АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал

ДЕКЛАРАЦІЇ ЧИ ДЕКОРАЦІЇ ЖИТОМИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДЕКЛАРАЦІЇ ЧИ ДЕКОРАЦІЇ ЖИТОМИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДЕКЛАРАЦІЇ ЧИ ДЕКОРАЦІЇ ЖИТОМИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

У цьому році відзвітувати про власні доходи змушені були усі посадовці включаючи навіть прибиральниць та обслуговуючий персонал. Нововведення торкнулося не лише розширення переліку декларантів, але й введення нової відповідальності за умисне подання недостовірної інформації про власні та сімейні заробітки

 

Вимоги згідно закону

Перевірка декларацій державних службовців здійснюються на підставі двох основних документів: Закону України “Про очищення влади” (про люстрацію) та Закону України “Про засади боротьби з корупцією”. Перший наведений закон торкається усіх новопризначених та працівників органів влади, згідно яких встановлений графік люстраційних перевірок. У разі виявлення порушень особу, яка не пройшла перевірку, не має право залишатися на посаді.

Закон про засади боротьби з корупцією має більш широке застосування, оскільки торкається не тільки державних службовців, а також посадових осіб державних, комунальних та підприємств інших форм власності.

Важливим є не тільки те, наскільки високооплачуваними є посади державних службовців, але і як дотримуються вони вимог закону і чи дійсно вони чесні перед собою та громадою у звітуванні щодо отриманих доходів, майна, а головне, відповідності понесених витрат.

 

Міськрадівські заробітки

Після надсилання запиту про отримані доходи, на офіційному сайті міської ради буквально за декілька днів масово почали з’являтися декларації посадовців. Проте така своєрідна поспішність не завжди призводить до очікуваного результату: декларація начальника транспортного відділу Тетяни Подорожньої перенаправляє на сторінку із зовсім іншою інформацією, а при перегляді доходів заступника фінансового відділу Вікторії Літвінко - на фото одного з міських заходів. Також в розміщеній на сайті міської ради декларації заступника відділу діловодства Лариси Лукашик більшість сторінок не відображаються, а начальник відділу кадрів Наталья Хабарова вирішила утаємничилапрізвища та імена членів своєї сім’ї. На цьому список невідповідностей не завершується, що показово свідчить про рівень сприйняття місцевими службовцями необхідності у донесенні достовірної інформації.

Перейдемо безпосередньо до опису вартості утримання штату зі 165 працівників виконавчого комітету, управлінь та департаментів Житомирської міської ради. На оплату праці тільки виконавчого комітету за минулий рік витрачено 9 мільйонів 922 тисяч 808 гривень, звідси на одного працівника припадає на рік 60138 гривні. При середньостатистичному місячному доході по Житомирській області на одного працюючого 2643 гривень, середня заробітна плата у міській раді майже вдвічі більша, складаючи 5011 гривень за місяць. Іншими словами утримувати 4 посадовців органу місцевої аналогічно вартості 8 робітників підприємства!

Працівники окремих напрямків мають заробітну плату значно вище: окрім керівництва, найбільше вона становить в управлінні надзвичайних ситуацій та департаменті власності. Натомість найменший середній рівень заробітної плати - в управлінні зв’язків з громадськістю, організаційному відділі та центрі надання адміністративних послуг. Ганебна ситуація для органів влади в Україні, коли не цінуються службовці, на яких покладена безпосередня робота з людьми.

Таблиця №1: Найвищий та найнижчий рівень оплати праці виконавчого комітету

Відділ, підрозділ Житомирської міській раді

Кількість працівників

Загальні витрати на заробітну плату в 2015 році (грн.)

Середній розмір заробітної плати за 2015 рік (грн.)

Керівництво ради та виконавчого комітету

12

1 132 249

94354

Управління надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення

6

458 782

76463

Департамент власності та ринкового регулювання

9

583418

64824

Загалом по виконавчому комітету

165

9922808

60138

Організаційний відділ

4

208103

52026

Центр надання адміністративних послуг

11

556281

50571

Управління зв’язків з громадськістю

4

191199

47800

Джереловідповідь про фонд оплати праці відділів та управлінь Житомирської міської ради на 2015 р.

Основну частку у заробітній платі займає не ставка, або точніше посадових оклад, який близький до мінімальної заробітної плати, не вислуга років та ранг службовця, а саме премії та надбавки, які на них нараховуються. Тому начальник відділу з окладом у 1476 гривень отримує у підсумку менше ніж спеціаліст з окладом 1218 гривень, за рахунок більших премій для останнього. Багато є посадовців з низькою заробітною платою. До прикладу, в минулому році для заступника відділу охорони здоров’я вона становила 19943 гривні.

