АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал

Свій до свого по «УЗ»

Свій до свого по «УЗ»
Свій до свого по «УЗ»

Дружина гендиректора «Укрзалізниці» заробила мільйони на «Укрзалізниці», продавши їй деревину удвічі дорожче від ринкових цін.

Для того, щоб посилити розуміння цинізму ситуації, спершу нагадаємо контекст.

Отримати офіційне призначення від Кабміну Остапюку вдалось лише у квітні. При його представленні міністр інфраструктури Максим Бурбак (давній товариш прем’єр-міністра Арсенія Яценюка) заявив: «Думаю, Борис Остапюк і колектив залізничників будуть разом реформувати галузь. Буде докорінно змінено стиль управління в Укрзалізниці». У відповідь Остапюк зазначив: «Зроблю все, щоб українська залізниця працювала стабільно, із якісними фінансово-економічними показниками».

Борис Остапюк. До нових звершень

Згодом Остапюк зробив ще кілька заяв про майбутню закупівельну політику «УЗ». Наприклад, обіцяв, що «Укрзалізниця» здійснюватиме жорсткий контроль за рівнем закупівельних цін, моніторинг вартості продукції проводитиме спеціально створена інспекція по контролю за цінами.

А у червні нова мітла почала чистити авгієві конюшні: «Борис Остапюк доручив начальникам Одеської та Донецької залізниць призупинити виконання договорів із закупівлі запасних частин, а також розглянути питання щодо припинення договірних відносин із постачальниками даної продукції. У цілому з метою оптимізації витрат в Укрзалізниці прийнято рішення щодо активної співпраці з виробниками, постачальниками продукції в частині зменшення рівня цін на закупівлю матеріально-технічних ресурсів, робіт та послуг, у тому числі за укладеними договорами».

Тобто наміри шикарні. Красиво озвучені, добре розпіарені співчуваючими виданнями.

Однак «Наші Гроші» на відміну від багатьох медійників читають не прес-релізи про наміри, а «Вісник держзакупівель». І саме з нього ми отримуємо інформацію про справжні діла говірких чиновників, яку б партію вони не представляли.

Тож повідомляємо – маємо наочний доказ, що слова про чесні наміри і власне наміри – це різні речі.

У липні новим улюбленцем залізничників стало ТОВ «Форест» з Коломиї, яке за два тижні встигло наколядувати понад 9 млн грн. Фірму заснували Дмитро Перцович та Іванна Вислинська.

Звісно, вже цей нюанс мав би призвести до скандалу. Однак ми не даремно цитували Остапюка на предмет закупівельної політики (зменшення рівня цін, моніторинг вартості). Тож заявляємо: у порівнянні з часами Януковича та його поплічників стиль управління в «Укрзалізниці» не змінено взагалі. У дружньої фірми залізниця купує вдвадорога.

Розглянемо це на прикладі тендеру на закупівлю деревини, який «Форест» виграв через відхилення двох дешевших заявок та у «жорстокій» конкуренції з фірмою «Лексен» з засновником Русланом Карловим.

Отже залізниця придбала у дружини директора залізниці деревину різних пород по 1062-2358 грн/м3 (докладніше про ціни тут). У відкритих джерелах повно посилань на значно дешевші продажі. Але про всяк випадок ми передзвонили на держпідприємство «Остерське лісове господарство». Виявилось, що таку саму деревину тут реалізовують по 520-1300 грн/м3, тобто у двічі дешевше від ціни «Форесту».

При наявності бажання залізниця лише на цій закупівлі могла зекономити приблизно 2 мільйони. А за ці гроші придбати пару квартир у Києві, чи штук десять у райцентрах для своїх співробітників.

Звісно, відповідальні особи зараз спробують найти виправдання такій ціні. Тому відразу зазначимо, що у конкурсній документації не було ясного вказання на термін відтермінування платежу за поставлену продукцію. У відповідному місці стоїть прочерк.

І наостанок додамо ще один штрих. На цьому тендері приймали банківські гарантії від учасників торгів на рахунку «Всеукраїнському банку розвитку» Олександра Януковича. То що змінилось на залізниці окрім прізвищ бенефіціарів?

Юрій Ніколов, Ірина Салій, «Наші Гроші»


Теги статьи: ОстапюкУкрзализныця

Дата и время 28 июля 2014 г., 16:25     Просмотры Просмотров: 2561
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи

Железнодорожные станции «Киев-Октябрьский» и «Киев-Московский» декоммунизировали
Украина ввела еще санкции против России
Вскоре железнодорожное сообщение между Украиной и Россией может полностью прекратиться

Украина продолжает крушить Россию санкциями и запретила перемещение грузовым вагонам крупнейших российских компаний
Тендеры "Укрзалізниці" атакует рейдер: жизнь пассажиров под угрозой – "5-й канал"
Поездки на «Укрзалізниці» становятся опасными для жизни из-за коррупции – СМИ

В Украине пострадали несколько подростков, пытаясь сделать селфи на крыше поезда
Руководство "Укрзализныци" получает из госбюджета 19 миллионов грн "вознаграждения" в год
Ахметову надоел Балчун

В ожидании безвиза "Укрзализныця" запустит поезда в Венгрию, Словакию и Румынию
“Азовсталь” Рината Ахметова мотает Кабмину нервы по копеечному поводу
В поезде "Киев-Мариуполь" женщина родила девочку

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Как вы относитесь к блокировке российских соцсетей?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте