АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал

У Львівській облраді розширили автопарк

У Львівській облраді розширили автопарк
У Львівській облраді розширили автопарк

Маючи донедавна в автопарку обласної ради 7 автомашин, найвищий представницький орган місцевого самоврядування нещодавно винайняв ще одну автівку. Ним виявився старенький «Opel-Omega» 2001 року випуску. Для чого Львівській обласній раді в час економічної кризи ще одна легкова автомашина, пробував з’ясувати наш журналіст.

11 авто для обслуговування «бідних» депутатів

Як було урочисто оголошено всім мешканцям Львівщини, нова обласна рада пообіцяла жити по-новому. Скорочення виконавчого апарату, проведення тендерів через прозору систему закупівель, доступність у роботі постійних комісій – усе це мало свідчити про наближеність влади до простих людей та її прагнення працювати за європейськими стандартами. Однак за вітриною дорогого піару й дешевого популізму скриваються, на жаль, зовсім інші реалії.

У радянські часи дружини високих сановників використовували службові авто своїх чоловіків для поїздок на базар, у гості чи на дачу. Натомість у Європі навіть міністри їздять на роботу велосипедом. Мій однокурсник Ярослав працює сьогодні у представництві ООН у Женеві. Так-от, він розповідав, що на все це міжнародне представництво, в якому сотні співробітників, є аж… дві службові автомашини. Але куди там ООН до Львівської обласної ради. Нині до послуг львівського обласного парламенту є аж 11 автівок.

У лютому автотранспортне обслуговування облради було покладено на управління майном спільної власності. У березні на його баланс було передано з балансу апарату обласної ради сім легкових автомобілів: «Мітцубісі галант» (2007 року випуску), мультивен «Фольксваген» (2008 р. в.) та п’ять різних років випуску автомашин «Волга». До речі, в управлінні майном уже були свої три автівки. Переведено в управління з апарату ради і всіх водіїв, збільшивши його штат до 69 одиниць.

Метою такої «операції» мала б стати економія бюджетних коштів на утримання апарату обласної ради. Хоча економія тут лише позірна: просто кошти на утримання водіїв та автотранспортне обслуговування обласної ради відтепер «заховано» в управлінні майном. А виборцеві можна демонструвати «покращений» бюджет на утримання виконавчого апарату ради. Навряд чи якась бабуся розуміється в тонкощах розподілу грошей на утримання місцевої влади.

«Опель», два водії та безліміт для Ганущина

Але повернімося до нашого «Опеля». Попри наявність в управлінні майном десяти (!) службових автомобілів для обслуговування найдемократичнішої і проєвропейської ради в країні обласної ради, 3 березня 2016 року оголошують конкурс на оренду ще одного авто. Очікувана вартість оренди становила 12 тисяч гривень. Хто дав команду орендувати цей автомобіль і яка в цьому була потреба, так і незрозуміло. У відповідь на запит мені було повідомлено, що управління майном спільної власності Львівської обласної ради 21.03.2016 року уклало з КП ЛОР «Підприємство автотранспортного обслуговування» договір оренди легкового автомобіля марки «Opel-Omega B» (реєстраційний номер ВС 1771 ВК). У листі вказано, що цей запит для оренди автомобіля було здійснено, «керуючись розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.05.16 «Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів». Виявляється, в управлінні майном уміють передбачити майбутнє! Вже 20.05.2016 року Кабмін мав би ухвалити розпорядження, яким зобов’яже орендувати автомобіль голові Львівської обласної ради. Жарт, звичайно! Радше за все, у листі-відповіді є помилка.

21 березня цього року, у Міжнародний день сну, управління майном видає наказ під «щасливим» номером 13 «Про закріплення автомобіля». Цим документом установлюють, що автомобіль «Опель Омега» перебуває в розпорядженні голови Львівської обласної ради Ганущина О.О. За цим службовим автомобілем закріплено аж двох водіїв, а норму витрат пального встановлено у 16,5 л на 100 км пробігу (це щонайменше 330 грн за теперішніми цінами). Враховуючи, що голова обласної ради може використовувати службову автівку без ліміту пробігу, то можна лише уявити, скільки коштує обласному бюджету лише один такий «членовоз».

Звичайно, що історія з орендою автомобіля для обласної ради є лише маленьким прикладом «ефективного» використання бюджетних коштів. На тлі багатьох інших махінацій це – дрібничка. Але тут важливим є сам принцип. Якщо ми говоримо про європейські підходи, то нехай вони будуть у всьому і на практиці, а не лише на словах. Влада мусить разом з народом переживати всі труднощі, а не жирувати на податках своїх небагатих громадян. Я можу уявити вираз обличчя польських депутатів з Підкарпатського чи Малопольського воєводства РП, якби вони дізналися, що їхніх колег-українців з Львівської облради обслуговують аж 11 службових автомобілів.

Ми звернулися по коментар щодо цієї ситуації безпосередньо до голови обласної ради Олександра Ганущина. Цікавило, хто конкретно дав команду орендувати для нього згадану автомашину. І чи не забагато автівок обслуговує обласну раду? Може, вже час від декларацій переходити до діла й відмовитися від персональних авто для чиновників, які возять їх з дому на роботу та з роботи в театр. Може, обласні керівники розділили б із народом радість щоденного спілкування в маршрутках чи трамваях. І, до речі, чи планує голова обласної ради добиратися з Брюховичів, де він живе, до обласної ради на Винниченка велосипедом. Львівська міська рада планує цього року витратити солідні кошти для облаштування велодоріжки від цього селища до Львова.

Ось що відповів на запитання голова облради Олександр Ганущин: «Щодо пропозиції користуватися виключно велосипедом. Ровер у сім’ї придбали лише дружині, я на черзі, будемо пробувати. Хоча ефективність керівника напряму корелюється з його мобільністю. 

Що стосується автопарку обласної ради. Він, на жаль, далеко не найкращий. Перший заступник їздить у «Мітсубісі», заступник – «Волгою», я – у старенькій «Омезі», а інколи і в бусі «Транспортер». Ще один транспорт, «Волга», – черговий для решти 49 працівників апарату. Також вказаний бус «Транспортер» і «Газель» використовують для робочих поїздок апарату і виїзних комісій. 

Управління майном обласної ради має два службові автомобілі, якими користуються, відповідно, начальник і заступник. «Омегу» ми орендували через механізм «Prozorro», який і далі будемо використовувати під час усіх закупівель товарів і робіт за кошти обласного бюджету».

Андрій Болкун, спеціально для «Вголосу»

 


Теги статьи: Львовская ОДА

Дата и время 12 мая 2016 г., 16:26     Просмотры Просмотров: 543
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Что нужно сделать с Саакашвили?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.053823