Заробіток начальника відділу розподілу житлової площі Житомирської міської ради Надії Сидун, за минулий рік склав 10 тисяч 910 гривень, тобто у два рази менше мінімальної заробітної плати. Профільний керівник до того ж проживає з чоловіком, який не отримує доходів, та сином у досить скромних умовах, володіючи квартирою 20 кв. м.

Окрім неї у малосімейках з сім’ями тісняться начальник організаційного відділу, управління сім’ї, молоді і спорту та заступник начальника центру адміністративних послуг. Начальник відділу зв’язків з громадськістю на 4 осіб володіє будинком площею 21,9 кв. м., а начальник департаменту муніципального розвитку з сім’єю задекларував повну відсутність житла.

 

Таблиця № 2Керівники та заступники начальників відділів міської ради з найменшим доходом:

Ім’я та прізвище посадовця

Посада у Житомирській міській раді

Заробітна плата за 2014 рік (грн.)

Інші доходи в 2014 році (грн)

Артем Ряжев

Начальник управління муніципального розвитку

34868

---

Олег Бічук

Заступник начальника Управління житлового господарства

21508

---

Ірина Шкап

Заступник начальника охорони здоров’я

18331

Проценти 1622 гривень

Ірина Ковальчук

Начальник управління сім’ї, молоді та спорту

9734

Інші доходи 10500

Надія Сидун

начальник відділу розподілу жилої площі

0

інші доходи — 10910

Джерело: офіційні декларації про майно та доходи.

Зароблено непосильною працею

Натомість є й такі, що задекларували не один будинок. Лідером по їхньою кількості є сім’я заступниці директора департаменту бюджету та фінансів Діни Прохорчук. У її власності знаходиться два будинки площею 32 та 44 кв. м., чоловікові належать ще три будинки- 64, 44 та 52 кв. м.

Найчастіше власниками нерухомості та майна є “друга половина” посадовців. Власником найбільшого будинку площею 405 кв. м. та автопарку з 7 автомобілівє чоловік заступниці управління соціального захисту населення Людмили Ліпінської, у якої, окрім заробітної плати, немає інших доходів та майна. Усе майно сім’я службовця дивним чином розмістила на ділянці 70 кв. м.!

Сім’я заступника управління капітального будівництва Сергія Будяківського

володіє, окрім житлового будинку 150 кв. м., ще величезним садовим будинком площею 475 кв. м. У новопризначеного керівника цього ж управління Дмитра Болейка і сім’ї взагалі відсутня нерухомість: немає квартир, будинку чи бодай ділянки. Хоча загальний дохід за рік Дмитра Олександровича, який перед призначенням працював юристконсультом ПП”Куб”, склав 280 тисяч 709 гривень, на посаді з вересня по грудень 2014 року він отримав трохи більше 6,5 тисячі гривень.

Мабуть, ностальгія або патріотизм рухав Валентином Арендарчуком при переході з директора школи № 8 на начальника міського управління освіти. Повернувшись на посаду, яку він декілька років назад обіймав, за грудень минулого року він отримав 3269 грн, що у два рази менше його заробітної плати як директора школи.

Ще більшу любов до Житомира проявив новий начальник управління охорони здоров’я, депутат обласної ради Роман Зелінський, який прибув до обласного центру з Баранівки, очолювавши місцеву районну лікарню. На новій посаді він пропрацював лише в грудні, отримавши за місяць трохи більше 2 тисяч гривень. Основною була його заробітна плата як головного лікаря лікарні, яка разом із отриманою у грудні склала за весь минулий рік близько 134 тисячі гривень. Найбільш вражає перелік автомобілів преміум класу, які належать дружині Зелінського: Lexus RX 350 (2006), Lexus GS 350 (2008), Toyota Highlander 350 (2012).

Таблиця № 3: “Сімейні авто” посадовців Житомирської міської ради

Родинні зв’язки до службовця

Займана посада службовця у Житомирській міській раді

Автомобілі у власності

Чоловік Людмили Ліпінської

Заступник начальника управлінняпраці та соціального захисту

Ауді 80 1,9 1994

Ауді А4 2,0 2009

Спрінтер 3,0 2007

Фоксваген Каді 1,9 (2005)

Вантажні:

Мерседес 410 1989

Мерседес 814 1991

Мерседес 2000

Сім’я Любов Цимбалюк

Секретар міської ради

Accura 3,7 – (2008)

VW 1,9 (2007)

Skoda 1,2 (2013)

Lexus 4,7 (2005)

Вантажні

Камаз10850-1990 Камаз14860-1993

Дружина Романа Зелінського

Начальник управління охорони здоров’я

Lexus RX 350 (2006)

Lexus GS 350 (2008) Toyota Hilander 350 (2012)

Сім’я Олени Крижановської

 

Заступник начальника управління архітектури та будівництва

VW-1390 (2000)

Mits.Pajero sprt 2477 (2006)

ЗІЛ 131 (1987)

Сім’я Сергія Сухомлина

Перший заступник міського голови

Porshe Cayen 2967 (2011)

BMW X3 – 2996 (2007)

Джерело: офіційні декларації про майно та доходи.

