АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 18°C
Харьков: 16°C
Днепр: 18°C
Одесса: 20°C
Чернигов: 15°C
Сумы: 15°C
Львов: 13°C
Ужгород: 18°C
Луцк: 11°C
Ровно: 13°C

“Кінці в воду”: Кличко вирішив ліквідувати КП “Київтранспарксервіс”

“Кінці в воду”: Кличко вирішив ліквідувати КП “Київтранспарксервіс”
“Кінці в воду”: Кличко вирішив ліквідувати КП “Київтранспарксервіс”

Мер столиці Віталій Кличко запропонував Київраді “реформу” паркувальної сфери міста – приєднати КП “Київтранспарксервіс” до КП “Центр організації дорожнього руху”.

Таким чином, столичний парковочний монополіст (“Київтранспарксервіс”), керівництво якого багато років поспіль звинувачували в заробітках “на свою кишеню” замість наповнення міського бюджету, скоро може перестати існувати. Останній аудит фінансової діяльності цього КП, на жаль, робити не передбачається. Перспектива покарання керівників підприємства та відповідальних чиновників Київської міськдержадміністрації (КМДА) за масштабні фінансові порушення через майбутню реорганізацію теж виглядає туманною. 

Як стало відомо , найближчим часом Київрада розгляне проєкт рішення “Про реорганізацію КП “Київтранспарксервіс” шляхом приєднання до КП “Центр організації дорожнього руху” (№08/231-602/ПР від 2 травня 2022 року). 

Суб’єктом подачі вказаного документу виступив міський голова Києва Віталій Кличко. 

Як зазначено в проекті рішення, головна мета його затвердження – не допустити накопичення боргів з виплати заробітної плати працівникам КП “Київтранспарксервіс” та попередити невиконання цим підприємством зобов’язань перед бюджетом Києва.

Ще 9 березня 2022 року керівництво КП “Київтранспарксервіс” листом офіційно повідомило столичного мера про те, що не здійснює основний вид діяльності та не має власних коштів для виплати заробітної плати працівникам та виконання зобов’язань перед бюджетом міста. В зв’язку з цим, керівництво “Київтранспарксервісу” попрохало Віталія Кличка щомісячно виділяти з резервного фонду бюджету Києва 1,1 млн гривень на виплату заробітної плати своїм працівникам та компенсувати витрати на пальне у розмірі 164,2 тис. гривень (більше 16,4 млн гривень на рік. – ). 

У проекті рішення повідомляється, що 30 березня 2022 року (вже після направлення вказаного листа) Київрада своїм рішенням №4551/4592 звільнила в Києві власників та користувачів транспортних засобів від оплати за послуги з користування відведеними та спеціально обладнаними майданчиками для платного паркування на період воєнного часу. Тобто підприємство на час воєнного стану позбавили можливості заробляти гроші собі та в бюджет міста. 

В проекті рішення “про реорганізацію” зазначається, що КП “Київтранспарксервіс” і КП “Центр організації дорожнього руху” фактично виконують дублюючі функції у сфері паркування. Тому, мовляв, в умовах воєнного стану існування у столиці двох “підприємств-близнюків” не є доцільним.  

Відзначимо, що статутами вказаних КП дійсно передбачено виконання схожих напрямів роботи – покращення організації дорожнього руху, розвиток мережі паркінгів тощо. Але КП “Центр організації дорожнього руху” ніколи не займалося паркувальною діяльністю, бо саме “Київтранспарксервіс” було визначено єдиним оператором з паркування транспортних засобів у столиці – у відповідності до рішення Київради №930/1591 від 6 червня 2007 року. Тому, цілком можливо, міській владі доведеться додатково приймати рішення щодо покладення на “Центр організації дорожнього руху” нових задач.  

Наразі невідомо і те, яка доля чекає на керівництво та пересічних працівників “Київтранспарксервісу” – чи отримають вони робочі місця в “Центрі організації дорожнього руху”, чи буде проводитись “оптимізація кадрів” тощо. Також в проекті рішення не зазначається термін завершення реорганізації. Лише зазначено, що  кредитори мають заявити свої вимоги до “Київтранспарксервісу” впродовж двох місяців після затвердження вказаного документу. Можна зробити припущення, що процес об’єднання двох КП, як це часто буває в столиці в таких питаннях, буде тривати як завгодно довго. І міська казна не скоро почне наповнюватись грошима за парковку.  

Корупційне паркування 

Зазначимо, що проблеми з надходженням в бюджет Києва грошей, сплачених за послуги паркування в столиці, почались задовго до військового вторгнення рф в Україну. В першу чергу, це ймовірно пов’язано з кричущими прикладами корупції і фінансових махінацій в КП “Київтранспарксервіс”, на які неодноразово звертали увагу правоохоронні органи та вищі ешелони влади. 

