АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 4°C
Харьков: 4°C
Днепр: 5°C
Одесса: 8°C
Чернигов: 3°C
Сумы: 3°C
Львов: 6°C
Ужгород: 7°C
Луцк: 5°C
Ровно: 4°C

Ахметов платить мільйони за Яценюка

Ахметов платить мільйони за Яценюка
Ахметов платить мільйони за Яценюка

Арсеній Яценюк найняв міжнародну піар-компанію APCO для допомоги з організацією свого візиту до Америки. Рішення уряду залучити професіоналів може тільки вітатися. Але послуги з піар-просування Арсенія Яценюка оплачено маловідомою організацією.

Вашингтонський офіс комунікаційної компанії APCO Worlwide Inc. у червні цього року уклав угоду на просування уряду України в Америці. Відповідна інформація міститься у звітах APCO до Міністерства юстиції США.



Американська компанія визначила сферу своєї відповідальності як "контакти з медіа, залучення зацікавлених сторін та стратегічні комунікації з метою сприяння позитивним відносинам між США та урядом України", ідеться в звіті до американського Мінюсту старшого директора APCO Террі В. Джада.

Наймати консультантів – це правильно. Але інтрига в тому, хто оплачує їхні послуги. В звіті американських радників сказано, що виставлені ними рахунки будуть покриті не офіційною українською владою, а... маловідомою організацією "Communication for Change", хоча давати вказівки щодо виконання робіт буде саме український уряд.

В іншому звіті до Мінюсту США компанія APCO повідомляє, що займалася питаннями медіа-супроводу та стратегічними комунікаціями під час останнього візиту Яценюка до Вашингтона 13-14 липня 2015 року. Рахунок за місяць роботи APCO склав 35 тисяч доларів. І, згідно з додатком до контракту, який наводиться внизу цього блогу, гроші вже (або буде) оплачено.



Але Яценюк – не єдиний клієнт американської PR-корпорації.

МІНФІН ТА APCO WORLDWIDE INC.

Також з APCO укладено контракт в інтересах Міністерства фінансів України, як це сказано ще в одному звіті, де компанія інформує Мінюст Америки, що буде працювати протягом 1 березня-31 грудня 2015 року за погодинною оплатою, що має в підсумку не перевищувати 75 тисяч доларів.

Послуги ті ж самі – "стосунки з медіа та стратегічні комунікації в зв’язку з візитом міністра Наталії Яресько до США з метою реструктуризації українських боргів".



Що з себе являє організація, яка оплачує рахунки українських прем’єр-міністра та міністра фінансів?

Якщо ви будете шукати в гуглі, то не знайдете посилань на англомовну назву організації "Communication for Change" в тому вигляді, як вона фігурує в звіті Мінюсту США. Не знаю, як ви, а я знайшов лише одну згадку про них навіть в україномовному інтернеті. Вона веде на фейсбук-пост про конкурс бізнес-ініціатив "для сталого розвитку серед малого та середнього бізнесу в Україні".

Не густо як для організації, яка уповноважена бути агентом уряду в створенні піару Яценюку та Яресько у Вашингтоні.

ХТО ОПЛАЧУЄ РАХУНКИ УРЯДУ?

Згідно з державним реєстром, громаська організація "Комунікації для змін" була створена в жовтні минулого року та має двох засновників – Олександра Харченка та Іветту Делікатну.



Пані Делікатна є радником Міністерства інформаційної політики. На сайті Кабміну про неї сказано як про "відомого фахівця комунікаційного ринку України", а в інтернеті є посиланняна її суперечки з читачами, незадоволеними непрозорістю роботи в інтересах чинного уряду, а також згадки про участь Делікатної в зустрічі прем’єра Азарова з інтернет-блогерами.

Інший засновник організації, яка оплачує рахунки уряду – це Олександр Харченко. Він також є керівником "Центру досліджень енергетики" – спеціалізованого think tank, створеного Рінатом Ахметовим для формування громадської думки. Співзасновником ТОВ "Центр досліджень: енергетика та політика" є голова наглядової ради ахметовського "Київенерго" Іван Плачков.



В моєму розумінні, оплата рахунків Яценюка нікому невідомою структурою має під собою великі ризики – зокрема, залежності державних структур від реальних донорів, які субсидують уряд.

Чому так сталося? Перше – Яценюк хотів уникнути тендеру, адже закупівля послуг іноземного консультанта має відбуватися на конкурентних засадах. І друге – популізм: Яценюк не хотів би чути звинувачення, що він витрачає бюджетні кошти заради піару.

Вважаю це помилково – прем’єр має бути чесним з нацією та прямо сказати, що для того, аби зекономити декілька мільярдів, треба витратити декілька десятків тисяч доларів, але саме "бюджетних коштів", а не коштів невідомого походження.

І друге – якщо Яценюк бажає мати справу саме з APCO – а я вітаю такий вибір, бо там сильні фахівці – він мав би змінити законодавство так, аби уряд міг залучати подібні послуги без тендеру або робити виключення.

Натомість Яценюк на це не зважав. Тому до нього тепер зовсім інше питання – хто оплачує ваші вашингтонські рахунки, Арсенію Петровичу? Чиї це гроші – західних донорів (які чомусь не ідентифікують себе?), Ріната Ахметова чи просто особиста "чорна каса", сформована з відкатів за управління державними компаніями?

P.S. Окрім звітів, також до Міністерства юстиції США було подано сам контракт, укладений між APCO та організацією "Communication for Change". Остання сторінка – це додаток, де сторони домовляються, що послуги американців щодо домопоги Яценюка під час поїздки до Америки протягом липня 2015 року коштували 35 тисяч доларів – понад 800 тисяч гривень за нинішнім курсом національної валюти.





 
УП

Теги статьи: ЯценюкРинат АхметовАхметов

Дата и время 25 августа 2015 г., 13:19     Просмотры Просмотров: 9164
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто по вашему станет следующим президентом Украины?










Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.092137