Серед службовців Житомирської міської ради є багато “старожилів”. Серед них слід відзначити Миколу Дідківського, який понад 20 років керує управлінням надзвичайних ситуацій, і посидючість якого за минулий рік принесла йому дохід у 152 тисячі гривень. Частка заробітної плати склала 95125 гривень і 53 711 гривень становить пенсія посадовця. У його заступника, Олександра Куліковського,заробітна плата 81986 гривень доповнена пенсією 40848 гривень та ще 26 тисячі гривень становлять відсотки за банківські вкладення. Найбільшу пенсію з усіх працюючих у міській раді пенсіонерів - 90283 гривні отримав начальник (тепер вже колишній)господарчого відділу Павло Момот, дохід якого разом із 95 808 гривнями заробітної плати склав 186091 гривень.

 

Матеріальна допомога “знедоленим”

Важливим доповненням до премій та надбавок слугує щорічна допомога на оздоровлення та вирішення соціально-побутових потреб, яку отримують працівники ради. За словами начальника департаменту бюджету та фінансів Житомирської міської ради Сергія Гаращука: “Щоб скористатися правом отримання допомоги, необхідно написати відповідну заяву, відмова від погодження якої не передбачена законодавством. Матеріальна допомога закладається на рік наперед як частина заробітної плати і може становити розмір окладу або розмір середньомісячної зарплати”.

З’ясувалося, що незважаючи на мізерність коштів для оздоровлення дітей, на оздоровлення чиновників Житомирській міській раді постійно закладається вдосталь коштів. До прикладу, при місячному посадовому окладі Сергія Гаращука у 1624 гривні матеріальна допомога склала 17 тисяч 124 грн. Це більш ніж 10 посадових окладів!!! При окладі заступника міського голови у 2855 гривень, Олександр Бочковський отримав допомогу в 20 тисяч 530 гривень. З аналогічними посадовим окладом, найкраще зміг оздоровитися та вирішити соціально-побутові потреби керуючий справами Житомирської міської ради Петро Кудряшов, отримавши 22252 гривні матеріальної допомоги.

Таблиця № 4: Заробітна плата та отримана матеріальна допомога

Ім’я та прізвище посадовця

Посада у Житомирській міській раді

Заробітна плата за 2014 рік (грн.)

Отримана матеріальна допомога за рік (грн)

Петро Кудряшов

Керуючий справами міської ради

147686

 

22252

Олександр

Бочковський

заступник міського голови

140538

 

20530

Сергій

Гаращук

Директор департаменту бюджету та фінансів

112960

17124

Любов Цимбалюк

Секретар міської ради

116471

7814

Сергій Сухомлин

Перший заступник міського голови

178524*

 

5670

* - заробітна плата отримана на займаній посаді склала 41171 грн.(березень - грудень 2014 р.)

Джерело: офіційні декларації про майно та доходи, відповідь на запит від 24.04.2015 р.

Матеріальна допомога головних керманичів міста Любов Цимбалюк та Сергія Сухомлина має доволі скромний розмір. Перший заступник міського голови був навіть вражений, дізнавшись, що взагалі її отримував, вважаючи, що не писав заяву на отримання допомоги. Проте відомість бухгалтерії виконавчого комітету вказує про нарахування у жовтні 2014 року 5670 гривень матеріальної допомоги, яка увійшла до місячного заробітку посадовця. Це означає, що Сергій Іванович власноруч підписав заяву на видачу матеріальної допомоги, або бухгалтерія виконавчого комітету зробила це за нього. Згодом його помічник надіслав нам лист про відмову Сухомлина на отримання в цьому році будь-якої допомоги.

