АНТИКОР — национальный антикоррупционный портал
Киев: 20°C
Харьков: 17°C
Днепр: 17°C
Одесса: 20°C
Чернигов: 20°C
Сумы: 18°C
Львов: 20°C
Ужгород: 20°C
Луцк: 20°C
Ровно: 20°C

Акциз на вживані авто знижують з 1761 євро до 63 євро за 1.0 л об’єму двигуна

Акциз на вживані авто знижують з 1761 євро до 63 євро за 1.0 л об’єму двигуна
Акциз на вживані авто знижують з 1761 євро до 63 євро за 1.0 л об’єму двигуна

Автомобілі б/у в Україні стануть суттєво дешевшими завдяки зниженню ставок акцизного податку на вживані транспорті засоби, передбаченому у законопроекті 3251 (текст – нижче), який нардепи підтримали 12.04.2016 р.

 

Про це на своїй сторінці у Facebook емоційно повідомив буковинський народний обранець Іван Рибак:

«УРА! Наш законопроект Законопроект 3251 Щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів – прийнято в першому читанні за основу! Після 2-го читання вживані автомобілі стануть дешевшими! Зниження ставок акцизного податку на вживані транспортні засоби: Наприклад, для легкових автомобілів з бензиновими двигунами об’ємом від 1.0 до 1.5 л ставку акцизу буде на рівні 0.063 євро за кожен см³ обсягу проти нинішніх 1.761 євро. Таким чином за розмитнення 1 л. авто потрібно буде сплатити 63 євро замість 1761 євро.
Для автомобілів з моторами від 1.5 до 2.2 л акциз складе 0.267 євро (зараз – 2.441 євро), тобто за розмитнення 2 л. автомобіля потрібно буде сплатити 534 євро замість 4882».

«Наш», тому що Іван Петрович був серед нардепів, які ініціювали і подали цей законопроект. До цієї групи увійшли ще декілька буковинських нардепів – Григорій Тіміш, Марія Матіос та Сергій Рудик.

У коментарі fakty.cv.ua Іван Рибак зазначив, що цей законопроект особливо «лобіювали» нардепи з Буковини і Закарпаття, де особливо масового характеру набула практика отримання громадянства сусідніх країн, і в основному зовсім не з політичних міркувань:
– Ми ж розуміємо, що у нас румунські паспорти оформляють собі в основному, щоби їздити за кордон і купувати дешевше, доступніше вживані авто. Ми зареєстрували цей законопроект ще минулого літа. Якщо не буде ніяких неприємних несподіванок, незабаром зможемо прийняти його і в другому читанні, що

Приклад формування виплат при ввезенні вживаного авто з-за кордонуПриклад формування виплат при ввезенні вживаного авто з-за кордону

дозволить суттєво зменшити вартість вживаних авто. І, відповідно, одна з двох головних причин «полювання» буковинців за румунськими паспортами відпаде. А враховуючи те, що ми ніби як ніколи наблизились до отримання безвізового режиму з ЄС, то після цього теперішні проблеми з подвійним громадянством стануть неактуальними, як мінімум, в економічній площині.

Нагадаємо, днями Максим Бурбак заявив про намір «Народного фронту» невідкладно винести на розгляд ВР законопроект про скасування мита на ввезені вживані авто. Проте, як зауважив тоді відомий журналіст і

громадський діяч Василь Забродський, «ввізне мито є найменшим платежом із усіх, які сплачуються при ввезені авто із-за кордону. Це для лохів інфа. Для піару». І справді, те мито становило 10% від вартості авто, а найбільша сума набігала (точніше ще набігає, бо лише в першому читанні проголосували названий вище законопроект) якраз за акциз, який тепер збираються суттєво зменшити.

fakty.cv.ua

Проект вноситься народними депутатами України

Горват Р.І., Дубневич Я.В., Галасюк В.В., Журжій А.В., Палатний А.Л., Гудзенко В.І., Пацкан В.В.Антонищак А.Ф., Фірсов Є.П., Унгурян П.Я., Євлахов А.С., Іщенко В.О., Головко М.Й., Парасюк В.З., Рибак І.П., Тіміш Г.І.Матіос М.В., Юринець О.В., Найєм М., Люшняк М.В.Лунченко В.В., Крулько І.І., Рудик С.Я., Кутовий Т.В., Макар’ян Д.Б., Кришин О.Ю., Бакуменко О.Б., Петренко О.М., Кобцев М.В.

