АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 9°C
Харьков: 9°C
Днепр: 13°C
Одесса: 14°C
Чернигов: 8°C
Сумы: 8°C
Львов: 11°C
Ужгород: 13°C
Луцк: 11°C
Ровно: 11°C

Політична цензура в російському інтернеті за рік збільшилась у 9 разів

Політична цензура в російському інтернеті за рік збільшилась у 9 разів
Політична цензура в російському інтернеті за рік збільшилась у 9 разів

За минулий рік правозахисники нарахували понад 15 тисяч випадків обмеження свободи інтернету в РФ.

Юристи Міжнародної правозахисної організації “Агора” за 2015 рік зареєстрували понад 15 тисяч випадків обмеження свободи інтернету, у 2014 році їх було тільки три тисячі. Якщо в позаминулому році в зоні.ru заблокували близько тисячі сайтів, то у 2015 таких рішень було винесено понад дев’ять тисяч. Зросла кількість кримінальних і адміністративних справ проти користувачів інтернету, нападів на блогерів та інтернет-активістів, передає currenttime.tv.

Редакція Справжнього Часу вибрала десять найгучніших справ і заборон минулого року.
За що штрафували
Дональд Дак перечитує МК
За мультфільм “Дональд Дак: Особа фюрера” (Der Fuehrer’s Face)
Мультфільм був випущений в 1942 році в рамках антигітлерівської кампанії, його режисер Джек Кінні отримав за нього премію “Оскар”. У Росії ролик поширювався під спотвореною назвою “Дональд даг” і в 2013 році потрапив в список екстремістських матеріалів.

У вересні двох жителів Томської області оштрафували за цей ролик на три тисячі рублів. Втім, в числі опублікованих фігурантами справи матеріалів були аудіозаписи “Хор СС – Арійська честь” і “ХорСС – White Power”.

За фото свого двору при нацистської окупації
Смоленську журналістку Поліну Данилевич (Петрусеву) оштрафували за публікацію знімка свого двору, зробленого під час окупації міста нацистами.

Суд вирішив, що дівчина має намір демонструвала прапор зі свастикою (він дійсно є на оригінальному фото). Доводи захисту про те, що знімок був узятий з архіву PastVu.com і неодноразово публікувався іншими жителями Смоленська як історичне фото, суд відхилив.

За мем “граммар-наці”
У Бурятії приводом для адміністративного провадження став перепост мема граммар-наці – зображення стилізованого під герб Третього рейху орла з написом “Grammatik Macht Frei” ( “Граматика робить вільним”). Співробітники ФСБ вирішили, що опублікувала це зображення місцеву правозахисницю Марію Бурдуковскую треба залучити за статтею “Публічна демонстрація нацистської символіки”, суд підтримав думку спецслужби.

За пост про форум фашистів і неонацистів
У березні в Санкт-Петербурзі проходив “Міжнародний російський консервативний форум”, на який партія “Батьківщина” запросила європейських ультраправих. Серед учасників були представники кількох неонацистських і фашистських партій. В Іжевську активіста “Партії прогресу” оштрафували за пост в фейсбуці з критикою цього заходу. Привід для штрафу: фотографії з акцій учасників форуму, на яких були свастики.

За що садили
За заклики до “федералізації”
У грудні суд Пригорова кубанську активістку Дарину Полюдову до двох років колонії-поселення. Її звинувачували по “сепаратистської” статті, в тому числі за заклики до “федералізації Кубані” через пости у “Вконтакте” і запис з критикою президента Росії.

За агітацію не святкувати Новий рік
У 2013 році мешканка Первоуральска Ельвіра Султанахметова, посилаючись на Коран, висловилася проти того, щоб відзначати Новий рік. При цьому вона закликала мусульман не тільки не справляти це свято, але і не носити георгіївські стрічки і не фарбувати великодні яйця. У СК звернувся православний активіст – він вважав, що ображені його релігійні почуття. Підсудну засудили до 120 годин обов’язкових робіт.

Про що забороняли писати
Про карикатурах
У січні Роскомнадзор виніс попередження газеті РБК за публікацію карикатур із Charlie Hebdo. Відомство розіслало такі попередження ще десятку видань: на думку чиновників, ілюстрація ображала “релігійні почуття мусульман”. Згідно із законом якщо ЗМІ отримає два таких попередження протягом одного року, відомство має право вимагати припинення діяльності редакції.

Про самогубства хворих на рак
Сайту “Православие и мир” довелося видалити матеріал, в якому наводилися кілька випадків самогубств онкохворих. У на початку 2015 року відбулася відразу кілька суїцидів, на які звернули увагу ЗМІ – як правило, вони були пов’язані з тим, що хворі не могли вчасно отримати ліки і мучилися від страшного болю. Роскомнадзор знайшов в замітці “опис способів самогубства”.
Відомство висловлювало претензії з цього приводу настільки часто, що видання “Медіазона” почало замінювати термін “суїцид” на [Роскомнадзор].

За що блокували
за роздачі
У травні 2015 року в силу вступив закон про “вічне блокування”. Перше судове рішення, за яким доступ російських користувачів до сайтів був заборонений назавжди, було винесено в жовтні і вступило в силу вже в січні цього року. У список заблокованих потрапили 11 сайтів, в тому числі популярні RuTracker.org, Rutor.org і Kinozal.tv. “Навічно” заблоковані сайти до цього підготувалися: з жовтня вони вчили своїх відвідувачів користуватися засобами обходу і навіть провели навчання з відключення сайтів. Після блокування відвідуваність RuTracker.org впала на третину.

За незрозумілі назви файлів
Через що збільшився потоку запитів на блокування значно впала якість судових рішень, констатують експерти “Агори”. Наприклад, влітку 2015 Радянський районний суд Брянська визнав екстремістськими чотири файли з іменами GTbGQMCKSnE.jpg, ObgCxSi-adl.jpg, NyYWjqTDJOc.jpg, rIJmEgcsv.jpg.

Информатор


Теги статьи: ЦензураИнтернет

Дата и время 17 февраля 2016 г., 12:59     Просмотры Просмотров: 784
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
24 апреля 2018 г.
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Что нужно сделать с Савченко?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.065381