АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 17°C
Харьков: 18°C
Днепр: 20°C
Одесса: 19°C
Чернигов: 17°C
Сумы: 17°C
Львов: 15°C
Ужгород: 15°C
Луцк: 16°C
Ровно: 15°C

«Камікадзе» збільшили свої статки на мільйони: міністри оприлюднили декларації про доходи

«Камікадзе» збільшили свої статки на мільйони: міністри оприлюднили декларації про доходи
«Камікадзе» збільшили свої статки на мільйони: міністри оприлюднили декларації про доходи

Як випливає з оприлюднених міністрами декларацій про доходи за 2015 рік, члени Кабінету міністрів минулого року сумарно заробили 33,113 млн гривень.

Це на третину менше, ніж 2014-го, коли сумарний дохід уряду становив понад 47 млн гривень. Ще близько 17 млн гривень заробили торік родичі членів уряду, зокрема $56,34 тис. зазначені як доходи дочок Наталії Яресько.

Троє міністрів, крім основного заробітку, отримали доходи за межами України. Голова МОЗ Олександр Квіташвілі – $93 750, міністр фінансів Наталія Яресько – $18 339, і 3030 євро було виплачено міністру юстиції Павлові Петренку як відшкодування витрат на відрядження у Стратсбург на Раду Європи.

Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк з доходом близько 1,97 млн гривень поступається двом своїм колегам – Павлові Петренку, який отримав майже 4 млн гривень, та Олександрові Квіташвілі, який заробив 2,5 млн (більшу частину цієї суми – не в Україні).

Мінімальні доходи – близько 75 000 гривень – у міністра культури В’ячеслава Кириленка, голови Мінсоцполітики Павла Розенка та міністра Кабінету міністрів Ганни Онищенко.

У будь-якому разі чи це скромні доходи, чи надвисокі – ці дані викликають сумнів. Не через лукавство декларантів, а внаслідок недосконалості самої системи контролю над доходами держслужбовців.

«Дані декларацій зовсім не відображають реального добробуту чиновників, – зазначає Гліб Лобов, голова територіального відділення Асоціації платників податків України в Київській області. – Їхній добробут ілюструють радше автомобілі під держустановами та годинники вартістю дві-три річні зарплати. Очевидно, що нульову декларацію наш чиновник не заповнить, побоюючись репутаційних втрат, а облік витрат, коли від 50% до 70% економіки в тіні – теж малоефективний захід».

Анатолій Амелін, венчурний інвестор, засновник аналітичного центру Amelin Strategy, звертає увагу, що форма декларації, зокрема, не містить пунктів про розкриття великих витрат, як-от закордонний відпочинок, чи витрат, які перевищують певний ліміт (наприклад розмір місячного окладу).

«Декларація дає можливість дублювання даних. Наприклад, продану нерухомість усе одно має бути відображено як власність у звітному періоді, так само як і доходи від її відчуження», – каже Амелін.

В Україні немає культури декларування і доходів, і майна. «Тим більше коли мова йде про чиновників усіх рангів. Тому, найімовірніше, 99% декларацій наших чиновників містять свідомі або несвідомі помилки», – констатує керуючий партнер компанії Capital Times Ерік Найман.

Ще один співрозмовник Forbes – представник банківського сектору – зазначає явну невідповідність між тим, що, на думку суспільства, має бути в декларації, виходячи з рівня життя чиновника, і тим, що воно там бачить. «Судячи з «бідності» в деклараціях, практика «брехні» поширена. На руку їм грає те, що у громадян терпиме ставлення у цьому: потай українці розуміють, що якби вони опинилися в цих умовах, поводилися б так само», – вважає він.

На думку Лобова, в Україні жоден антикорупційний механізм не стане ефективним, поки не з’явиться непідкупний орган, який відповідає за його дотримання. «Це мають бути скромні фахівці з окладом $5000 на місяць і премією 40–50% розкритих хабарів», – пропонує Гліб Лобов.

start.co.ua


Теги статьи: КабминДекларациидекларация

Дата и время 09 апреля 2016 г., 16:19     Просмотры Просмотров: 1268
Комментарии Комментарии: 0

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Какой из кандидатов уже заявивших о своем участие в президентских выборах самый достойный?








Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.159751