АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 13°C
Харьков: 14°C
Днепр: 15°C
Одесса: 15°C
Чернигов: 13°C
Сумы: 13°C
Львов: 9°C
Ужгород: 11°C
Луцк: 10°C
Ровно: 11°C

Місцеві вибори 2015: перенести не можна, провести неможливо

Місцеві вибори 2015: перенести не можна, провести неможливо
Місцеві вибори 2015: перенести не можна, провести неможливо

У жовтні 2015 року на Україну очікують місцеві вибори.

За прогнозами, на цих виборах видні позиції можуть зайняти місцеві політичні проекти, які користуються більшою підтримкою у населення. До того ж, якщо буде проведена децентралізація, нова місцева влада отримає більше повноважень.

Під час свого робочого візиту до Тернопільської області Петро Порошенко заявив, що, незважаючи на військовий конфлікт, місцеві вибори переноситися не будуть. За його словами, відразу ж після місцевих виборів будуть розширені повноваження місцевих органів самоврядування в межах процесу децентралізації. Це стосується і виборчого процесу на тимчасово окупованій території Донбасу, хоча про проведення виборів там переговори ще не закінчені.

Про те, коли в Україні відбудуться місцеві вибори, в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів народний депутат від фракції «Блок Петра Порошенка» Олександр Черненко.

Чи можна взагалі перенести дату місцевих виборів зараз? Що про це говорить українське законодавство?

— Українське законодавство, в першу чергу основний закон — конституція, каже що чергові місцеві вибори проходять по всій Україні в останній тиждень жовтня п’ятого року повноважень обраних рад. Останні вибори в Україні відбулися у 2010 році, тобто в 2015 закінчується п’ятий рік повноважень. Останній тиждень жовтня — це 25 жовтня цього року, відповідно чинна конституція чітко й однозначно свідчить, що вибори повинні відбутися 25 жовтня 2015 року. Без змін до основного закону будь-які перенесення виборів є антиконституційним. Навіть незважаючи на те, що сьогодні тривають зміни до конституції, процедурно змінити її до вересня, наступної сесії ВР, не вийде. Так що, відповідно до чинної конституції, готуватися до виборів потрібно на 25 жовтня і президент своєю заявою вчора дав зрозуміти, що так воно і буде. Тому що останнім часом з’явилися неофіційні повідомлення, що у зв’язку зі змінами до конституції, вибори можуть бути перенесені. Однак президент вчора підтвердив, що буде виконувати конституцію і будь-які дискусії навколо дати виборів недоречні, вони будуть цього року.

Навіть якщо настане гостра необхідність змінити дату виборів, зробити це неможливо?

— Абсолютно вірно.

Планувалося, що виборче законодавство змінять ще до парламентських виборів, але цього не сталося. Чи буде тепер парламент вирішувати це питання, щоб встигнути до місцевих виборів?

— Це складне питання. Перше, є коаліційна угода, яка передбачає що у першому півріччі 2015 року, тобто вже практично зараз, закон про місцеві вибори потрібно змінити щодо плану виборчої системи до облрад, міських рад, з приводу виборів мерів у два тури хоча б у великих містах. Тому в коаліційній угоді ці пункти прописані, і логічно, якби ВР зайнялася реформуванням законодавства з цих питань. Більш того, деякі процеси відбуваються, за розпорядженням голови ВР створена експертна група, є певні напрацювання, концепції, які обговорюються в політикумі. Але вносити і ухвалювати цей закон потрібно тоді, коли дійсно є розуміння, що принаймні 226 голосами ці зміни будуть проголосовані. На жаль, сьогодні мають місце різні політичні підходи до цього питання, кожна з партій дивиться, яка виборча система більш-менш буде вигідна їй і жодна з концепцій сьогодні однозначної підтримки в парламенті не має. Тобто процеси відбуваються, і коли буде досягнута політична домовленість, новий закон буде внесений та ухвалений, але сьогодні, на жаль, фракції — в тому числі й коаліції — дивляться на законодавство про вибори через призму своїх рейтингів, своїх інтересів, через що цей процес трохи застопорився. Але я думаю, що в найближчі два місяці закон про вибори має бути змінений, щоб за півроку вже за новим законом, за новою системою можна було б підготуватися до виборів.

