АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал

Чому роздержавлення ЗМІ — це боротьба з медіа-корупцією

Чому роздержавлення ЗМІ — це боротьба з медіа-корупцією
Чому роздержавлення ЗМІ — це боротьба з медіа-корупцією

У Чернівецькій області продовжують добровільно-примусово змушувати людей передплачувати, купувати державні ЗМІ – незважаючи на те, що з початку року вступив у силу закон України “Про реформування комунальних та державних друкованих ЗМІ”. Зокрема, подібна ситуація склалась в обласному Пенсійному фонді. У свою чергу там “роботу над підпискою” спростовують.

Корупція може бути не тільки у відносинах між владою та владою, владою та бізнесом, бізнесом та бізнесом, владою та громадянами. Корупція, на жаль, торкається й медіа.Комерційна та політична джинса, проплата реклами в ЗМІ в обхід виборчих фондів, олігархічний вплив на редакційну політику — це все різновиди медіа-корупції.

Однак, окрім цих видів медіа-корупції, роками існував інший вид — коли людей змушували шляхом погроз, примусу передплачувати, купувати державні, комунальні друковані видання. На жаль, поки не буде остаточно роздержавлено ЗМІ (а не всі хочуть роздержавлюватись), такі ризики існуватимуть.

У 2010 році чернівецька обласна влада відкрито ставила передплату комунальних, державних видань під особисту відповідальність керівництва структурних підрозділів та районних державних адміністрацій (РДА). В 2011 році мені в руки потрапив документ, який розсилався усім начальникам управлінь, відділів, керівникам районних служб, підприємств, організацій, установ усіх форм власності з райдержадміністрації, де та “рекомендує організувати підписку у колективах газет, у тому числі забезпечити передплату на газети: “Урядовий кур’єр” в кількості – 20, “Голос України” – 10, “Свобода слова” – 17, районний часопис “Карпати” – 300″ та журналів. Про виконання рекомендацій РДА мають інформувати письмово щоп’ятниці”. Мало того, підписку на комунальні видання навязували в поштових відділеннях “в навантаження” пенсіонерам та тим, хто отримував соціальні виплати.

Думалось, ці печерні способи нарощування чи підтримки тиражу комунальних, державних ЗМІ втонули в Леті. Однак ні. Нещодавно до мене звернулась працівниця одного з районних управлінь Пенсійного фонду Чернівецької області. Людина зауважила, що з них в обов’язковому порядку вимагають купувати кожного місяця 18 примірників газети “Пенсійний кур’єр”. Один примірник коштує 8,34 грн., і загальна сума виходить десь 150 гривень із зарплатні щомісяця. Якщо врахувати, що в середньому управління складається з трьох десятків працівників, то набігає близько 4 500 грн. щомісяця.

Для державного службовця з зарплатнею у півтори-дві тисячі гривень — це вагома сума, та ще й не відомо, з якої радості її віддавати за ці газети. У випадку, якщо передплати і проплати не буде, погрожують зняти або зменшити премію. Працівники залякані і бояться втратити роботу. Тому навіть наше джерело просило не називати імені.

Окрім того, до нас потрапили документи, згідно з якими начальникам управлінь Пенсійного фонду України в районах Чернівецької області та в м. Чернівцях потрібно проводити широку інформаційно – роз’яснювальну роботу серед населення щодо організації передплати журналу «Вісник Пенсійного фонду України» та газети «Пенсійний кур’єр» (а засновником є Пенсійний фонд України), щомісяця до 10 числа інформувати головне управління щодо рекомендованих показників з передплати цих видань на наступний місяць. Один із наказів Головного управління містив “рекомендовану кількість примірників щодо популяризації серед громадськості газети «Пенсійний кур’єр» та журналу «Вісник Пенсійного фонду України”, а саме: більше 7 тисяч примірників газети та 350 примірників журналу. Окрім того, працівники управлінь мали провадити роботу серед населення і просувати пенсійний медіа-продукт, а також звітувати щодо цього.

“Аналіз проведеної роботи з популяризації цього періодичного видання не дає підстав стверджувати про достатній рівень організації відповідної роботи управлінь в районах та в м. Чернівцях. Тому з метою покращення інформування громадськості пропонуємо невідкладно активізувати проведення інформаційно-роз’яснювальних заходів, в т.ч. з використанням можливостей відомчого видання Пенсійного фонду України, забезпечивши координацію співпраці з місцевими органами державної виконавчої влади й місцевого самоврядування, з громадськими організаціями, що опікуються проблемами пенсіонерів, інвалідів, ветеранів, щоб підтримувати ефективну кількість передплатників не нижче 3-4% загальної кількості пенсіонерів”, йдеться в одному з документів.

Я звернулась із відповідним запитом до Головного управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області. У відповіді нас запевнили, що “здійснюючи свої повноваження, головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області не займається «роботою над підпискою» періодичних видань, оскільки вищезазначеним Положенням такі функції не передбачені”. Однак зауважили, що “головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області проводить у межах своїх повноважень інформаційно – роз’яснювальну роботу серед населення та інформує громадськість про свою діяльність. Під час проведення зустрічей з трудовими колективами, з роботодавцями, під час прийому громадян, у засобах масової інформації повідомляємо про можливість отримати на сторінках вищезгаданих видань інформацію: коментарі останніх змін у пенсійному законодавстві, висвітлення важливих подій соціального та суспільного життя та ін”.

Тим часом і Чернівецька ОДА продовжує “традицію” попередників. Так, у листі від 16 лютого 2016 року до структурних підрозділів ОДА, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, РДА  тодішній заступник голови ОДА Руслан Сенчук “рекомендував” їм передплатити “Офіційний вісник України” на 2016 рік і поінформувати про виконану роботу (за дорученням Премєр-міністра).

Незважаючи на курс щодо роздержавлення ЗМІ, влада й надалі намагається “робити підписку”, просувати свої видання. І поки у влади будуть “свої” медіа (а чим вони кращі од інших? А конкуренція? А рівні умови?), вона буде користуватись своїм становищем для того, аби робити їм тиражі (окрім того, що багато видань ще й утримуються за бюджетні кошти), тим менше вірогідності, що цей вид медіа-корупції буде подоланий.

Надія Вірна для “Ні корупції!”


Теги статьи: ЗМІСми

Дата и время 12 мая 2016 г., 14:02     Просмотры Просмотров: 1439
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи

Какой сюприз подогтовили украинцам, проживающим в Польше
СМИ: Несколько мировых лидеров отказались встречаться с Порошенко
Депутати виженуть журналістів зі своєї їдальні й перевдягнуть їх у костюми

Звернення «Корпорації КРТ» до національних ЗМІ
Власть хочет не пустить журналистов встречать Саакашвили на границе
Порошенко володіє 76 компаніями в Україні та поступається (наразі) за цим показником тільки Ахметову

Телеканал "Прямий" – це несмак, вульгарність та "руський мір" – Мухарський
Между дачей Кобзона и футбольной базой: Журналист определил предположительный адрес Януковича
Северная Корея "случайно" показала разработки новых ракет

Со времен премьерства Яценюка олигархи массово не платят налоги – СМИ
КремльСМИ узнали, как США тренируются освобождать Украину от россиян
Операция "спасти кита": блогер уличил российские СМИ в тотальной лжи

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Что нужно сделать с Саакашвили?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.053522