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ
Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів

                 Верховна Рада України постановляє:

  1. Підрозділ 5 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 13—17, ст. 112) доповнити пунктом 9 такого змісту:

«9. Тимчасово, до 31 грудня 2017 року, встановити ставки акцизного податку на такі товари:

Код товару (продукції) згідно з

 

УКТЗЕД

Опис товару (продукції) згідно з УКТЗЕД Ставка податку у твердій сумі з одиниці реалізованого товару (продукції) (специфічні)
8703 Автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі:  
  – інші транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом:  
8703 21 – – з робочим об’ємом циліндрів двигуна не більш як 1000 куб. см:  
8703 21 90 – – – що використовувалися 0,102 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна
8703 22 – – з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1000 куб. см, але не більш як 1500 куб. см:  
8703 22 90 – – – що використовувалися 0,063 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна
8703 23 – – з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1500 куб. см, але не більш як 3000 куб. см:  
8703 23 90 – – – що використовувалися:  
8703 23 90 11

 

8703 23 90 13

– – – – з об’ємом циліндрів двигуна понад 1500 куб. см, але не більш як 2200 куб. см 0,267 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна
8703 23 90 31

 

8703 23 90 33

– – – – з об’ємом циліндрів двигуна понад 2200 куб. см, але не більш як 3000 куб. см 0,276 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна
8703 24 – – з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб. см:  
8703 24 90 – – – що використовувалися 2,209 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна
  – інші транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем):  
8703 31 – – з робочим об’ємом циліндрів двигуна не більш як 1500 куб. см:  
8703 31 90 – – – що використовувалися 0,103 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна
8703 32 – – з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1500 куб. см, але не більш як 2500 куб. см:  
8703 32 90 – – – що використовувалися 0,327 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна
8703 33 – – з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 2500 куб. см:  
8703 33 90 – – – що використовувалися 2,209 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна

 

  1. Прикінцеві положення
  2. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2016 року.
  3. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:

1) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

2) забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради України                        В. ГРОЙСМАН       

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
 до проекту Закону України
“Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ
Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів”

 

  1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Акциз – непрямий податок, який встановлюється на високорентабельні та монопольні товари і вилучає частину надприбутків, які отримуються від продажу подібної продукції. Досвід країн Євросоюзу показує, що акцизний збір встановлюється на високорентабельні товари, такі як тютюнові вироби, алкоголь, предмети розкоші, у рідких випадках на авто. За інформацією асоціації європейських автовиробників АСЕА (European automobile manufactures association) середня кількість автомобілів на 1000 осіб в Європі становить близько 487 шт, в Україні ж цей показник в 2,5 рази менший і становить близько 201 автомобіль на 1000 осіб.  Середній вік авто в Україні становить близько 18,2 роки в той час в Європі – 8,6 роки, автопарк наших громадян потребує значного оновлення.