Тобто для змін потрібно два місяці? А який кінцевий термін?

— Кінцевого терміну немає, зрештою є діючий закон про вибори, згідно з яким вибори проходили в 2010 році. Цей закон в процедурній частині був вдосконалений перед київськими виборами, які відбулися у минулому році. І хоча змішана виборча система себе дискредитувала, є діючий закон, згідно з яким відбудуться вибори.

Також про можливі результати майбутніх місцевих виборів в ефірі радіостанції Голос Столиці розповіла політичний експерт, директор консалтингової компанії «Партія влади»Олена Дяченко.

Якого результату слід очікувати від цих місцевих виборів з урахуванням того, що останні соцопитування показують різке падіння рейтингів усіх політсил?

— Я думаю, що найближчі чергові місцеві вибори дають високі шанси для місцевих локальних проектів і частково це підтверджується тими високими рейтингами «Самопомочі», які можна було спостерігати в останніх соцдослідженнях. Це хороша можливість для локальних проектів і виборець буде більш схильний у місцевій владі віддавати свою довіру тим людям, яких він знає. Крім того, місцеві проекти вже зможуть вимагати від центральної влади виконання принципу субсидіарної європейської хартії самоврядування, до якої Україна приєдналася в 1998 році, і перерозподілу бюджетних відносин, і тієї децентралізації, яка була обіцяна коаліцією після парламентських виборів.

А може якось змінити свою становище «Народний фронт»? Останнім часом його рейтинги впали.

— На жаль, для чинного прем’єра показником ефективності й показником рейтингу його партії є рік діяльності на позиції прем’єр-міністра. І соціально-економічні результати 2014 року, які можна спостерігати, плачевні. Люди відповідно реагують на них, тому на сьогоднішній день прем’єрська політична сила знаходиться нижче прохідного бар’єру, якщо говорити про парламентські вибори, але я думаю, що схожа картина з довірою до прем’єрської партії збережеться також і на місцевих виборах.

Наскільки реально провести вибори на окупованій території?

— Насправді ті мінські домовленості, які були підписані лідерами нормандської четвірки, просто дають шанс або не виключають можливість для організацій, які називають себе ДНР і ЛНР — хоча вони не є ні народними, ні республіками — провести такі вибори за українським законодавством. Зрозуміло, що українська держава на територіях, які вона не контролює, ці вибори провести не зможе. Тобто це просто заявлена можливість, нормандська четвірка не виключає, що теоретично існує можливість, що ці організації проведуть на своїй території демократичні вибори, але, за суттю, ні демократія, ні вибори не є атрибутами цих організацій.
newsradio.com.ua


Теги статьи: Выборы

Дата и время 04 апреля 2015 г., 00:11     Просмотры Просмотров: 40773
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи

«Действовать немедленно»: Тимошенко рассказала, как будет возрождать Донбасс
Выборы в территориальных общинах пройдут 23 декабря – ЦИК
Украинцы понимают, что Порошенко продолжит руководить коррупцией следующие 5 лет, если победит – Терещенко

Цирк на Донбассе: кого Москва готовит к встрече с Кобзоном и Захарченко
Фейки как политический инструментарий порождающий хаос
Неожиданный кандидат: в президенты Украины идет настоящий француз

Ни с Тимошенко и ни с Гройсманом: УДАР ведет переговоры, с кем идти на выборы в ВР
Грынив рассказал о возможных соперниках Порошенко во втором туре выборов
"Самопомощь" и "ДемАльянс" заключили соглашение о политическом союзе

Марш «неадмирала» Ушакова: Россия и русские как фактор латвийской политики
Власть захлебывается страхом, поэтому репрессии будут нарастать — мнение
Из 28 кандидатов в президенты, большинство являются техническими – политолог

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто виноват во взрывах на оружейных складах?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.166414