АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 1°C
Харьков: 1°C
Днепр: 3°C
Одесса: 4°C
Чернигов: 1°C
Сумы: 1°C
Львов: 1°C
Ужгород: 3°C
Луцк: 1°C
Ровно: 1°C

Супермаркети скористалися панікою для необґрунтованого підвищення цін

Супермаркети скористалися панікою для необґрунтованого підвищення цін
Супермаркети скористалися панікою для необґрунтованого підвищення цін

Голова директорату Асоціації Франчайзингу Андрій Кривонос в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів про те, чому дорожчають продукти в супермаркетах і про причини, які на це впливають.

В Антимонопольному комітеті України дійшли висновку, що в Києві необґрунтовано підвищили ціни на продукти на 20-30%. Відомство розглядає справу про порушення законодавства про захист економічної конкуренції найбільшими продовольчими торговельними мережами в Києві. У свою чергу, бізнес-спільнота і група народних депутатів закликають якомога швидше прийняти законодавство, необхідне для реформування Антимонопольного комітету.

Детальніше про політику формування цін на продовольство розповів в ефірі радіостанціїГолос Столиці голова директорату Асоціації Франчайзингу Андрій Кривонос.

Як ви можете пояснити нам те, що відбувається на прилавках супермаркетів? Які взагалі були причини для підвищення цін на продукти?

— Коли у нас стрибав курс, головним критерієм у цій ситуації була паніка. Ось панікою і скористалися супермаркети, в той час їм вдалося підняти ціни, а потім не виникало особливого бажання опускати їх, тому що люди все одно купують потрібну продукцію. Існує такий фактор, що революційною необхідністю, боротьбою за валютний курс, вірніше за прибуток в умовах нестабільного курсу, ціни змушені були підняти, а опускати вже ніхто не збирається. Тому пояснення дуже просте - скористалися економічною ситуацією в країні й далі вже не вносять змін у свою роботу.

Антимонопольного комітету ніхто особливо не боїться?

— В якійсь мірі так. З одного боку, не бояться, з іншого боку, на механізм роботи Антимонопольного комітету до сьогоднішнього дня не особливо звертали увагу. Тому що в принципі законодавство про Антимонопольний комітет і взагалі про боротьбу із недобросовісною конкуренцією досить деталізоване у нас. Є свої особливості, але є й факти в законодавстві, на підставі яких можна приймати відповідні рішення. Звичайно Антимонопольний комітет є одночасно тим органом, що приймає рішення, контролює та карає за невиконання. Повинна бути процедура ідентифікації порушень, прийняття рішення вже в межах Антимонопольного комітету, і потім судове рішення за стягнення санкцій. Але тим не менш, багато хто не сприймає цю структуру всерйоз. І торговельні мережі не завжди звертають увагу на ті попередження, які висловлює відповідний уповноважений Антимонопольного комітету.

Чи існуюють в Антимонопольного комітету взагалі якісь важелі впливу на цю ситуацію? Чому в ГПУ не було заведено жодної кримінальної справи в цьому році з приводу необґрунтованого завищення цін?

 Прокуратура і міліція завести справи за необґрунтовано завищеними цінами не можуть, тому що немає складу злочину з точки зору кримінального або господарського законодавства. Тут питання лежить саме в площині антимонопольних розслідувань і питання недобросовісної конкуренції. Тому що в законодавстві, яким керується прокуратура і міліція, немає поняття «змова», немає поняття «узгоджені ціни», немає поняття «встановлення цін для третіх осіб» і т.д.

Зараз обговорюється питання співпраці Антимонопольного комітету та бізнесу. Багато говорять про те, що це можливо і є якась реальна модель в цьому плані. Чи можлива така співпраця?

— Тут принципова ситуація з антимонопольним відомством, якщо це відомство не буде співпрацювати з бізнесом, то воно буде розглядати тільки замовні справи. Якщо не буде відкритості у підготовці антимонопольних переслідувань, чи не буде відкритості в пошуку інформації, все зведеться до того, що хтось кулуарно приносить якусь справу і вона вже потім потрапляє до суду, з величезними штрафами.

Раніше міністр економічного розвитку і торгівлі говорив про те, що планується скасувати держрегулювання цін на продукти. Як зміниться після цього ситуація?

— У нас є достатньо широка група товарів першої необхідності, на яку встановлені ціни, що регулюються державою. І в принципі, ці товари втратили свою логіку як такі. Тому що ті ж хлібозаводи випускають «соціальний» хліб і «несоціальний» - за нерегульованими цінами. Тут справа полягає в тому, що міністр говорить про правильну підтримку державою виробників соціально значущих товарів. Тобто якщо ми виробляємо щось, що повинно мати правильну ціну на ринку для соціально незахищених категорій, то держава повинна допомогти або грошима, або способом реалізації.

newsradio.com.ua


Теги статьи: ПодорожаниеЦены

Дата и время 31 марта 2015 г., 23:54     Просмотры Просмотров: 3553
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

На чьей вы стороне в событиях под Радой?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.058854