За підсумками 2014 року падіння економіки України становило 7%, рівень інфляції 24,9%, реальні доходи громадян впали на 54%. У всьому світі для виходу із кризи використовують стимулювання розвитку малого та середнього бізнесу через методи низьких процентних ставок за кредитами та зниженням податкового тиску на них. Натомість в Україні в 2014 році використовувались екстенсивні заходи, які виражались у підвищенні податкового навантаження, і були спрямованими не на стимулювання розвитку бізнесу, а на стабілізацію державного бюджету. Внаслідок цього сьогодні більшість ключових секторів економіки сьогодні існує на межі виживання, зокрема і автомобільна галузь. Відповідно до даних асоціації автовиробників “Укравтопром” реалізація автотранспортних засобів у 2014 році порівняно з 2013 скоротилася на 126937 одиниць або на 54,5 %. Доходи державного бюджету від сплати акцизного збору при постачанні автотранспортних засобів в 2014 році становили 904,2 млн. грн., що  на 258,4 млн. грн. або на 22 % менше порівняно з 2013 роком.

Об’єктивними причинами падіння галузі є девальвація національної валюти а разом із цим і значне скорочення реальних доходів та купівельної спроможності громадян. Дуже низький попит на автомобілі призвів до значного скорочення робочих місць як у сфері продажів, так і у виробництві, а разом з цим і до зменшення надходжень до державного бюджету. Споживачі не в змозі купувати нове імпортне авто через його високу вартість у гривні та не можуть купувати імпортоване вживане авто через високі ставки акцизного податку, що робить його ціну неконкурентоздатною. За даними наданими Державною фіскальною службою у 2014 році в Україну було імпортовано комплектуючих, що використовуються для промислового складання транспортних засобів, на суму 153,3 млн. дол. або ж близько 1,6 млрд. грн. За інформацією асоціації автовиробників “Укравтопром” українськими підприємствами було вироблено 28751 транспортних засобів. В середньому на 1 виготовлений в Україні автомобіль частка іноземних комплектуючих становить близько 5,4 тис. дол. Різка девальвація гривні в 2014-2015 роках зробила вартість вітчизняного авто недоступною для більшості наших громадян. Протягом січня-серпня 2015 року українські підприємства випустили 2914 легкових автомобілів. В такому становищі громадяни України, особливо в прикордонних областях, почали купувати вживані авто в Європі та користуватися ними на території нашої держави не сплачуючи відповідних податків та зборів, які повинні бути сплачені при купівлі автомобіля на території України. Широко стали розповсюджені схеми від ухилення від сплати податків через режим тимчасового ввезення нерезидентами та використання авто в митному режимі транзиту. Відповідно до Митного кодексу України режим транзиту не може перевищувати 5 днів, якщо переміщення відбувається  в межах однієї митниці і 10 днів в зоні діяльності двох і більше митниць, за винятком обставин передбачених статтею 192 Митного кодексу. Для продовження перебування транзитних транспортних засобів купуються фіктивні медичні довідки та фіктивні висновки станцій техобслуговування, що породжує значну корупцію в державних органах. Тінізація даного сектору економіки, спричинена високими ставками акцизу, призводить до значних втрат державного бюджету. За оцінками експертів зростання економіки України протягом 2016-2017 років становитиме близько 2% щорічно. Це фактично означає, що у населення не буде фінансових ресурсів на купівлю вітчизняного авто навіть при рівні цін 2015 року.

  1. Цілі та завдання законопроекту

 Основною метою законопроекту є стимулювання розвитку ринку автотранспортних засобів в Україні.

Завдання законопроекту полягає у збільшенні надходжень до державного бюджету за рахунок детінізації автомобільної галузі.

  1. Загальна характеристика та основні положення законопроекту

 Законопроектом пропонується внести зміни до підрозділу 5 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України та тимчасово з 1 січня 2016 року до 31 грудня 2017 року знизити ставки акцизного збору на транспортні засоби, що були у використанні.

  1. Місце законопроекту в системі законодавства

 Законопроектом регулюються правовідносини у сфері податкового законодавства.

Основними нормативно-правовими актами, які регулюють зазначене питання, є Податковий кодекс України.

Реалізація положень вказаного законопроекту після його прийняття не потребує внесення змін до інших законів України.

