Українка здійснила прорив у математиці: вирішила задачу, над якою вчені працювали кілька століть

Український математик Марина Вязовська знайшла вирішення проблеми укладання куль в евклідовому просторі. Над рішенням цієї задачі вчені працювали кілька століть, повідомляє Forbes.

Марина Вязовська проводила дослідження для просторів розмірності 8 і 24 (останній — у співпраці з іншими математиками).

Науковці вивчають укладання куль з 1611 року. Німецький математики Йоганн Кеплер припустив, що найбільш щільна укладка однакових за розміром куль в просторі — пірамідальне упорядкування (так розкладають апельсини в магазинах). Незважаючи на простоту цієї задачі, її рішення з’явилося лише в 1998 році, коли американець Томас Хейлс довів гіпотезу Кеплера для трьох вимірів за допомогою математичних аргументів і складних машинних обчислень, пише видання Bit.ua, посилаючись на Quanta Magazine.

Візуалізувати укладання куль в багатовимірному просторі складно, проте воно має велике практичне значення. Ця задача пов’язана із кодами виявлення і корекції помилок в мобільних телефонах, інтернеті та космічних дослідженнях — для відправки повідомлень через канал з шумами.

У своєму дослідженні українські вчені довели, що найкращим способом укладання куль в евклідовому просторі розмірності 8 стала решітка E8, а 24 — решітка Ліча. Саме вони стали точкою перетину різних математичних напрямків — теорії чисел, комбінаторики, гіперболічної геометрії, а також фізики та теорії струн. Однак визначити точні причини таких результатів математики поки не можуть.

«Укладка куль в багатовимірних просторах використовуються для поліпшення передачі сигналу. Наприклад, код, який пов’язаний з 24-мірною укладкою, використовує космічний апарат “Вояджер”. Сигнал, що посилається ним, щоб повідомити про космічні відкриття, звісно, спотворюється. Він розбивається на 24 частини — скажімо, на 24 біта. Припустимо, один з них змінюється. Як розшифрувати сигнал? Завдяки тому, що кулі в упаковці знаходяться далеко один від одного, можна зрозуміти, який з сигналів неправильний, і виправити його», — пояснила практичне значення свого відкриття Марина Вязовська в інтерв’ю журналуФокус.

Марина виросла в Києві, навчалася в Київському ліцеї №145 та на механіко-математичному факультеті Київського національного університету імені Тараса Шевченка, зараз працює в Гумбольдтському університеті Берліна. Про її відкритті недавно написали The Huffington Post і Der Spiegel.

Зазначимо, що в україномовній Вікіпедії статті про Марину Вязовську досі немає.

vidia.org

Теги статьи: Украинцы

Дата и время 05 апреля 2016 г., 23:20     Просмотры Просмотров: 2709

Танцоры и модели. Чем занимались в Китае украинцы, которых вернули на родину и что они пишут в соцестях
Шесть украинцев спасли из глубокого подвала в Испании на нелегальной табачной фабрике
"Стыдно, мы не такие!" Украинцы запустили трогательный флэшмоб в поддержку эвакуированных из Китая

Главный раввин Украины пригласил к себе всех эвакуированных из Китая украинцев
Сотрудники больницы под Львовом, узнав, что к ним не приедут эвакуированные из Уханя, запели гимн Украины
Заразившиеся коронавирусом на лайнере Diamond Princess украинцы выздоровели

Коронамайдан в Новых Санжарах: почему это провал власти и что делать всем украинцам
Геращенко высказался о протестующих из-за коронавируса
"Слезоточивый газ и водометы": как в полтавском поселке готовятся к встрече украинцев из Уханя

Геращенко показал санаторий для эвакуированных из Китая
Медики не виявили жодного хворого серед українців у літаку з Уханя
Украинцев из Китая встречают, как прокаженных: в сети появились фотожабы на "средневековые" протесты

Поддерживаете ли вы открытие рынка земли?