АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 2°C
Харьков: 4°C
Днепр: 6°C
Одесса: 6°C
Чернигов: 1°C
Сумы: 1°C
Львов: 0°C
Ужгород: 4°C
Луцк: 0°C
Ровно: 1°C

До 300 тисяч гривень за хвилину телереклами: скільки витрачають кандидати на передвиборчу кампанію

До 300 тисяч гривень за хвилину телереклами: скільки витрачають кандидати на передвиборчу кампанію
До 300 тисяч гривень за хвилину телереклами: скільки витрачають кандидати на передвиборчу кампанію

80-90% офіційного бюджету кандидати витрачають саме на телевізійну рекламу, — розповів Ігор Фещенко, аналітик із партійних фінансів Громадського руху ЧЕСНО

Найдорожче реклама коштує на телеканалі «Україна» — понад 5,5 тисяч гривень за секунду 

— Про бюджети, які витрачають на вибори, в журналістському середовищі давно прийнято говорити «вкинуті» гроші. Чому?

— Такі випадки реально є. В свою кампанію в 2014-му році особисті кошти на 100% вкладав діючий президент Петро Порошенко. Один із кандидатів у цій кампанії, Ігор Шевченко, оприлюднив інформацію, що застава — його власні кошти, в принципі, кампанію він теж веде за власні гроші. Це називається «вкинути» гроші в свою кампанію. Бо «вкинути» 2,5 млн. грн — це означає, що ти їх даєш і вони тобі не повертаються.

— У контексті передвиборчих кампаній, мені здається, слово «вкинути» набуває особливого сенсу: є офіційні гроші, а є так званий «темний» бюджет. Що змінилося з офіційними цифрами за останні тижні виборчої кампанії?

— Офіційні дані про витрати з виборчих фондів будуть оприлюднені кандидатами за п’ять днів до виборів. Ми зараз бачимо прояви рекламних кампаній і вже можемо рахувати.

На білбордах прописані тиражі, а ми можемо припускати, скільки це коштує.

Наприклад, тираж нової реклами з Петром Порошенком трохи більше 3800 одиниць. Якщо взяти середню вартість зовнішньої реклами, можемо попередньо вирахувати, скільки коштує ведення кампанії з розміщення зовнішньої реклами для Петра Порошенка впродовж місяця.

Думаю, за скромними підрахунками це 15-20 мільйонів за місяць.

 — Ви помічаєте якісь тенденції, якщо говорити про вподобання кандидатів щодо того, де рекламуватися?

— Однозначно. Телебачення залишається головним джерелом отримання інформації для громадян. Акцент у веденні кампанії роблять саме на телебаченні.

Статистика з попередніх виборчих кампаній і виборчих кампаній інших країн показує, що 80-90% офіційного бюджету йде саме на телевізійну рекламу. Мабуть, у нас цей відсоток один із найбільших у світі, бо в Західній Європі, США системно зростає частка соціальних мереж.

У нас традиційно залишається висока частка телебачення. Це дуже дорого.

Одна секунда в праймі центральних телеканалів коштуватиме близько тисячі гривень. Хвилинний ролик обійдеться кандидату в 60 тисяч гривень.

Найдорожче реклама коштує на телеканалі «Україна» — понад 5,5 тисяч гривень за секунду

Деякі кандидати рекламуються здебільшого вранці, бо це найдешевший ефірний час телеканалів. Більшість реклами Андрія Садового і Анатолія Гриценка я бачив із 7-ї до 9-ї ранку.

— Чи є у вас відчуття, що політичної реклами зараз більшає? На старті кампанії не всі кандидати рівномірно включилися в процес.

— На мою думку, стриманий старт кампанії почався два роки тому. Активний старт, коли підключилися важковаговики, розпочався в червні минулого року. Те, що ми бачило зараз, — вихід на пік. Цей пік триватиме другу половину лютого і весь березень.

Обсяги витрат можемо бачити за певним фінансовими звітами політичних партій.

Партія «Батьківщина» витратила офіційно на рекламу «Нового курсу» і популяризацію Юлії Тимошенко в 2018 році десь 165 млн грн.

Дуже активізувався в четвертому кварталі року Олег Ляшко. Зненацька «Радикальну партію» почали масово фінансувати люди з різних регіонів і перерахували їй більше 50 млн. грн. Це в 50 разів більше, ніж за попередні два з половиною роки.

Ці кошти на 95% були витрачені на телерекламу, зовнішню рекламу й публікації в друкованих ЗМІ.

— У АП заявили, що коли чинний президент їздитиме в поїздки, то тепер повідомлятимуть: чи він їздить як президент, чи як приватна особа. В чому різниця?

— Кандидати, які зараз балотуються, в тому числі діючий президент, мають бути в рівному положенні. Діючий президент може зловживати своїм положенням найвищої посадової особи в країні, використовувати державний ресурс для того, щоб мандрувати Україною, організовувати заходи як кандидат, популяризувати свою особу, мати з собою державну охорону та витрачати на поїздки велику кількість ресурсів. Якщо ми це допускаємо, це означає, що діючий президент має суттєву перевагу над іншими кандидатами.

У журналістів уже виникали питання до Петра Порошенка стосовно того, де він кандидат, а де — діючий президент. Через це вийшла така комунікація з АП, що вони окремо повідомлятимуть, на яких заходах Петро Порошенко діючий президент, а на яких — кандидат. Таке повідомлення тільки вийшло — залишається спостерігати.

— Я так розумію, якщо президент з’являється на офіційних заходах, він з’являється як діючий президент?

— Розмежувати досить складно. Ідеальна ситуація, щоб президент переставав виконувати свої обов’язки в такий особливий період і щоб його заміщав хтось інший.

Наприклад, Андрій Садовий, діючий міський голова Львова, взяв відпустку на період виборчої кампанії. Президент — це вища посада, але теоретично можна було б зробити щось подібне.

hromadske.radio


Теги статьи: кандидатиВибори президентателебаченняВибориРекламаПолітика

Дата и время 22 февраля 2019 г., 12:48     Просмотры Просмотров: 484
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи

Кандидат у президенти Шeвчeнко заплатив за рeкламу в Facebook п’ять тисяч доларів
Кандидат у президенти закликав українців не голосувати за Зеленського
Відомий блогер підтримав кандидата в президенти Ригованова

Зеленський пропонує Україні процедуру вступу до ЄС, якої не існує, – ЗМІ
Інтерв’ю Зеленського ICTV було рекламою, оплаченою з передвиборчого фонду
У кожній людині Вячеслав Чорновіл бачив себе – журналіст

Безсмертний: Зеленський нанесе серйозний удар по інституту президентства
Поліція перейшла на посилений варіант несення служби
На закордонні виборчі дільниці передали майже півмільйона бюлетенів

Садовий витратив 37 мільйонів гривень на свою виборчу кампанію
За півроку до виборів українці готові голосувати за кіношну партію
ЗМІ про євроінтеграцію по Зеленському: йти неіснуючим шляхом, створювати те, що є

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто по вашему станет следующим президентом Украины?










Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.283805