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

 За інформацією наданою Державною фіскальною службою України упродовж 2014 року громадянами з метою транзиту переміщено на митну територію України 61496 транспортних засобів особистого користування, що перетинали кордон в напрямку «в’їзд» 1465248 разів (Відповідь ДФС на депутатське звернення №1183/2/99-99-24-01-03-10 від 07.05.2015р).  Близько 52 % цих автомобілів відповідали екологічним стандартам Євро 3- Євро 5 та могли бути офіційно оформлені в 2014 році. Проте в середньому вартість такого автомобіля становить близько 4 тис. євро в той час як податкове навантаження тільки у вигляді акцизного збору становить також близько 4 тис. євро, що робить його розмитнення економічно недоцільним.

З 2016 року в Україні вводиться в дію екостандарт Євро 5, відповідно до нього перша реєстрація транспортного засобу можлива тільки за умови якщо він відповідає вимогам даного стандарту. Зниження ставок акцизного податку на транспортні засоби бувші у використанні до економічно обґрунтованого рівня дасть змогу нашим громадянам оформити близько 4,5 тис автомобілів, що відповідають Євро 5 та перебувають наразі у митному режимі транзиту. За рахунок цього держбюджет отримає близько 300 млн. грн. у вигляді податкових надходжень.

Впровадження даного законопроекту стимулюватиме розвиток автомобільного ринку через появу в ньому сегменту імпортованих вживаних авто. За різними оцінками первинні продажі вживаних авто у 2016 році зростуть на 20 тис. шт. При цьому середній вік авто не перевищуватиме 8 років, оскільки в країнах Євросоюзу автомобілі, які відповідають екостандарту Євро 5 випускаються починаючи з 2008 року. Це дасть змогу отримати тільки протягом 2016 року до державного бюджету близько 900 млн грн..

З огляду на зазначене, реалізація запропонованого законопроекту не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України, а навпаки сприяє його наповненню. Враховуючи всі фактори, реальні надходження до державного бюджету у 2016 році при реалізації даного законопроекту зростуть на 1,2 млрд грн.

  1. Обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших наслідків застосування законопроекту після його прийняття

 Прийняття даного законопроекту позитивно вплине на розвиток автомобільного ринку та дасть змогу громадянам легалізувати свої придбані автомобілі, що зараз перебувають в митному режимі транзиту. Також реалізація проекту сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу як на ринку автопродажів так і наданні страхових послуг, та послуг з автомобільного сервісу.

Вартість автомобіля стане доступнішою, що дасть змогу підвищити життєвий рівень громадян України. Прийняття законопроекту протягом 2016 року дозволить збільшити доходи державного бюджету на 1,2 млрд. грн.

//www.fakty.cv.ua/


Теги статьи: Авто

Дата и время 12 апреля 2016 г., 23:24     Просмотры Просмотров: 8811
Комментарии Комментарии: 0

Похожие статьи

Украинцам предложили новый автомобиль за 5 тыс. долларов
В Киеве появился каршеринг: что это такое и как пользоваться
Жена министра Полторака получила в подарок автомобиль Mini Cooper

В Киеве посреди улицы на автомобиль рухнуло дерево
«Засланий козачок» партії Тимошенко: Що приховує декларація Павла Унгуряна
Гаврилюк объяснил, почему пользуется волонтерским авто: "Сейчас оно никому не нужно"

В Германии за 1 млн евро продают уникальный ЗИЛ
Готовят новый закон по "евробляхам". Все ради того, чтобы продать 30–50 тыс. морально устаревших новых авто по завышенной цене через свои монопольки
Письма несчастья: новый закон знатно потреплет нервы украинским водителям

В Украине существенно снизят скоростной лимит
"Евробляхам" собираются перекрыть путь в Украину: что именно хотят сделать
Неудача с "российской Теслой": беспилотный «КАМАЗ» разрушил цех, в котором его собирали

Комментарии:

comments powered by Disqus
loading...
Загрузка...

Наши опросы

Что нужно сделать с Савченко?







Показать результаты опроса
Показать все опросы на сайте
0.124573