АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 11°C
Харьков: 19°C
Днепр: 20°C
Одесса: 20°C
Чернигов: 11°C
Сумы: 19°C
Львов: 8°C
Ужгород: 9°C
Луцк: 9°C
Ровно: 9°C

Як російські підсанкційні підприємства працюють з державними підприємствами України в умовах українських санкцій

Як російські підсанкційні підприємства працюють з державними підприємствами України в умовах українських санкцій
Як російські підсанкційні підприємства працюють з державними підприємствами України в умовах українських санкцій

Як відомо, с початком військової агресії та окупації українських земель, Україна почала розробляти та впроваджувати власну систему санкцій. Так, в серпні 2014 року Верховною Радою України був прийнятий Закон «Про санкції», який створює правові засади для застосування санкцій проти фізичних та юридичних осіб, що загрожують національним інтересам та безпеці України.

У свою чергу, з 16 вересня 2015 Україна почала впровадження санкцій відносно конкретних юридичних та фізичних осіб, коли Президент України Петро Порошенко підписав указ, яким ввів у дію рішення Ради національної безпеки та оборони України щодо санкцій від 2 вересня 2015.

Наприклад, в перелік санкцій потрапили багато російських підприємств, що є частиною військово-оборонного комплексу РФ, а також компанії, які порушують державний кордон України в межах АР Крим.

В тому числі, йде мова про численних російських авіаперевізників, які після анексії Криму почали здійснювати на півострів регулярні та нерегулярні рейси, в наслідок чого їм забороняється вести економічну діяльність на території України.

У зв’язку з запровадженням санкцій, деякі такі підприємства втратили можливість купляти українське обладнання та послуги. Особливо це стосується тих компаній-авіаперевізників, які мають в льотному парку літаки українського походження, такі як літаки «АН» заводу «Антонов» та інші.

У зв’язку з цим, було вирішено перевірити, чи справді підсанкційні російські підприємства припинили співпрацю з українськими підприємствами.

Одна з російських авіакомпанії, що потрапила під українські санкції, є акціонерне товариство «Авіакомпанія «Алроса». 
Ця компанія базується в Якутії, РФ, а одним з її напрямків був окупований Сімферополь. За даними з офіційного сайту компанії, вона утворена на базі Мірнінського авіапідприємства (МАП), що є структурним підрозділом акціонерної компанії «Алроса». 
У свою чергу, акціонерна компанія «Алроса» є найбільшим в Росії підприємством з видобутку та виробництва алмазів, яке створено відповідно до Указу Президента Російської Федерації «Про створення акціонерної компанії «Алмази Росії - Саха». Більш ніж половина акцій компанії належить Російській Федерації та її суб’єктам. 
Повітряний флот «Авіакомпанії «Алроса» налічує до 10 літаків «АН», частина з яких до 2016 року обслуговувалися українськими підприємствами. (додаток 4)
Але згодом, відповідно до Указу Президента України №467/2016 від 17 жовтня 2016 року, «Авіакомпанія «Алроса» потрапила під українські санкції. Чи зупинило це фактичну співпрацю цієї компанії з українськими підприємствами ? Ні.

10 січня 2017 року «Авіакомпанія «Алроса» видала 2 накази, згідно з якими компанія укладає агентський договір з вище згаданим Мірнінським авіапідприємством АК «Алроса». 

Відповідно до наказу, МАП АК «Алроса» зобов’язує від свого імені укласти угоди з державним підприємством зі складу концерну «Укроборонпром» - заводом «Антонов», на надання технічного обслуговування літаків «Авіакомпанії «Алроса» в період 2017 року.

На основі наказу, МАП АК «Алроса» 07 березня 2017 року проводить засідання закупівельної комісії, де вирішує укласти договір з ДП «Антонов» на обслуговування літака «АН». Відповідно до проекту договору, ДП «Антонов» проводить науково-дослідницькі роботи та послуги з оцінки технічного стану цивільного пасажирського літака Ан-38-100, державний і реєстраційний знак RA-41907, на території РФ. Ціна робіт за договором складає 35 400 доларів США.
Договір набирає чинності після отримання ДП «Антоновим» дозволу на експорт послуг від Державної служби експортного контролю України. Необхідно відзначити, що для отримання такого дозволу російська сторона надає українській стороні “гарантії” щодо використання послуг виключно в мирних (цивільних) цілях.
(Але чомусь не зазначає, що кінцевим отримувачем послуг, які надає ДП «Антонов», є компанія, що знаходяться під українськими санкціями). 
Також необхідно вказати, що після виконання «Антоновим» необхідний робіт, «Антонов» зобов’язується розмістити на своєму сайті інформацію про “висновки про збереження льотної придатності …” та державний і реєстраційні знаки літака. На жаль, на момент публікації статті офіційний сайт «Антонова» знаходиться на технічному обслуговуванні, тому перевірити це не має можливості.

Ще одним цікавим фактом є те, що договір з державним підприємством України, яке входить до державного оборонного концерну, складається тільки російською мовою, без дублювання українською, а також в якості застосовного права в договорі застосовується законодавство Російської Федерації.

Таким чином, на конкретному прикладі можна зрозуміти, яким чином російські підприємства можуть обходити українські санкції та співпрацювати з українськими державними підприємствами.

Олександр Схід

nikorupciji.org


Теги статьи: АнтоновСанкції проти РосіїАлросаКримРосіяагресія РосіїСанкціїВерховна рада

Дата и время 13 августа 2018 г., 23:57     Просмотры Просмотров: 1154
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Какой из кандидатов уже заявивших о своем участие в президентских выборах самый достойный?








Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.079158