АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 17°C
Харьков: 17°C
Днепр: 18°C
Одесса: 19°C
Чернигов: 16°C
Сумы: 16°C
Львов: 15°C
Ужгород: 19°C
Луцк: 16°C
Ровно: 16°C

У Раді зареєстрований альтернативний законопроект до тоталітарного законопроекту Наема

У Раді зареєстрований альтернативний законопроект до тоталітарного законопроекту Наема
У Раді зареєстрований альтернативний законопроект до тоталітарного законопроекту Наема

У Верховній Раді був зареєстрований альтернативний законопроект до законопроекту № 5110 про правопорушення, учинені відносно правохоронців. Про це повідомляє sprotiv.org з посилання на допис правозахисника Михайла Лебедя у фейсбуці.

Проект Закону № 5110-1 був розроблений на основі критики експертів правозахисної коаліції та інших організацій, і стосується відповідальності за правопорушення, учинені в тому числі працівниками правоохоронних органів.

5110-1 був зареєстрований у парламенті у зв’язку з небезпеками 5110.

Альтернативний законопроект № 5110-1 пропонує:
— зменшити кількість формально невизначених оцінних ознак правопорушень у ст. 173 КУпАП (“дрібне хуліганство”);
— виокремити в окремий склад адміністративного правопорушення нецензурну лайку, яка принижує честь і гідність людей, вчиненої працівниами правоохоронних органів;
— зменшити строк адміністративного арешту за дрібне хуліганство для осіб, які не є працівниами правоохоронних органів;
— посилити відповідальності за нецензурну лайку, яка принижує честь і гідність людей, для працівників правоохоронних органів;
— прямо зазначити в примітці до ст. 185 КУпАП (“злісна непокора законному розпорядженню або вимозі поліцейського, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця”), що критерії законності розпоряджень та вимог передбачені у ч. 2 ст. 41 ККУ;
— визначити в примітці до ст. 342 ККУ (“опір представникові влади, державному виконавцю, члену громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону або військовослужбовцеві, уповноваженій особі Фонду гарантування вкладів фізичних осіб”) термін “опір” через посилання на визначення насильницьких злочинів у відповідних статтях ККУ;
— ввести в примітці до ст. 342 ККУ термін “законні дії” і визначити його через критерії законності розпоряджень та вимог, які зазначені у ч. 2 ст. 41 ККУ;
— визначити в примітці до ст. 342 ККУ терміну “працівник правоохоронного органу” через вичерпний перелік правоохоронних органів;
— ввести в ст. 342 ККУ перелік підстав для звільнення від кримінальної відповідальності у разі:
а). незаконних дій представника влади, працівника правоохоронного органу, державного виконавця, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця або уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;
б). необхідної самооборони особи, або оборони інших осіб, передбаченої у ст. 36 ККУ;
в). перевищення заходів, необхідних для затримання особи, передбачених у ст. ст. 118 та 124 ККУ;
— ввести уточнення в ознаки злочину, передбаченого ст. 343 ККУ (“втручання в законну діяльність працівника правоохоронного органу, працівника державної виконавчої служби”), щоб мався на увазі вплив на працівників правоохоронного органу чи державної виконавчої служби лише у забороненій законом формі;
— ввести в примітці до ст. 343 ККУ термін “законна діяльність” і визначити його через критерії законності розпоряджень та вимог, зазначені у ч. 2 ст. 41 ККУ.

Нагадуємо, що законопроект № 5110 пропонує:
— доповнити ст. 185 КУпАП (“злісна непокора законному розпорядженню або вимозі поліцейського, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця”) ознаками правопорушення, яке вже передбачене у ст. 173 КУпАП (“дрібне хуліганство”);
— ввести в КУпАП термін “образа” поліцейського, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону або військовослужбовця, який визначається через широкі для трактувань формально невизначені оцінні поняття (“нецензурні чи брутальні висловлювання, непристойні жести, непристойна оцінка особистих якостей та інші аналогічні дії, … які принижують честь і гідність зазначених осіб”);
— ввести в ККУ широкі для трактувань формально невизначені оцінні уточнення терміну “опір” правоохоронцям (“вчинення активних дій”, “застосування до потерпілого фізичної сили”);
— ввести в законодавство невичерпний список правоохоронних органів (“інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції”), за опір працівникам яких настає кримінальна відповідальність.

Як свідчить практика застосування чинних редакцій ст. 185 КУпАП та ст. 342 ККУ, затримання людей часто провадяться необґрунтовано внаслідок незаконних дій, вимог або розпоряджень правоохоронців, а судові рішення інколи належно не вмотивовані, оскільки в них не обґрунтовується законність дій, вимог або розпоряджень правоохоронців. Тому ухвалення законопроекту № 5110 призведе до закріплення практики безпідставного притягнення до відповідальності за цими статтями, а також призведе до створення нових практик зловживань та перевищень влади з боку правоохоронців. Уведення в КУпАП оцінного поняття “образа” є зайвим ще й тому, що захист честі, гідності та ділової репутації правоохоронців є сферою цивільно-правових відносин, які регулюють захист цих властивостей особи.

Докладніше про законопроект № 5110-1 читайте тут — http://bit.ly/2clZmai
Докладніше про законопроект № 5110 читайте тут — http://bit.ly/2cKd6C2


Теги статьи: ЗаконопроектНайем Мустафа

Дата и время 22 сентября 2016 г., 12:52     Просмотры Просмотров: 1568
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
18 сентября 2018 г.
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Какой из кандидатов уже заявивших о своем участие в президентских выборах самый достойный?








Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.272526