 

ТЕХНІЧНА ПОМИЛКА СУХОМЛИНА

Ще більшим викриттям виявився результат порівняння декларацій Сергія Сухомлина за 2013 та 2014 роки. Зважаючи, що основний дохід у минулому році був отриманий від продажу майна на 1,2 мільйона гривень, а в поточній декларації відсутня ділянка 12,6 соток, продажна вартість однієї сотки землі склала рекордні 95 тисячі гривень. Перший заступник та його дружина володіють ще кожен по ділянці 36 соток, але, окрім квартири у 114 кв. метрів, не володіють ні будинком, ні гаражами, в яких б розмістили належні їм два автомобіля Porsche Cayenne, 2011 року випуску, та BMW X3, 2007 року випуску. За рік Сергій Сухомлин витратив більшість коштів на належних йому банківських рахунках, скоротивши їх з 420 до 170 тисяч гривень. Жодних відсотків, нарахованих за цими вкладеннями, як і у попередніх роках, посадовець не вказує (хоча для деяких працівників міської ради значним є саме дохід від розміщення депозитів).

Далі переглядаючи розділ з володіння частками у власності підприємств та організацій, бачимо у 2013 році суму 12 мільйонів 425 тисячі гривень за першим заступником міського голови та 3 мільйони 390 тисячі гривень за його дружиною. У наступному 2014 році за ними вже нічого не значиться.

 

 

Куди таємничо зникли мільйони, вкладені подружжям у численні підприємства, поцікавилися напряму у міського урядника (мовою оригіналу):

Чисто механическая ошибка. Просто, по закону, я должен был переоформить эти статутные части на кого-то, что и сделал, оформив их на супругу. При заполеннии декларации не посчитав, что это доход и так далее, подалуточненную декларацию 16 числа (травня — прим. Ред.) ... Доход от владения частями в уставных фондах не выплачивался

Оцінювати законність та наслідки при виправленні таких помилок залишимо для податкової та інших контролюючих органів, але як для бізнесмена з багатолітнім стажем, забути вказати інформацію про вкладені у підприємства 15 мільйонів 815 тисяч гривень викликає щонайменше подив та наштовхує на більш ніж неоднозначні висновки.

 

ЗНИКЛА” ТАВРІЯ СІМ’Ї ЦИМБАЛЮК

Стосовно секретаря міської ради Любов Цимбалюк, вона заробила у минулому році 721 тисячі 909 гривень. З них 116 471 гривень склала заробітна плата, 605138 гривень — дохід з відчуження (продажу) майна та 300 гривень матеріальної допомоги. Чоловік та двоє її синів разом отримали ще 1 мільйон 296 тисяч 884 гривень доходу, з яких лише 30 тисячі 915 гривень припало на заробітну плату, а решта принесли підприємницька діяльність членів сім’ї. Любов Володимирівна володіє чотирма земельними ділянками - 622, 886, 2400 кв. метрів та 1,08 га; п’ятьма квартирами: 32,6; 63,9; 65,5; 66,3 та 68,3 кв. метрів; житловим будинком 99,9 кв. метрів та садовим будинком 149,8 кв. метрів, а також іншою нерухомістю площею 191 та 62,2 кв. метри відповідно. До наявного автомобіля Фольцваген 2007 року випуску, в минулому році секретар міської ради придбала ще один легковий автомобіль Accura (об’ємом 3,7 тис. л./куб) 2008 року випуску, вартістю 227 220 гривень.

Сім’я Любов Цимбалюк також обновила автопарк: окрім вантажних КАМАЗу, КВАЗу та престижного легкового Lexsus, з’явився автомобіль Skoda, 2013 року випуску. Решта майна не зазнала змін: три земельні ділянки 3700, 4600 та 21600 кв. метрів; житловий будинок 263,5 кв. метрів та інша нерухомість площею 1160 кв. метрів.

У минулому році члени сім’ї секретаря міської ради позбулися Таврії 2007 року випуску, замість якої з’явилася новенька Skoda. Як і у випадку з Сергієм Сухомлином, у декларації не внесені відомості, але цього разу вже про отримання доходу від продажу майна.

15 тисячі гривень від продажу автомобіля, було включено у мій дохід”, - говорить Любов Цимбалюк - “Мені складно розділяти власний дохід та дохід моєї сім’ї. Кошти, отримані від даного відчуження у декларації враховані. Якщо будуть запитання у податкової, надам відповідне пояснення”.

 

БЕЗКОНТРОЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ

Отримати коментар від податкових органів, які наділені повноваженнями з перевірки поданих декларації, було доволі непросто. Страх перед реформами та нововведеннями, повна закритість теми щодо кількості відлюстрованих можновладців, ще більше збурює недовіру до роботи контролюючих органів. Лише після декількох спроб, вдалося поспілкуватися з начальником відділу контрольно-перевірочної роботи доходів та зборів з фізичних осіб Житомирської ОДПІ Олегом Бакаєнком:

Нами отримано декларації про доходи та майновий стан усіх державних службовців та посадових осіб підприємств, постійне місце проживання яких є Житомир та Житомирських район. У цьому році відділами кадрів державних та комунальних установ надіслано копії декларації по усім працівникам, що у попередніх роках не здійснювалося. Точної кількості декларацій повідомити не можу. Перевірку вказанихдекларацій за 2014 рік ще не здійснювали”.

