АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 1°C
Харьков: 4°C
Днепр: 5°C
Одесса: 6°C
Чернигов: 0°C
Сумы: 2°C
Львов: 0°C
Ужгород: 3°C
Луцк: 1°C
Ровно: 0°C

ПАСПОРТНЕ БЕЗУМСТВО: ЧЕРГИ, МАНІПУЛЯЦІЇ ТА БАЙДУЖІСТЬ

ПАСПОРТНЕ БЕЗУМСТВО: ЧЕРГИ, МАНІПУЛЯЦІЇ ТА БАЙДУЖІСТЬ
ПАСПОРТНЕ БЕЗУМСТВО: ЧЕРГИ, МАНІПУЛЯЦІЇ ТА БАЙДУЖІСТЬ

Про величезні черги під райвідділками управлінь Державної міграційної служби для оформлення закордонного паспорту говорять чи не всі. Про це написано десятки матеріалів, відзнято години сюжетів.

Але їх з якоюсь завзятою впертістю не помічають чиновники. Мало того, ще й вигадують такі примітивні відмовки. Дійшло до того, що коли я почала з’ясовувати причини черг, мені в Державній міграційній службі порадили не ускладнювати і поїхати у Вінницю робити закордонний паспорт. Мені. З Чернівців. У Вінницю. Бо там не має черг. 302 кілометри. В одну сторону.

Я теж зробила сюжет про піврічні черги в Шевченківському райвідділку УДМС в Чернівецькій області. Про те, що в них не бачать проблеми керівники. А в Києві мені ледь не божились, що то все неправда. Наступного ж дня Чернівецьке облуправління Державної міграційної службирозповсюдило прес-реліз, де вказує , що «вочевидь, завдяки такій самоорганізації отримувачі адмінпослуг самостійно обирають зручний для себе день та час відвідування міграційної служби» і що «управління ДМС в Чернівецькій області звертається до представників ЗМІ з проханням не розповсюджувати неперевірену інформацію та звертатися за коментарями безпосередньо до керівництва УДМС області».

Тому вирішила описати все, що відбувалось того дня. Отож. 13 березня 2015 року орієнтовно об 11:00, отримавши неодноразові повідомлення від знайомих, родичів про шалені черги, з метою підготовки сюжету для Громадського радіо я прийшла до Шевченківського РВ Управління Державної міграційної служби в Чернівецькій області. Зайшовши всередину, в першому ж кабінеті, куди втрапила, сиділа працівниця, яка представилась Лілею. Вона приймала документи. До неї була черга.

На столі у Лілі були списки людей. Як мені пояснили відвідувачі, туди треба записуватись в чергу на подачу документів для оформлення документів для виїзду за кордон. На мої запитання чи є Ліля працівницею ДМС, вона відповіла ствердно. Причетність до формування чергиспростувала. Сказала, що це роблять самі люди. Списки, станом на 13 березня, були для запису на 10 липня 2015 року (на фото). При цьому на столі було ще з 5-10 листків, а де решта до липня – невідомо. Отож, я прийшла 13 березня в міграційну службу, аби записатись на 10 липня (десятою в черзі) для подачі документів.

Під час розмови з начальником Шевченківського райвідділку УДМС в Чернівецькій області Петром Ткачуком, той теж наголосив, що ніякого відношення до черг не має, так само, як і до Лілі. Що вона є працівницею Чернівецької філії ДП «Документ», яке надає консультаційні платні послуги для оформленні документу для виїзду за кордон. Байдуже, що люди, які перебували на той час в приміщенні, не знали, що то є окрема і не обов’язкова послуга, що працівниця підприємства не є працівницею УДМС і що потреби оформляти документи через цю структуру чи оплачувати послуги немає.

Тобто, людина, яка приходить до Шевченківського РВ УДМС в Чернівецькій області для подання документів на отримання документу для виїзду за кордон, зайшовши в приміщення, втрапляє одразу в кабінет (місце роботи) ДП «Документ», який одночасно є такою собі приймальнею перед непомітним кабінетом міграційної служби. Там вона записується в чергу довжиною в кілька місяців. Чергу, невідомо ким розпочату і контрольовану, хоча всі документи і запис відбувається в стінах чи-то ДП «Документ», чи-то райвідділку УДМС.

Навіть мені, людині яка неодноразово піднімала питання про діяльність ДП «Документ», не було зрозуміло, що то за особа сидить в приміщенні, які в неї повноваження, на яких правах вона там перебуває тощо. Правда, позаду неї міститься стенд, з якого відвідувачі мали б здогадатись що і до чого.

Однак пересічному мешканцю важко щось зрозуміти, зорієнтуватись. А йому й не намагаються пояснити. Все поставлено на конвеєр. Окрім того, сам кабінет, де насправді відбувається прийом громадян направду працівниками ДМС розташований зліва в кутку і важко помітний. Є, правда, усвідомлені, які знають, що консультативні послуги необов’язкові, що можна йти одразу до кабінету працівників міграційної служби. Але самі відвідувачі створили там таку атмосферу, що тебе радше розірвуть на частки, ніж просто так пропустять. Так, коли я намагалась розговоритись з Лілею, відвідувачами, ті почали на мене кричати і казати, аби я не заважала роботі і аби забиралась геть. Бо всі поспішають. У всіх роботи.

Черга на кілька місяців, дивне розташування консалтингової фірми, рабська толерація такого становища більшістю громадян без сумнівів створюють умови для корупції. Без сумнівів небажання бачити (Київ), вирішувати (Чернівці, регіони) проблему ще більше розпалює це корупційне багаття. Без сумнівів з цим треба щось робити. І давно.

Надія Вірна


Теги статьи: Биометрический паспортЗагранпаспорт

Дата и время 18 марта 2015 г., 18:07     Просмотры Просмотров: 3380
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

На чьей вы стороне в событиях под Радой?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.065936