АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: -1°C
Харьков: 2°C
Днепр: 3°C
Одесса: 1°C
Чернигов: 0°C
Сумы: 1°C
Львов: 2°C
Ужгород: 2°C
Луцк: 1°C
Ровно: 1°C

Українці обирають президента, як пральну машину. Зеленський ідеально підходить

Українці обирають президента, як пральну машину. Зеленський ідеально підходить
Українці обирають президента, як пральну машину. Зеленський ідеально підходить

Феномен зростання рейтингів Володимира Зеленського прямо пропорційний зростанню у суспільстві антирейтингів українських політиків. Зараз він коливається від 30 до 50% . Судячи з динаміки, яку показують останні опитування, недовіра продовжує зростати.

При цьому українці продовжують не довіряти не лише політикам, але й іншим політичним інституціям – партіям, парламенту, депутатам місцевих рад. У цій постійній недовірі вони починають шукати щось принципово "нове", що не ідентифікується з політичною системою. Це "інше" має бути просте, зрозуміле, яке може швидко, легко та безболісно вирішити всі проблеми.

У цих пошуках "легкої електоральної долі" українці потрапляють у пастку, підготовлену сучасним інформаційним світом споживання. Клацаючи пультом на екранах телевізорів, вони починають обирати політика так само, якби обирали нову пральну машину чи одяг. Ключовим фактором стає "емоційна картинка" і впізнаваність "бренду." Зеленський ідеально підпадає під ці очікування. Нав’язуваний ним образ президента -"слуги народу" - відповідає всім маркетинговим запитам суспільства. Він епатажний, смішний, зрозумілий, модний, доступний.

Глядачі захоплено спостерігають, як він із легкістю кіногероя вирішує будь-які проблеми в державі, перемагаючи всіх своїх віртуальних ворогів. Згадаймо, як у першому сезоні герой серіалу Голобородько приходить і каже: "Мы не будем возвращать кредиты МВФ". І потім, мов за помахом чарівної палочки, оперативно і безболісно фактично списує весь зовнішній борг країни. Ключове в його риториці вирішення проблеми – легка, безболісна відповідь на складне питання, що не може не подобатися глядачам.

Дивлячись на екранні перемоги Голобородька глядачі думають: якщо по той бік екрану всі проблеми вирішуються так легко, то і в реальному житті теж так можна. Головне, щоб президентом став не представник діючої політичної еліти, а свій простий хлопець з народу. І кожен раз, коли люди ведуться на цю виставу, вони забувають: там за екраном є свої режисери, постановники, які вибудовують інтригуючий сюжет на замовлення того, хто заплатив за цей "театр".

За екраном є свої режисери, постановники, які вибудовують інтригуючий сюжет на замовлення того, хто заплатив за цей "театр"

До речі, українці не унікальні у пошуках "позаполітичних лідерів." Згадаймо Італію, де до влади прийшли коміки та популісти з партії "5 Зірок." Однак вже перші півроку їх діяльності продемонстрували: вистава і реальне життя - дві різні речі. Якщо у реальність перенести "театр" результат буде протилежний. Після перших фінансових рішень бюджет країни "затріщав", а ЄС пригрозив новому італійському уряду санкціями за роздуття дефіциту.

На жаль, українці рідко вчаться на помилках інших, продовжуючи із впертістю наступати "на електоральні граблі," обирать популістів та коміків.

Тим часом важковаговики у політиці сміються із Зеленського, не вірячи у його перемогу. Штабісти всіх провідних кандидатів повторюють одну тезу: "Ну як може перемогти людина не із системи? Яка немає фінансів, розгалуженої партійної системи." Їхня проблема у тому, що вони мислять категоріями виборчих технологій минулого століття. Але часи змінюються. Як і способи ведення кампаній.

І не здатність пристосуватися до нових виборчих реалій може зіграти з важковаговиками злий жарт.

На відміну від них, Зеленський готовий вдаватися до нестандартної агітації. За місяць до виборів у лютому виходить третій сезон "Слуги народу," за перепетіями якого знову спостерігатиме вся країна.

Зеленський готовий вдаватися до нестандартної агітації

Також є не підтверджена інформація, що найближчим часом заплановано тур афільованої із Зеленським "Ліги сміху" вищими навчальними закладами. Такий хід не випадковий, зважаючи на те, що майже 40% виборців лідера "95 кварталу" - молодь у віці 18-25 років. Тобто ті, хто рідко (майже ніколи) не ходять на вибори. Якщо Зеленському не вдасться їх змобілізувати, електоральні втрати сягнуть не менше третини, а отже можна забути про вихід до другого туру.

Подібна ситуація була у Києві в 1999 році, коли за мерську посаду боролися Омельченко та Суркіс. Омельченко робив ставку на бюджетників. Суркіс - на молодь, яка в день виборів банально не пішла голосувати. Натомість Омельченко виграв з перевагою у декілька разів.

А поки команда Зеленського розробляє нестандартні агітаційні кроки, маємо констатувати: ймовірність висування у президенти лідера "95 кварталу" - висока. А отже наступна виборча кампанія обіцяє бути не тільки напруженою, але й веселою.

Спостерігаючи за шоу, які готуватимуть нам штабісти та піарники, головне пам’ятати - всі кандидати, які виступатимуть перед нами на електоральних підмістках, після обрання на посаду знімуть маски. Будуть вимушені вирішувати складні соціально-економічні проблеми та продовжувати війну з Росією в реальному житті. Де зовсім інші правила, закони та можливості, ніж по той бік екрану.

Gazeta


Теги статьи: ВибориВибори президентаРейтингПолітикаЗеленский

Дата и время 19 ноября 2018 г., 18:37     Просмотры Просмотров: 938
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Поддерживаете ли вы введение военного положения?






Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.075741