АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 3°C
Харьков: 8°C
Днепр: 9°C
Одесса: 9°C
Чернигов: 3°C
Сумы: 9°C
Львов: 0°C
Ужгород: 0°C
Луцк: 0°C
Ровно: 0°C

Як столичні чиновники контролюють роботу перевізників

Як столичні чиновники контролюють роботу перевізників
Як столичні чиновники контролюють роботу перевізників

На сьогодні відсутні законні підстави на обслуговування перевізниками 40% маршрутів столиці.

Також перевізники подають недостовірні дані про терміни експлуатації своїх транспортних засобів. А у самому контролюючому органі - Департаменті транспортної інфраструктури виконавчого органу КМР (КМДА) - відсутній прозорий підхід до визначення обов’язкових умов конкурсу на різних маршрутах загального користування.

Про це, зокрема, йдеться у звіті Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу КМР (КМДА), який перевірив проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування Департаменту транспортної інфраструктури.

Додамо, що цей звіт чиновників, які перевіряли інших чиновників на предмет того, як вони контролюють перевізників, збігся у часі з резонансною ДТП, коли водій маршрутки наїхав на двох пішоходів, внаслідок чого вони загинули, а після цього київський міський голова Віталій Кличко доручив позапланово перевірити усіх перевізників столиці.

Отже, як повідомляв відділ комунікації поліції Києва, 4 листопада в Оболонському районі столиці внаслідок наїзду маршрутки загинуло подружжя. Автопригода трапилася на проспекті Героїв Сталінграда, біля станції метро «Героїв Дніпра». У результаті наїзду жінка загинула на місці, а чоловік помер у кареті «швидкої» дорогою до лікарні. Водія маршрутки затримали в порядку статті 208 Кримінального процесуального кодексу України.

Своєю чергою прес-служба КМДА оперативно відреагувала на подію і повідомила, що київський міський голова Віталій Кличко доручив Департаменту транспортної інфраструктури КМДА разом з Державною службою України з безпеки на транспорті провести комплексну перевірку ліцензій і відповідність їм умов та стандартів роботи приватних перевізників, маршрутні таксі яких працюють у столиці.

Віталій Кличко

«Трагедія, яка сталася на Героїв Дніпра, де маршрутка на зупинці громадського транспорту вбила двох людей, вимагає від нас жорстких дій. Я доручив перевірити наявність ліцензій у всіх приватних перевізників, маршрутки яких працюють в Києві, та технічний стан цих транспортних засобів. А також – наскільки умовам ліцензій відповідають умови роботи водіїв, їх професійний стаж, контроль стану здоров‘я водіїв, які виїжджають на маршрути і перевозять пасажирів. Я переконаний, усі безвідповідальні і недобросовісні перевізники мають бути позбавлені ліцензій. Ми не можемо наражати пасажирів на небезпеку, і ті перевізники, які не дотримуються стандартів роботи, підуть з ринку перевезень», – наголосив мер столиці.

Також Віталій Кличко доручив перевірити і стандарти роботи та технічний стан комунальних маршруток.

Відтак, вже за кілька днів, як повідомляє прес-служба КМДА, у Києві розпочалися позапланові перевірки столичних перевізників, які тривають досі.

У разі виявлення порушень дотримання ліцензійних умов буде здійснено комплексну перевірку господарської діяльності перевізника та у подальшому розглянуто питання анулювання ліцензії на право здійснення пасажирських перевезень.

Сергій Симонов

«Перші дні перевірок виявилися насиченими та продуктивними. За виявлені порушення на перевізників були складені акти. Вважаю за необхідне жорстко реагувати на найменші порушення, адже безпека пасажирів для нас у пріоритеті», – зазначив директор Департаменту транспортної інфраструктури Сергій Симонов (Читайте також ДЕПАРТАМЕНТ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ КМДА ОЧОЛИВ СЕРГІЙ СИМОНОВ).

За два дні було перевірено маршрутні таксі за маршрутами № 464, 459, 474, 497-К, 450, 437, 408, 201, 200-К, 198 та 194.

У маршрутному таксі за маршрутом № 201 технічне завдання не відповідало заявленому в конкурсі, а в маршруті № 459 кількість транспортних засобів не відповідала договору. Такі порушення є підставами для розірвання договорів з цими перевізниками.

Під час рейду спіймали нелегального перевізника на маршруті № 501, який наказом Департаменту вже закритий. У результаті були накладені штрафні санкції на водія.

«Наша принципова позиція – замінити маршрутки комфортним та сучасним громадським транспортом. Для цього ми оновлюємо рухомий склад – закуповуємо автобуси, тролейбуси та трамваї високої місткості», – наголосив Сергій Симонов.

Наразі невідомо, як швидко здійсниться мрія Симонова - замінити маршрутки комфортним та сучасним громадським транспортом, оскільки якраз цими днями аудитори Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу КМР (КМДА) виявили численні порушення у роботі самого Департаменту, який очолює Симонов, стосовно проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Зокрема:

1) на сьогоднішній день відсутні законні підстави на обслуговування перевізниками в режимі маршрутного таксі 40% маршрутів (67 із 166 існуючих), а саме:

- по 11 маршрутам у зв’язку з прийняттям рішень Департаменту транспортної інфраструктури про закриття даних маршрутів;

- 56 маршрутів (37% із 155 відкритих) у зв’язку з закінченням термінів дії договорів;

- У деяких випадках термін дії договорів закінчився 6-9 років тому, наприклад: - з ПП «Парк» на автобусному маршруті № 575 закінчився 01.08.2008; - з КП «Київпастранс» на автобусному маршруті №537 – 31.07.2008; -з ТОВ «Транс сіті» на автобусному маршруті №599 – 01.10.2011; - з ПП «Тандем» на автобусному маршруті №499 – 31.10.2011 році.