Наприклад, у листопаді 2017 року Генеральна прокуратура України (ГПУ) відкрила кримінальне провадження: правоохоронці з’ясували, що протягом 2014-2017 років КП “Київтранспарксервіс” уклало кілька десятків договорів на експлуатацію парковок, що перебувають у них на балансі, з різними фірмами, але при цьому, ймовірно, занизило кількість машиномісць на парковках і тим самим заробляло “чорну готівку”, обкрадаючи міський бюджет. 

3 квітня 2020 року начальник ГУ СБУ у Києві та Київській області Сергій Болдир надіслав листа голові КМДА Віталію Кличку про зловживання. Зокрема, у цьому листі повідомлялося про вручення підозри директору КП “Київтранспарксервіс”, який без проведення конкурсних торгів передав у користування приватним структурам паркувальні майданчики, що призвело до недоотримання столичним бюджетом 12,1 млн гривень. 

У травні 2021 року громадська організація “Комітет правового захисту страхувальників “Процес” (ГО “КПЗС “Процес”) звернулася до Кабінету Міністрів з інформацією про те, що КП “Київтранспарксервіс” займається протиправною діяльністю, спрямованою на мінімізацію офіційних платежів за користування муніципальними паркінгами. За даними зазначеного ГО, “Київтранспарксервіс” за надуманими приводами за допомогою співробітників ТОВ “ВІП Охорона” масово відбирає у сумлінних орендарів паркувальні майданчики та передає їх в експлуатацію афілійованим підприємствам за менші гроші або взагалі безкоштовно. Громадські активісти запевняли, що має місце переділ ринку, через який суттєво страждають інтереси міської казни. У відповідь на це Прем’єр-міністр Денис Шмигаль тоді направив дане звернення для розгляду та реагування до Київської міськдержадміністрації (КМДА), Мінрегіону та Міністерства внутрішніх справ. 

У кінці 2021 року аудитори КМДА повідомили, що з січня 2019 року до січня 2021 року КП “Київтранспарксервіс” допустило фінансових порушень на суму 239,7 млн гривень, що призвело до втрати близько 171,8 млн гривень. У ході проведення свого аудиту "ревізори" столичної міськдержадміністрації з’ясували, що підприємство недоотримувало кошти через нелегальне використання паркувальних місць, не експлуатувало багато закріплених за ним парковок, не контролювало використання перехоплюючих паркінгів біля станцій метро, програвало конкуренцію приватним "евакуаторським" компаніям, відмовлялося працювати над впровадженням багатостраждальної Автоматизованої системи контролю оплати за парковку (АСКОП) і т.д. 

Завдяки такій “політиці”, “Київтранспарксервіс” ще задовго до війни, незважаючи на своє монопольне становище, значно недовиконував річний план відрахувань до бюджету Києва, який становив всього 100 млн гривень.  

З іншого боку, не факт, що КП “Центр організації дорожнього руху” почне  господарювати в сфері паркування Києва краще. У керівництва цього підприємства теж не бездоганна репутація. 

Наприклад, станом на грудень 2021 року директор цього підприємства Віктор Черній (на колажі зліва) офіційно перебував у статусі підозрюваного через факти можливої службової недбалості при закупівлях світлофорів та проведенні різноманітних ремонтів, внаслідок якої столичний бюджет міг “втратити” 15 млн гривень. 

Наразі достатньо проблематично встановити стан розслідувань відповідних кримінальних проваджень – Единий держреєстр судових рішень, у якому публікуються такі дані, не працює у відкритому доступі через війну. 

Обов’язки директора КП “Київтранспарксервіс” з 1 січня 2022 року виконує Владислав Опришко. До нього, з 13 квітня 2020 року, цим підприємством в ролі і.о. директора керував Анатолій Свирид. Його попередником на цій посаді був скандально відомий Олександр Німас (керував підприємством з 13 серпня 2018 року до 20 березня 2020 року). 

КП “Центр організації дорожнього руху” (до 2017 року вказане КП мало назву “Київдорсервіс”) з 15 квітня 2015 року керує Віктор Черній. 

Обидва підприємства підпорядковані Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року особисто контролює Віталій Кличко. Перед цим, контроль за транспортною сферою столиці здійснював Олександр Густєлєв, якого Кличко звільнив за посади заступника голови КМДА 5 листопада 2021 року. 

Треба зазначити, що під час воєнного стану вся повнота влади в Києві належить Київській міській військовій адміністрації (КМВА), яку з початку березня 2022 року очолює генерал Микола Жирнов. В голови КМВА є два заступники, одним з яких є голова КМДА, мер Києва Віталій Кличко.


Теги статьи: Жирнов НиколайГустелев АлександрКМДАКандибор РусланКиїврадамахінаціїмонополістиКиївКП Центр організації дорожнього рухуКорупціяКличко ВиталийКличкоКиївтранспарксервіс

Дата и время 12 мая 2022 г., 08:43     Просмотры Просмотров: 1140
Комментарии Комментарии: 0


Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Есть ли у вас в городе подразделения теробороны?





Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.115277