АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал

Як екс-директор «Київтранспарксервісу» Шамрай підписував «неправильні» договори, а Київ недоотримував гроші від паркування

Як екс-директор «Київтранспарксервісу» Шамрай підписував «неправильні» договори, а Київ недоотримував гроші від паркування
Як екс-директор «Київтранспарксервісу» Шамрай підписував «неправильні» договори, а Київ недоотримував гроші від паркування

ЗМІ покажуть схему, на прикладі якої, гроші, які б мало збирати КП «Київпарктранссервіс» від паркування, не доходили до міського бюджету.

Як було втрачено надію 

Як повідомляв «Ні корупції!», наприкінці минулого року міський голова Києва Віталій Кличко звільнив з посади директора комунального підприємства «Київтранспарксервіс» Артема Шамрая у зв’язку «із втратою довіри».

«На вас покладали надії, що ви зробите паркувальну сферу такою, що ефективно працює. А «Київтранспарксервіс» – підприємство, яке ви очолювали, – нічого не зробило! – звернувся Київський міський голова до Артема Шамрая. – Ми бачимо, скільки мільйонів гривень знаходиться в тіні. Скільки місто недоотримує коштів. Ви втратили довіру. Багато чого не було зроблено. У мене немає ні бажання, ні часу далі ставити експерименти і давати час, щоби навести лад у цій сфері. Я вас звільняю з цієї посади у зв’язку зі втратою довіри!» – сказав тоді Віталій Кличко.

Додамо, що звільненню Шамрая передувала спеціальна перевірка діяльності директора КП «Київтранспарксервіс», на час якої його самого було відсторонено від роботи. Перевірка Шамрая здійснювалась на основі доповідної записки начальника управління з питань запобігання та виявлення корупції С.Й.Красюка від 21 листопада 2016 року.

Зазначимо, що спочатку перевірку хотіли провести за 2 тижні, але в не вклалися в терміни, а тому продовжили аудит ще на 2 тижні, до 22 грудня. При цьому додали до складу перевіряльників ще двох членів Антикорупційної ради при міському голові.

Віталій Кличко, коли звільняв Артема Шамрая, до слова, першого директора КП, який був обраний на цю посаду на конкурсній основі, зазначив, що Акт перевірки, який склала комісія, настільки вражає, що ці документи негайно передадуть до прокуратури.

Одразу після звільнення Шамрая і слів міського голови про передачу документів у прокуратуру «Ні корупції!» поцікавився у Київській міськдержадаміністрації змістом Акту перевіряльників.

Перестрахувались і засекретили

Спочатку в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА «Ні корупції!» відповіли, що для того, щоб надати копію Акту і опрацювати всі відповіді, їм потрібно продовжити розгляд запиту на 20 днів (що було не зовсім зрозуміло, оскільки документ на той момент було вже складено - авт)., а потім відповіли, що надати копію документу взагалі не можуть, оскільки його передали правоохоронним органам і розкривати його зміст не можуть.

Щоправда, тут варто додати, що це у КМДА, так би мовити, щоб перестрахуватись, вирішили поки що не оприлюднювати зміст Акту, оскільки від правоохоронців відповідних вказівок і рекомендацій їм не надходило.

Наразі невідомо, чи внесені відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, бо лише в такому разі існують підстави для неоприлюднення результатів перевірки. У решті випадків то лише особиста пересторога чиновників КМДА.

Також у Департаменті транспортної інфраструктури повідомили, що Акт перевірки діяльності Шамрая  затвердили 23 грудня на засідання Антикорупційної ради при міському голові і одразу передали представнику прокуратури м.Києва для подальшої роботи.

Договір з нюансами

А тепер, власне, покажемо одну із схем, яку виявили внутрішні аудитори КМДА під час позапланової перевірки діяльності КП «Київтранспарксервіс».

Як йдеться в тексті звіту, перевіряльники з Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) дослідили історію укладання і розірвання одного договору між КП і ФОПом, через який недоотримано за паркування лише з одного майданчика за адресою проспекті Глушкова, 5 понад 75 тисяч гривень за два місяці!

Отже, відповідно до п.17.3.1 Правил благоустрою м. Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051, організація та експлуатація місць платного паркування транспортних засобів здійснюється лише оператором або підприємствами, з якими оператор уклав відповідний договір.

Як зазначають аудитори, вони встановили, що між КП «Київтранспарксервіс» та ФОП Іванюк І.А. укладено договір від 07.10.2016 №ДНП-2016-10/16 про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування на майданчику на просп. Глушкова, 5. Відповідно до умов договору, КП «Київтранспарксервіс» надає за плату ФОП Іванюк І.А. право на організацію та експлуатацію паркувального майданчика на 184 місця для платного паркування транспортних засобів та 21 спеціальне місце для безкоштовного паркування транспортних засобів, які перевозять інвалідів.

Відмічається, що відповідно до умов договору, фіксовані місця для паркування вважаються переданими в експлуатацію ФОП Іванюк І.А. з моменту підписання уповноваженими представниками сторін акту приймання-передачі паркувального майданчика, відповідно, договір набирає чинності з моменту підписання зазначеного акту.

