АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 21°C
Харьков: 21°C
Днепр: 23°C
Одесса: 27°C
Чернигов: 21°C
Сумы: 20°C
Львов: 21°C
Ужгород: 25°C
Луцк: 22°C
Ровно: 21°C

Цивільний чи військовий? Кому найбільше потрібен аеродром під Уманню

Цивільний чи військовий? Кому найбільше потрібен аеродром під Уманню
Цивільний чи військовий? Кому найбільше потрібен аеродром під Уманню

Повідомлення про те що в Умані Черкаської області планують реконструювати військовий аеродром, почали з’являтися у вітчизняних ЗМІ ще з початку минулого року. За інформацією різних видань, його планують зробити цивільним та міжнародним, і на роботи потрібно від 70 до 140 мільйонів євро. Уже нібито готові передпроектні пропозиції, які замовила україно-британська фірма VimesVC Ltd. От тільки керівництво області, району та Умані про це нічого не знає.

Усі питання «Ні корупції!» щодо можливостей створення під Уманню на базі військового аеродрому цивільного у Черкаській обласній державній адміністрації оперативно переадресували в Уманську РДА, вказавши, що копію нашого запиту «направлено до належного розпорядника інформації».

Проте від районної адміністрації ми отримали схожу за змістом відповідь: «…розпорядник інформацією не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит».

У міськраді Умані, яка, можливо, могла б бути зацікавленою у реконструкції військового летовища, нам відписали, що об’єкт не є у комунальній власності територіальної громади міста. Через це виконавчий комітет Уманської міськради не володіє жодними даними щодо аеродрому.

Тож, довелося звернутися за інформацією до Державіаслужби. Там повідомили, що наказом Міністерства оборони України та Державної авіаційної служби України від 07.04.2015 року вже визначено військовий аеродром «Умань» аеродромом спільного використання державною та цивільною авіацією України. Старшим авіаційним начальником цього летовища є командир військової частини А2614.

Проте, як зазначають у Службі, досі не визначено цивільного експлуатанта аеродрому «Умань» та не врегульовано, в який спосіб буде забезпечена робота цього об’єкту та його обладнання для експлуатації цивільних повітряних суден.

«Виконання пасажирських та вантажних перевезень повітряними суднами цивільної авіації при спільному використанні військового аеродрому «Умань» можливе за умов забезпечення власником аеродрому (або його експлуатантом) стандартизованого рівня авіаційної безпеки на вказаному аеродромі», - повідомили "Ні корупції!" у Державіаслужбі.

До того ж, для організації польотів повітряних суден згідно з усіма чинними правилами, необхідне створення провайдера  аеронавігаційного обслуговування за напрямками: організація повітряного руху, радіотехнічне забезпечення, метеорологічне обслуговування аеронавігації в обсягах, що потрібні для обслуговування перевезень пасажирів або вантажів. Про це нам повідомили у профільній службі.

Фахівці додають, що для функціонування летовища спільного використання державною та цивільною авіацією місцевим органам виконавчої влади необхідно визначити експлуатанта аеродрому.

Також у службі наголошують на необхідності забезпечення відповідності стану аеродрому та його елементів сертифікаційним вимогам до цивільних аеродромів.

Такий вигляд мала злітно-посадкова смуга під Уманню кілька років тому, фото wikimapia.org

Командування повітряних сил збройних сил України Міністерства оборони України повідомило, що земельна ділянка, на якій розташований уманський аеродром, - у сфері управління Міністерства оборони України. Експлуатаційну придатність аеродрому забезпечує військова частина А2614 м. Умань, яка підпорядковується командуванню. І воно, у свою чергу, не проти проведення реконструкції злітно-посадкової смуги на аеродромі Умань з метою спільного використання аеродрому державною та цивільною авіацією.

Як повідомили «Ні корупції!» у Міноборони, у 2017 році до командування Повітряних Сил Збройних Сил України неодноразово зверталися цивільні структури з пропозиціями щодо розвитку аеродрому Умань. Тоді йшлося про реконструкцію злітно-посадкової смуги та будівництво інфраструктури аеропорту.

«До звернень додавалися схеми розміщення міжнародного аеропорту, але не визначалися замовник будівництва, проектна організація, джерело фінансування, цивільний експлуатант аеродрому, не повідомлялося про згоду органів місцевого самоврядування на виділення земельної ділянки для розміщення аеропорту. Командування Повітряних Сил Збройних Сил України готове розглядати усі пропозиції цивільних структур щодо розвитку аеродрому Умань згідно з чинним законодавством України», - зазначають у міністерстві.

На цей час аеродром Умань залишається військовим, використовується Міністерством оборони України за призначенням.

За інформацією сайту Антикор, аеропорт має взяти на себе обслуговування близько 20% від загального прогнозованого туристичного потоку та дозволить у рази збільшити кількість туристів в Умані. Нагадаємо, місто відоме дендрологічним парком «Софіївка», а також як місце паломництва євреїв, які сповідують хасидизм.

Такий вигляд мала злітно-посадкова смуга під Уманню кілька років тому, фото wikimapia.org

Передпроектні пропозиції виконані на замовлення VimesVC Ltd робочою групою експертів та інженерів - представників авіації, будівництва, туризму і паломництва, права, економіки та екології, повідомило у вересні минулого року видання День з посиланням на Інтерфакс. Кажуть, що вже є позитивні рецензії від науково-дослідного інституту цивільної авіації Украеропроект, а також інституту Екологічної безпеки Національного авіаційного університету.

Відомо, що згадана Ваймс Консалтинг - україно-британська консалтингова компанія. За інформацією із її сайту, з 2012 року вона супроводжує українські компанії на всіх етапах виходу на ринок Великобританії від ідеї до результату. Команда Ваймс Консалтинг базується в Лондоні і Києві.

Но тому ж ресурсі компанія вказує, хто є її клієнтами. Щоправда, серед них немає жодного, діяльність якого пов’язана з будівництвом чи авіа.

скрін з vimesvc.com/ru

Директором VimesVC Ltd, за даними beta.companieshouse.gov.uk, є Дмитро Гільгур.

скрін з beta.companieshouse.gov.uk

Особа з таким же іменем та прізвищем є керівником ТОВ "ВАЙМС КОНСАЛТИНГ" , заснованого у Києві у липні 2014 року. За даними аналітичної системи YouControl, окрім нього, засновниками цього товариства є Любов Гук та Олександра Корінна. Остання зареєстрована у с. Череповець на Уманщині. Основною діяльністю цього ТОВ є консультування з питань комерційної діяльності й керування.

За попередньою інформацією, перша черга цивільного міжнародного аеродрому, якщо буде необхідне фінансування, може вже бути готова за чотири роки.

Мирослава Білецька, для "Ні корупції!"


Теги статьи: БудівництвоЧеркасиаеродромУмань

Дата и время 05 января 2018 г., 14:50     Просмотры Просмотров: 1104
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
18 августа 2018 г.
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Какой из кандидатов уже заявивших о своем участие в президентских выборах самый достойный?








Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.054706