АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 0°C
Харьков: 6°C
Днепр: 8°C
Одесса: 3°C
Чернигов: 0°C
Сумы: 2°C
Львов: -3°C
Ужгород: 0°C
Луцк: -2°C
Ровно: -1°C

Гонтарева хоче отримати недоторканість у судах і більше не звітувати перед нардепами

Гонтарева хоче отримати недоторканість у судах і більше не звітувати перед нардепами
Гонтарева хоче отримати недоторканість у судах і більше не звітувати перед нардепами

У вівторок Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект №2742 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розбудови інституційної спроможності Національного банку України». Ухвалення цього документу – один з т.зв. структурних маяків у програмі МВФ, виконання якого потрібне в т.ч. для продовження виділення Фондом фінансування для України.

Законопроект передбачає посилення незалежності Нацбанку, зокрема, в частині зменшення його ролі в наповненні держбюджету (читайте – здійснення емісії, яка призводить до розкручування інфляції та девальвації). Для практичного реалізації цієї мети планується встановити, що спершу НБУ формує загальні резерви, достатні для забезпечення його діяльності [у т.ч. під кредити рефінансування, видані банкам, - ред.], а також заборонити авансове перерахування центробанком коштів у бюджет до затвердження фінансової звітності НБУ міжнародними аудиторами.

Водночас у законопроекті закладено збільшення впливу і повноважень ради Нацбанку в частині контролю за внутрішнім аудитом та ризик-менеджментом НБУ; зменшення кількості членів ради НБУ, збільшення кількості її засідань та введення платності роботи її членів. Щодо правління Нацбанку, то кількість його членів повинна зменшитися до 6 осіб – голова і п`ять заступників з поступовим перетворенням «в більш колегіальний орган».

Разом з тим під час обговорення документу нардепи звернули увагу на кілька його «підводних каменів». Зокрема, представник «Самопомочі» Олег Лаврик вказав, що законопроектом скасовуються норми і процедура звільнення членів ради НБУ, нова ж процедура не встановлюється. Крім того, «скасовується відповідальність голови Національного банку перед Верховною Радою» та встановлюється, що члени правління НБУ, інші службові особи, залучені експерти та члени ради НБУ «не несуть відповідальності за свої дії або свою бездіяльність». «Позови, подані проти таких осіб, вважаються позовами, поданими проти НБУ». На ці ж аспекти частково вказали також представник «Народного фронту» Наталія Кацер-Бучковська і лідер фракції «Радикальної партії» Олег Ляшко.

Чому ці моменти дійсно видається сумнівними і звідки, власне, в них «ростуть ноги»?

Важко забути недавні виступи у парламенті глави НБУ Валерії Гонтаревої, які в театр абсурду перетворював, насамперед, той-таки О. Ляшко. Своєю дуже некоректною (м’яко кажучи) поведінкою нардеп фактично виштовхував на другий план обговорення значною мірою обґрунтованих претензій до якості роботи керівника центробанку. Але чи достатні такі прецеденти, щоб НБУ як держінституція переставав бути підзвітним парламенту (тим паче, що Україна – це парламентська-президентська республіка. якою є Україна)? Навряд чи.

Те ж саме стосується, зокрема, судової «індульгенції». Зрозуміло, що за останні півроку мало місце чимало політичних спекуляцій, коли проти керівників НБУ подавалися позови, при тому, що метою частини з них явно було не стільки розібратися в об’єктивних прорахунках у роботі «центральних банкірів», скільки влаштувати pr-війну, щоб отримати політичні дивіденди. Однак знову ж таки навряд чи це достатня підстава, щоб представники НБУ фактично отримували персональну юридичну «недоторканість».

Чи все кришталево прозоро стало в питанні виділення банкам рефінансування (як уже писав FINBALANCE, чи не найбільше тут сумнівів у випадку з банком «Фінансова ініціатива»)? Чи вже немає сумнівів в ефективності роботи НБУ зі збанкрутілими банками, яке може мати в т.ч. корупційний підтекст (взяти хоча б до уваги дуже підозріле гіперактивне виведення коштів юросіб з банку «Надра» під носом в НБУ перед введенням туди тимчасової адміністрації, яке явно затягувалося; неочікуване зростання портфелів вкладів фізосіб у проблемних банкам знову ж таки перед введенням тимчасової адміністрації тощо)?.. Чергове навряд чи. 

finbalance.com.ua


Теги статьи: ГонтареваВалерия ГонтареваНБУ

Дата и время 23 мая 2015 г., 10:54     Просмотры Просмотров: 3539
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
17 декабря 2017 г.
loading...
Загрузка...

Наши опросы

На чьей вы стороне в событиях под Радой?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.064407