2) відсутній прозорий та системний підхід до вибору представників громадських організацій при формуванні складу конкурсного комітету;

3) відсутній прозорий та системний підхід до визначення обов’язкових умов конкурсу на різних маршрутах загального користування. Так, умови конкурсу в 2016 році щодо 5% маршрутів в режимі маршрутного таксі відрізняються від загальних. Крім того, відсутнє документальне обґрунтування щодо застосування тих чи інших умов. Часто умови визначаються на розсуд організатора конкурсу.

4) діяльність Комунальної служби перевезень у частині оприлюднення інформації щодо проведення конкурсу та залучення потенційних учасників є недостатньо ефективною. Так, інформація про проведення конкурсу надавалась виключно в газеті «Хрещатик» та без використання додаткових джерел передачі інформації цільовій аудиторії: офіційних інтернет-сторінок Департаменту транспорту та Комунальної служби перевезень, мережі Facebook тощо.

5) діяльність робочої групи з питань перевірки достовірності інформації, що міститься у документах претендентів для участі у конкурсі, є неефективною. Так, проведення фактичних перевірок наданої претендентами-перевізниками інформації за такими показниками, як наявність працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та наявність працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров’я водії, якість автобусів, в т.ч. комплектність салонів тощо, працівниками робочої групи не документується.

Не встановлені факти щодо залучення Департаментом транспортної інфраструктури як організатором та Комунальною службою перевезень, як робочим органом відповідних фахівців або незалежних експертів та для перевірок достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізників. Крім того, встановлено, що до участі в роботі робочих груп не залучалися представники громадських організацій. Так, на початку грудня 2016 року представники громадських організацій «Спілка автотранспортників Київщини» та «Правозахисне об’єднання «Світанок» подавали до робочого органу (Комунальної служби перевезень) заявки про участь у складі робочої групи, проте, інформація щодо результатів розгляду робочим органом цих заявок відсутня.

6) При визначені строків експлуатації транспортних засобів, які пройшли капітальний ремонт, робочий орган використовує інформацію зі свідоцтва про реєстрацію (після дати капітального ремонту), а не фактичного використання автомобілів (дати первинної реєстрації), а саме у 5 автобусах ТОВ «Союз-Авто» із первинною реєстрацією в 2005-2006 роках (0 балів) після проведення капітальних ремонтів у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу проставлений 2014 рік випуску, і, як результат, додатково нараховано по 4 бали; у 1 автобусі ПП «Базальт» із первинною реєстрацією в 2007 році (0 балів) після проведення капітального ремонту у свідоцтві проставлений 2016 рік випуску, і, як результат, додатково нараховано 6 балів; у 1 автобусі ПП «Тандем» із первинною реєстрацією в 2008 році (2 бали) після проведення капітального ремонту у свідоцтві проставлений 2012 рік випуску, і, як результат, додатково нараховано 2 бали.

7) діяльність Департаменту транспортної інфраструктури в частині виконання рекомендацій Світового банку щодо реорганізації мережі громадського транспорту Києва є неефективною. В 2015 році компанія Integrated Transport Planning Ltd. (ITP) за дорученням Світового банку провела дослідження сталого розвитку міського транспорту Києва та за його результатами надала рекомендації стосовно реорганізації мережі громадського транспорту Києва, в т.ч. пропозицію щодо видалення (скасування) 89 автобусних маршрутів в режимі маршрутного таксі. Проте Департаментом транспортної інфраструктури в 2016 році на перевезення пасажирів по 25 рекомендованих на закриття автобусних маршрутах (28% із загальної кількості маршрутів на скасування) були укладені договори на довгостроковий термін (до 2020-2022 роки).

Після перевірки чиновники-аудитори, які перевіряли чиновників-транспортників, які, своєю чергою, контролюють визначають перевізників та контролюють умови їхньої роботи, рекомендували зокрема, провести законні конкурси з визначення перевізників із залученням до них представників громадських організацій. При цьому у рекомендації чиновників немає жодного слова про те, щоб були визначені та покарані винні, які допустили виявлені недоліки.

Відтак, попри наявність такого документу у транспортному відомстві все спокійно. Тож чи варто у такому випадку сподіватися, що його роботу пожвавить позапланова двотижнева перевірка перевізників столиці? Чи інцидент із загибеллю подружжя під колесами маршрутки не дасть підстав для висновків, і після нього, як і після обвалу Шулявки, будуть сказані лише гучні слова, а жодних висновків не буде зроблено.

Валентина Новицька, «Ні корупції!»


Теги статьи: МаршруткиСимонов СергейКличкоКиївКМДА

Дата и время 21 ноября 2017 г., 00:59     Просмотры Просмотров: 738
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи

Маршрутчики против АТОшников: почему водители себя так ведут и что делать?
Пересолили. В Киеве чиновники на снеге украли 300 млн грн
Порошенко, Притула и прочие: названы самые влиятельные люди Украины

Бессарабську площу хочуть зробити пішохідною
У центрі Києва маршрутка влетіла у вантажівку (фото)
Под Киевом ветераны АТО проучили наглого маршрутчика

КГГА предоставит все расчеты после установки флагштока с самым большим флагом Украины
У Києві секс-працівниці вимагають декриміналізації своєї діяльності
НАПК подозревает мэра Кличко в нарушениях при трудоустройстве в КГГА

У Києві водій зніс 30 метрів відбійника та втік з місця ДТП
У Києві біля піцерії сталася масова бійка з перестрілкою
У Києві розгорнулася детективна історія довкола зникнення чоловіка: шахраї хотіли продати його квартиру у центрі за $45 тисяч

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

На чьей вы стороне в событиях под Радой?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.05726