немає жодних сумнівів, що цей законопроект будуть протягувати під балачки, що для армії під час війни потрібні якнайкращі умови. І ми не проти цього. Але є кілька але.

По-перше. Тендерні умови для армії вже створено. А те, що військові через власну безалаберність не можуть витратити вже виділені їм 4 млрд грн, включаючи дурника, коли їм розповідають, що тендерна процедура вже спрощена – це виключно проблеми тилових пацюків, які не звикли добре робити свою роботу.

Це чудово продемонстрував скандал із закупівлею бронежилетів. Армійські бюрократи занадто довго тягнули волинку з оголошенням тендеру, а коли обрали постачальника, то виявилось, що він шиє бронежилети занадто довго. Тому міністр оборони Коваль перевів стрілки на Антимонопольний комітет, прикриваючи власних генералів (докладно про цю історію у статті «Брехня про бронежилети для армії»).

По-друге. Законопроект Кузьмука полегшує тендерні умови не лише для армії, а взагалі для будь-кого.

Звідси простий висновок. Якщо для армії треба спрости і так прості закупівлі – ОК, робіть це. Але робіть це саме для військових. Тому в законі потрібно залишити перелік замовників, яким дозволяється це робити: Міноборони, МВС, СБУ, Нацгвардії, прикордонникам, зовнішній розвідці, Держслужбі спецзв’язку, Держслужбі надзвичайних ситуацій.

Бо, якщо на війні можна буде легально заробляти – то вона ніколи не закінчиться.

Юрій Ніколов, «Наші Гроші»


Теги статьи: Александр КузьмукАто

Дата и время 26 июня 2014 г., 20:08     Просмотры Просмотров: 2101
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus

Важные новости

Прожорливое брюшко Прожорливое брюшко 08.12.2016
Глава комитета инвалидов в день на яхте тратит на еду больше, чем 60 пенсионеров дома за месяц Подробнее
Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко Новинский получил украинское гражданство по просьбе Порошенко 08.12.2016
Помощь в получении украинского гражданства российскому олигарху Вадиму Новинскому оказал в свое время Петр Порошенко. Подробнее
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Если бы выборы в Раду проходили сегодня, кого бы вы поддержали?












Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте