АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 15°C
Харьков: 17°C
Днепр: 18°C
Одесса: 17°C
Чернигов: 15°C
Сумы: 16°C
Львов: 14°C
Ужгород: 16°C
Луцк: 15°C
Ровно: 15°C

Довідка для "Укрзалізниці" на півмільярда

Довідка для "Укрзалізниці" на півмільярда
Довідка для "Укрзалізниці" на півмільярда

Донецько-російський тендерник часів Януковича за допомогою однієї хитрої довідки відсудив у «Укрзалізниці» півмільярда гривень, піднявши ціну на дизпаливо на захмарний рівень.

Ця історія має стати хрестоматійним прикладом: відома читачам «Наших Грошей» «Перша паливна компанія» змогла отримати рішення суду, яке принесе фірмі 0,55 млрд грн. Слідкуйте за спритними руками.

У січні цього року, за місяць до втечі Януковича, «Укрзалізничпостач» за результатами тендеру уклав з ТОВ «Перша паливна компанія» угоду на постачання у 2014 році 100 тисяч тонн дизельного палива на загальну суму 1,31 млрд грн.

Тендерна вартість палива у січні фіксується у розмірі 13 122 грн./т (тут і далі всі ціни з ПДВ). На той момент долар коштував 8,2 грн., тому тендерна ціна дизпалива викликала підозри «вагою» 15% від ціни закупівлі.

На початку квітня, коли долар вже перетнув позначку 11 грн., тендерна ціна була вже справді морально застарілою. Відтак «ППК» звернулись до залізничників з проханням переглянути ціни. Пропозиція була такою – підняти ціну лише на невелику частину з усього замовленого палива, а саме вважати, що 1,8 тис тонн залізничники мають купити по 14 400 грн/т. На решту палива було залишено стару ціну.

курс долара

Це не викликало заперечень з боку «Укрзалізничпостачу», бо запропоноване підняття було справді мотивоване і не нахабне. Відтак 2 квітня укладається додаткова угода.

Як відомо, 14 квітня долар пробив історичну позначку у розмірі 13 грн., що сильно шокувало багатьох. І хоч вже через тиждень долар опустився до 11,3 грн., постачальники палива вирішили кардинально змінити правила гри.

22 квітня «ППК» отримала довідку від держпідприємства «Держзовнішінформ» про те, що взагалі- то дизель на той момент в Україні вже коштував 18 120-20 020 грн./т. Маркетологи «Держзовнішінформу» дуже розстарались аби отримати таку ціну. Вони врахували, що вона стосується нафтопродуктів в середньому опті на умовах FCA та відтермінування платежу на 75 робочих днів з моменту постачання, а також кон’юнктурно залежить від цін у Європі та Росії.

(Ми намагались знайти у відкритих джерелах хоч якесь підтвердження того, що в Україні в той момент хтось ганяв гуртові партії дизпалива по такій ціні. Марно. Більше 17 тис грн./т у квітні знайти не вдалось. Так ми і не такі досвідчені як спеціалісти «Держзовнішінформу». У них напевне більше аргументів.)

Озброївшись такою довідкою, «ППК» 24 квітня звернулось до «Укрзалізничпостачу». Мовляв, так і так, курс долара виріс, треба підіймати ціну на решту 92 тис тонн палива до 19 120 грн.

Звісно залізничники володіють інформацією на паливному ринку. Тому прохачів разом з їхньою довідкою відіслали до угоди, укладеної за результатами тендеру. А в ній жодного натяку на те, що істотні умови договору можна переглядати через курс долара. Максимум, що дозволяє тендерне законодавство, – це збільшення ціни на 10% у зв’язку з ринковими коливаннями та ще й з умовою, що збільшення ціни не приведе до збільшення загальної вартості закупівлі. Тобто якщо піднімаєш ціну на паливо, то продаєш менше.

Однак «ППК» хотіло не 10 відсотків. Фірма хотіла підняти ціну з 13 122 до 19 120 грн./т. Тобто на 45%.

А як зазвичай роблять в Україні, коли дуже хочеться, а закон не дозволяє? Звісно, йдуть у суд, який знайде купу причин аби задовольнити невинне прохання.

У рішенні Госпсуду Києва від 4 червня є купа посилань на різні Кодекси та закони, які і підштовхнули до рішення на користь «ППК» – ціну підняти до бажаного фірмою рівня, загальну вартість закупівлі збільшити на півмільярда гривень – з 1,31 млрд грн. до 1,86 млрд грн., що становить 41%.

Однак залишимо юридичну казуїстику, вона ще має знадобитись «Укрзалізничпостачу» під час апеляції. Якщо залізничники звісно мають намір боротись за півмільярда, бо чомусь свою довідку «встик» з іншими, більш близькими ринкових цінами, вони до суду не надали. Тож повернімось до наших реалій.

Зараз маємо червень і наступні дані про ціни на дизпаливо в Україні. Державне «Укргазвидобування» продає його по 14 802 грн./т. Середні гуртові ціни у червні – 15 740 грн./т. Це на чверть нижче від 19 120 грн./т, які відсудила «ППК» за допомогою квітневої довідки.

І це схоже на якесь зачароване коло. Нове керівництво «Укрзалізниці» відразу по приходу до влади зрозуміло, що раніше «Укрзалізничпостач» справді закуповував дизель по завищеним цінам. Однак нічого не може з цим зробити.

«Що стосується цін поставки минулого періоду – це правда, ціни були дуже завищені. Виправити ситуацію з минулим періодом я вже не можу. Борг був своєчасно проданий одному з найбільших українських банків, і я змушений буду заплатити», – нещодавно розповів в інтервю перший заступник голови «Укрзалізниці» Максим Бланк.

Тобто це стосувалось ще попередніх періодів, для яких була придумана банківська схема по віджиму грошей у постмайданної залізниці. Однак як бачимо нова влада нічого не може зробити і з діючими контрактами. Поки що видається, що ніхто й не шукає приводу для розриву попередніх контрактів, проведення нових тендерів з нормальною конкуренцією. Щоб не було так як на тендері, який півроку тому виграла «ППК» і який нині став предметом для судових розборок.

Тоді єдиним конкурентом була така собі «Південна кабельна компанія» з Одеси. Одним з перших її засновників був штатний співробітник «Лукойлу» Ільхам Мамедов. При цьому саме «Лукойл» є стратегічним партнером «Першої паливної компанії». А тодішній директор «ППК» Павло Явтушенко дуже так околицями відповідав на просте журналістське питання чи працює Мамедов у його фірмі. А тепер директором «ППК» взагалі працює Олександр Ягубов, який до 2011 року працював в «Лукойл-Україна».

Ось тому і виглядає це все зачарованим колом. Всі по ньому ходять, щось роблять, а залізниця все платить і платить. А потім повідомляє, що не в змозі нести збитковий тягар пасажирських перевезень і підіймає й підіймає ціни на проїзд.

Наостанок нагадаємо про найкрупніших постачальників дизпалива «Укрзалізниці» часів Януковича:

  • 5,44 млрд грн. – компанії з групи нардепа Ігоря Єрємєєва: ТОВ «Вог аеро джет», ТОВ «Укрпостач-Нафтотрейд, МПП «ВК імпекс».
  • 4,07 млрд грн. – ТОВ «Перша паливна компанія», зареєстрована на такого собі донеччанина В’ячеслава Момота. На ринку ходять різноманітні чутки про справжніх бенефіціарів цієї фірми. Не викликає сумніву, що значну долю у проекті має «Лукойл». А з боку України бенефіціарами називають то Віктора Януковича, то Ріната Ахметова, то Бориса Колеснікова.
  • 1,31 млрд грн. – ТОВ «Екоойл» авторитетного нардепа від Партії регіонів Нуруліслама Аркаллаєва.

Юрій Ніколов, Ірина Шарпінська, «Наші Гроші»


Теги статьи: Укрзализныця

Дата и время 18 июня 2014 г., 20:48     Просмотры Просмотров: 4034
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи

"Укрзализныця" на тендере купила российскую фанеру за 14 миллионов
В "Укрзализныце" ответили пассажирке, на которую упала рама в поезде
«Укрзализныця» в 1,5 раза увеличивает арендную плату за грузовые вагоны

От 16 до 19 лет. Под Киевом задержали вандалов, разгромивших вагон электрички
УЗ назначила 14 дополнительных поездов ко Дню Защитника
"Укрзализныця" с помощью специальной системы упростит пассажирам поиск дефицитных билетов

Борис Остапюк разорил железную дорогу на миллиарды гривен
Реванш регионала-коррупционера Бориса Остапюка в «Укрзализныци» руками мафии
Связанная с «Трейд Коммодити» фирма поставит «Укрзализныце» ДТ на миллиард

Борис Остапюк и его старая мафия хочет вернуться грабить «Укрзализницю»
"Золотые локомотивы" из США оказались без тормозов. Теперь их тянут через Украину на зерновозах. Опубликовано видео
Вечный пылесос, или Почему Укрзализныця ходит по кругу

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Кто виноват во взрывах на оружейных складах?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.174165