Через санкції РФ змушена зупинити виробництво стелс-винищувачів 5 покоління Су-57

Читать на русском
Через санкції  РФ змушена зупинити виробництво стелс-винищувачів 5 покоління Су-57
Через санкції РФ змушена зупинити виробництво стелс-винищувачів 5 покоління Су-57

У Росії виникли труднощі з виробництвом винищувачів-невидимок п’ятого покоління Су-57 (кодове ім’я НАТО – Felon ), які стали відповіддю країни-агресора на американські Lockheed Martin F-22 Raptor. Очевидно, причиною цього є західні санкції.

Про це повідомило видання The Telegraph. Журналісти зазначили, що це "хороша новина у війні з РФ".

"Очевидно, що російська військова промисловість дуже залежить від західних комплектуючих, зокрема в електроніці", – пояснила українська аналітична група Frontelligence Insight. На їхню думку, "виробництво Су-57 під загрозою".

Одномісні, двотурбінні Су-57 покликані замінити старі МіГ-29, Су-27 та їхні модифікації у складі ВПС країни-агресорки.

Уперше літак цієї моделі піднявся в повітря у 2010-му, через 20 років після того, як злетів американський Raptor – перший у світі винищувач-невидимка п’ятого покоління. Протягом наступного десятиліття співробітники компанії "Сухой" вручну збудували 10 випробувальних моделей. А у 2019 році Кремль підписав контракт на 76 серійних літаків (ймовірно, приблизно по 50 мільйонів доларів за екземпляр).

Проте якщо Lockheed випускає понад 150 літаків п’ятого покоління F-35 на рік, то "Сухой" поставив своїй армії перші 10 Су-57 у 2022 році, ще 11 – у 2023-му. Цього року окупанти отримали лише кілька додаткових бортів.

Відомо, що російські ВПС втратили два Су-57 – один тестовий зразок та один серійний літак – через аварії. Удар українського безпілотника по аеродрому "Ахтубінськ" на півдні РФ у червні знищив щонайменше ще один Су-57 на землі.

У The Telegraph вважають, що наразі у росіян є трохи більше 30 Су-57, третина з яких – це випробувальні моделі, що потенційно не мають деяких електронних компонентів.

Хоча зазвичай темпи постачання нових типів винищувачів зростають з року в рік (оскільки виробник набуває досвіду і починає діяти економія за рахунок масштабу), темпи виробництва нових Су-57, очевидно, значно знизилися у період із 2023 до 2024 року.

Санкції хоч і не повністю перекрили, але зменшили доступ РФ до критичного обладнання. "Нелегальний імпорт вимагає часу, зусиль і грошей, а також уповільнив темпи виробництва нових Су-57 та, ймовірно, збільшив вартість літака", – зазначили у ЗМІ.

Дата і час 09 жовтня 2024 г., 21:24     Переглядів Переглядів: 1404