Потрібно відзначити, що до останнього часу навіть для податківців було загадкою, згідно якого порядку перевірятимусь увесь звалений на їхні голову масив поданих декларацій. Циркуляр із черговим новим порядком, прийнятий 13 березня 2015 року, постійно “удосконалюючись”, більше місяця блукав по кабінетам Міністерства юстиції України.

У кінцевому варіанті судилося йому з’явитися на світ аж в другій половині квітня, коли всі терміни подання декларацій та надсилання їх до податкових завершився. Щоб зрозуміти одну з причин такої затримки, достатньо ознайомилися з п. 2 прийнятого Порядку проведення перевірки достовірності відомостей:

 

Перевірка відомостей щодо членів сім’ї особи, стосовно якої проводиться перевірка, вказаних у декларації, не проводиться.”

(затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.03.2015 № 333)

Тобто в деклараціях інформація про доходи та майно членів сім’ї обов’язково зазначається, відповідальність за подання не відповідностей законом передбачена, але порядком знівельована, оскільки її достовірність місцева податкова не перевірятиме.

Якщо і будуть виявлені порушення, у держслужбовців завжди є можливість оскаржити рішення податкових органів у судах (певно, особливо цей пункт доречним для декларацій, що подаються суддями).

Ніхто ніколи не дізнається про виявлені порушення, так як інформація про здійснену перевірку та про її результати “є конфіденційною та не підлягає розголошенню”. Терміни та черговість перевірки також не встановлена.

Поки податківці вирішують на власний розсуд , гадаючи, кого ж перевіряти першим, кого останнім, редакція газети “20 хвилин” отримала коментар від провідного експерта з питань боротьби з корупцією, директора представництва міжнародної організації “Transparency International” в Україні Олексія Хмари:

Місцеві урядники часто вдаються до маніпуляцій, називаючи невідповідності у заповнених деклараціях як завгодно, зокрема забудькуватістю, технічною чи будь-якою іншою помилкою. Згідно антикорупційного законодавства, невідповідності мають тільки одне визначення - порушення вимог закону. У минулому році, відповідальність за такі дії обмежувалася адміністративним штрафом чи винесенням догани. Згідно останніх змін, з 1 січня 2015 року покарання було значно розширене, передбачаючи, окрім значного штрафу, відкриття карної справи до порушника закону про корупцію з можливим позбавленням волі від 2 до 4 років.

Моя особиста позиція, що для посадовців високого рівня неприпустимо допускати неточності та невідповідності у поданні декларацій, і в цьому зв’язку ми боротимемося з подібними випадками”.

 

УСІ БЛАГА - ПОСАДОВЦЯМ

Для посадовців Житомирської міської ради на 2015 рік закладено чергове 16 % підвищення заробітньої плати. За словами міських урядників, вони таким чином убезпечують власну заробітну плату від інфляційних процесів у державі. Все це відбувається на тлі постійних розмов про нестачу коштів у бюджеті країни та міста на першочергові потреби, кризу та війну на Сході, при скороченні видатків на освіту, медицину, дороги, скасуванні пільг для чорнобильців, афганців та, що найприкріше, навіть на закупівлі медикаментів для хронічно хворих дітей.

Виходить, що економити варто на всьому окрім ... заробітної плати посадовців міської ради?

Навіть для відомих бізнесменів, що не з першого разу при заповненні декларацій пригадують про мільйонні сімейні статки, - для всіх важливим є власний дохід, а не проблема низького рівня життя містян.

Посадовців мало хвилює, яке майбутнє чекає на мешканців Житомира: ніхто з них не ставить питання, як убезпечити людей від постійного зростання цін на продукти та ліки, підвищення квартплати, залишаючи їх на одинці зі щоденними турботами та проблемами.

Міській владі час негайно змінити своє відношення до людей, почати нарешті розуміти їхні потреби, повернувшись з власного олімпу до нагальних речей та забувши про постійне задоволення власних інтересів.

Інакше який сенс у вартісному утриманні влади, яка щороку годує обіцянками про важливі реформи з користю виключно для себе та регулярними “покращеннями” для усіх інших.

 

http://zt.20minut.ua/z


Теги статьи: Декларации

Дата и время 08 июня 2015 г., 14:44     Просмотры Просмотров: 4685
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто на ваш взгляд самый большой враг Украины?









Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.314895