«Тобто, виходячи з умов договору, для набрання ним чинності сторонам ФОП Іванюк І.А. та КП «Київтранспарксервіс» необхідно було здійснити певні дії щодо складання та підписання акту приймання-передачі майданчика по просп. Глушкова, 5. При цьому, встановлено, що договір від 07.10.2016 №ДНП-2016-10/06 з ФОП Іванюк І.А. за рішенням керівництва КП «Київтранспарксервіс» - в.о. директора Мельника С.І., було розірвано 08.12.2016 як такий, що не набрав чинності, у зв’язку з не підписанням, зазначеним контрагентом, протягом двох місяців з моменту укладання договору акту приймання-передачі паркувального майданчика», - звітують аудитори і додають, що ситуація з розірванням договору виникла внаслідок використання керівництвом КП «Київтранспарксервіс» - директором Шамраєм А.В. форми договору, яка не відповідає затвердженій на Підприємстві типовій формі договору, в частині набрання ним чинності.

Зокрема, до договору, укладеного з ФОП, внесено норми щодо обов’язковості підписання акту приймання-передачі для набуття контрагентом права на експлуатацію паркувального майданчика та набрання чинності договору, які не передбачені в типовій формі та терміни підписання якого не визначені, що фактично призвело до виникнення судового прецеденту.

«Крім того, на думку аудиторів, впровадження такої форми договору та  непередбачення в ній термінів підписання акту приймання-передачі паркувального майданчика призвело до недоотримання КП «Київтранспарксервіс» доходів від експлуатації фіксованих місць паркування транспортних засобів (розрахунково) у 2 загальній сумі 75,35 тис. грн., в тому числі бюджетом міста Києва - 55,06 тис. грн. у вигляді паркувального збору», - йдеться у звіті.

Крім того аудитори відмітили, що директор КП «Київтранспарксервіс» Шамрай надав їм підписаний з ФОП Іванюк акт приймання-передачі паркувального майданчика, який датується 14.11.2016, та графік платежів, в якому, згідно з умовами договору, визначена загальна сума щомісячних платежів контрагента КП «Київтранспарксервіс». Але перевіряльники виявили, що «підготовка та погодження зазначених документів здійснювалася в нетиповий та непередбачений функціональними обов’язками структурного підрозділу КП «Київтранспарксервіс» спосіб", зокрема, акт приймання-передачі та графік платежів:

- підготовлено працівниками відділу правового забезпечення КП, а не працівниками відділу безготівкових розрахунків, як це має бути;

- документи взагалі не були погоджені з працівниками профільного відділу безготівкових розрахунків та профільним заступником директора з договірної роботи КП;

- після складання відділом правового забезпечення та підписання керівництвом КП «Київтранспарксервіс» - директором Шамраєм А.В. документів з ФОП Іванюк І.А. аудиторами не отримано документального підтвердження інформування та передачі їх до профільного відділу безготівкових розрахунків та відділу бухгалтерського обліку та звітності для подальшої роботи та проведення розрахунків з контрагентом за договором;

- акт приймання-передачі паркувального майданчика від 14.11.2016 підписаний сторонами фактично 28.11.2016, тобто на 52 день після укладання та підписання договору;

- графік платежів підготовлений працівником відділу правового забезпечення, до функціональних обов’язків якого не віднесено повноваження щодо складання таких документів, при цьому, не був погоджений (завізований) із жодним структурним підрозділом Підприємства, і не відповідає умовам договору щодо здійснення контрагентом щомісячних платежів до 15 числа поточного місяця.

Кругообіг незадокуметованих грошей

«У грудні 2016 року на рахунок КП «Київтранспарксервіс» в рамках договору від 07.10.2016 №ДНП-2016-10/06 про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування надходили кошти від ФОП Іванюк І.А. у загальній сумі 52,066 тис. грн. (12.12.2016 – 37,076 тис. грн., 13.12.2016 – 14,99 тис. грн.).

При цьому, зазначені кошти у грудні 2016 року були повернуті КП «Київтранспарксервіс» на рахунок відправника (14.12.2016 – 37,076 тис. грн., 21.12.2016 – 14,99 тис. грн.), у зв’язку з тим, що внаслідок відсутності в профільних відділах (безготівкових розрахунків, бухгалтерського обліку та звітності) інформації про підписання акту приймання-передачі паркувального майданчика договір від 07.10.2016 №ДНП-2016-10/06 не рахувався у відділі безготівкових розрахунків як діючий, – рахунки не виставлялись», - звітують аудитори і додають, що, як виявилось, кошти у сумі 37,076 тис. грн. були внесені на рахунок КП заступником начальника відділу паркування у Шевченківському районі Ковбасюком П.П. за проханням Іванюка І.А.

Перед тим, як розірвати договір з ФОП Іванюком, наступник Шамрая Мельник попросив ФОПа з’явитися до офісу КП для підписання необхідних документів. Однак ФОП Іванюк проігнорував це запрошення.

У результативній частині звіту аудитори зазначили, що форма укладеного договору між директором КП Шамраєм і ФОП Іванюком не відповідає затвердженій типовій формі договору, зокрема, в частині набрання ним чинності з моменту підписання акту приймання-передачі паркувального майданчика та не визначає терміни його підписання, що фактично призвело до втрати доходів як самим КП, так і бюджетом міста Києва у загальній сумі 75,35 тис. гривень.

Також здійснення директором КП «Київтранспарксервіс» Шамраєм та працівниками відділу правового забезпечення договірної роботи щодо надання в експлуатацію фіксованих місць паркування (складання та підписання додатків: акту приймання-передачі та графіку платежів) без відома профільного відділу безготівкових розрахунків призвело до виникнення судового прецеденту.

А якщо узагальнити, то таких «неправильних» договорів у Шамрая могли бути десятки.

Валентина Новицька, «Ні корупції!»


Теги статьи: КггаКличкоКиетранспарксервисШамрай Артем

Дата и время 01 марта 2017 г., 16:40     Просмотры Просмотров: 1147
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто на ваш взгляд самый большой враг Украины?









Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.058766